| Pekka Berkeles |
19.09.2006 20:40 |
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Sutiva auto on mukava näky. Ja kyydissä on aina kivaa. Ajettaessa vasta hauskaa onkin.
|
Höpsis, en ole ollenkaan samaa mieltä... Olettaisin, että sinunkin mielesi todennäköisesti muuttuu vielä tässä asiassa...siis sutimisen hienoudessa (radalla), varsinkin jos sitä sutimista tarjotaan yhtenään ja joka suoralla ja mutkassa. :-)
Muutama viikko sitten olin oman autoni kyydissä ja kuskina oli eräs Porschen omistaja, joka käy silloin tällöin myös radalla ja slalom-kisoissa, eli ihan asiallinen rattimies. Kuten tapaani kuuluu, mainitsin että lähdetään liikennevaloista rauhallisesti, mutta sitten kun auto on liikkeessä, kaasua voi käyttää oman maun mukaan. Toki tiesinhän minä miten siinä käy, mutta kun tie oli suora edessä ja autossa on kierrostenrajoitin, niin eipä tuo haitannut. Kuljettaja painoi kaasua, ja raaTTT, RATTT...RATTT...RATTT...
Just tästä syystä Vetessä on kierrostenrajoitin.
No, kuljettaja vaihtoi kakkoselle ja oli näköjään oppinut läksynsä. Nimittäin samassa pääni heilahti taaksepäin. Totesin, että: "kylläpä kiihtyi hyvin", johon kuljettaja sanoi: "niin no en mä painanut edes kaasua pohjaan".
Myönnän että tämä saattaa kuulostaa ylpeilyltä tai mahtailulta, mutta jos haluaa vertailukohtaa niin kannattaa kysellä vaikkapa overdrive.fi -foorumilta mitä tehokkaitten jenkkirassien omistajat suosivat renkaina. C5 Veten vakiorengastus eli Goodyear F1 ei ole todellakaan ykkösvalinta, vaan paljon pitävämmät mallit. Ja se pointtihan oli se, että sutiminen on tylsää silloin kun se tapahtuu pyytämättä...
|