![]() |
Englanti-suomi autosanasto
Löytyykös netistä jostain englanti-suomi autosanastoa? Koitin jo vähän googlettaa mutta eipä löytynyt.
|
Quote:
Alfameristä ja akateemisesta saa muistaakseni autosanastoisia suomi-englanti-suomi sanakirjoja. Ne on sellasia muutaman sentin paksuisia, ja sanoja löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Netti käännöksiin ei aina kannata luottaa, nimimerkillä kokemusta on.. |
Quote:
Ainiin, ainakin Akateemisessa oli ko. kirjoja viikko sitten, kun siellä kävin.. |
Quote:
Joo mulla on ollut tollanen pieni autosanasto sanakirja, mutta oon johonkin hukannut sen, täytyy vissiin ostaa uusi :-( . Lueskelen noita ulkomaalaisia palstoja aika paljon, joten ois vaan kätevä jos netistäkin löytyis jonkunlainen sanasto, niin se ois aina silloin saatavilla kun sitä tarttee. |
Quote:
Mä aina suunnilleen saan Suomennettua ihan peruskattavan sanakirjan avulla noita Jenkki foorumin tekstejä, mikäli epäselvyyksiä on. Ne autosanasto kirjat on kanssa ihan hyviä, ja mä ajattelin myös sellaisen hankkia lähiaikoina ;) |
Quote:
Mulla siis ongelma on sellainen, et mä kyllä ymmärrän noita jenkkipalstojen tekstejä hyvin, mutta en sitten tiedä erinäisille autotermeille suomenkielistä vastinetta, kuten tuossa mun projekti topicissa oli tuo end-link. Tiedän, että se on engl. end-link ja tiedän mitä sillä tehdään, mutta en sen suomenkielistä termiä. Samaten meni jonkun aikaa ennenkuin mulle selvisi, että throttle body on suomeksi läppärunko. Noita termejä ei tavallisesta sanakirjasta löydy :-( |
Quote:
Suomenkielisiä kovin kattavia autotermi sanastoita ei taida olla netissä, ja aika vähissä ovat kirjallisenakin.. Voin alkaa kyllä olemaan ihan kannattava duuni tekemään suomenkielistä Corvette-kirjaa ja erilaisia sanastoja. Tässä alkaa kuitenkin olemaan näitä harrastelijoitakin niin paljon. |
Pitää kattoo mitä miun tekniikan CD-sanakirjasta löytyy kuhan kotio pääsen. Muistelen, että siinä oli ainaski "intake manifold" joka oli miulle just tommonen sana, että tiiän mikä osa, mutten tiiä suomenkielistä sanaa.
throttle bodyä ja end-linkiä ei löydy, mutta esim. näitä löytyy throttle = kuristusläppä intake manifold = imusarja exhaust catalyst = pakokaasukatalysaattori exhaust gas supercharger = pakokaasuahdin exhaust manifold = pakosarja venttiilin ohjain = valve guide venttiilivuoto = valve leakage mäntä = piston männäntappi = gudgeon pin, piston pin, wrist pin tasauspyörästö = differential, differential gear ruiskutusmoottori = fuel injection engine, fuel-injection motor ja tärkeimpänä tietysti ruiskupuristus = injection moulding :) Se on Euro Translator premium ja siinä on vain Suomi-Englanti-Suomi. En tiiä onko tää sinnepäinkään. Ei oo ainakaan hinnalla pilattu, mut laajuudesta ei mitään tietoa. |
Oukei. Jos joku tietää mitä kallistuksenvakaajien "end-link" on suomeksi niin saa kertoa :-)
|
koiranluuna se tunnetaan, no oisko päätylinkki/linkit virallisempi
|
| All times are GMT +3. The time now is 08:03. |