FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply

Thread Tools
Old 26.11.2006, 19:11
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari

Juha on oikealla tiellä
Englanti-suomi autosanasto

Löytyykös netistä jostain englanti-suomi autosanastoa? Koitin jo vähän googlettaa mutta eipä löytynyt.
Old 26.11.2006, 19:17
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari

Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Juha
Löytyykös netistä jostain englanti-suomi autosanastoa? Koitin jo vähän googlettaa mutta eipä löytynyt.

Alfameristä ja akateemisesta saa muistaakseni autosanastoisia suomi-englanti-suomi sanakirjoja. Ne on sellasia muutaman sentin paksuisia, ja sanoja löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Netti käännöksiin ei aina kannata luottaa, nimimerkillä kokemusta on..
Old 26.11.2006, 19:18
Corvette63's Avatar
Konkari

Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by corvette63
Alfameristä ja akateemisesta saa muistaakseni autosanastoisia suomi-englanti-suomi sanakirjoja. Ne on sellasia muutaman sentin paksuisia, ja sanoja löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Netti käännöksiin ei aina kannata luottaa, nimimerkillä kokemusta on..

Ainiin, ainakin Akateemisessa oli ko. kirjoja viikko sitten, kun siellä kävin..
Old 26.11.2006, 19:20
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari

Juha on oikealla tiellä
Quote:

Joo mulla on ollut tollanen pieni autosanasto sanakirja, mutta oon johonkin hukannut sen, täytyy vissiin ostaa uusi . Lueskelen noita ulkomaalaisia palstoja aika paljon, joten ois vaan kätevä jos netistäkin löytyis jonkunlainen sanasto, niin se ois aina silloin saatavilla kun sitä tarttee.
Old 26.11.2006, 19:24
Corvette63's Avatar
Konkari

Quote:
Joo mulla on ollut tollanen pieni autosanasto sanakirja, mutta oon johonkin hukannut sen, täytyy vissiin ostaa uusi . Lueskelen noita ulkomaalaisia palstoja aika paljon, joten ois vaan kätevä jos netistäkin löytyis jonkunlainen sanasto, niin se ois aina silloin saatavilla kun sitä tarttee.

Mä aina suunnilleen saan Suomennettua ihan peruskattavan sanakirjan avulla noita Jenkki foorumin tekstejä, mikäli epäselvyyksiä on. Ne autosanasto kirjat on kanssa ihan hyviä, ja mä ajattelin myös sellaisen hankkia lähiaikoina
Old 26.11.2006, 19:28
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari

Juha on oikealla tiellä
Quote:
Mä aina suunnilleen saan Suomennettua ihan peruskattavan sanakirjan avulla noita Jenkki foorumin tekstejä, mikäli epäselvyyksiä on. Ne autosanasto kirjat on kanssa ihan hyviä, ja mä ajattelin myös sellaisen hankkia lähiaikoina

Mulla siis ongelma on sellainen, et mä kyllä ymmärrän noita jenkkipalstojen tekstejä hyvin, mutta en sitten tiedä erinäisille autotermeille suomenkielistä vastinetta, kuten tuossa mun projekti topicissa oli tuo end-link. Tiedän, että se on engl. end-link ja tiedän mitä sillä tehdään, mutta en sen suomenkielistä termiä. Samaten meni jonkun aikaa ennenkuin mulle selvisi, että throttle body on suomeksi läppärunko. Noita termejä ei tavallisesta sanakirjasta löydy
Old 26.11.2006, 19:35
Corvette63's Avatar
Konkari

Quote:
Mulla siis ongelma on sellainen, et mä kyllä ymmärrän noita jenkkipalstojen tekstejä hyvin, mutta en sitten tiedä erinäisille autotermeille suomenkielistä vastinetta, kuten tuossa mun projekti topicissa oli tuo end-link. Tiedän, että se on engl. end-link ja tiedän mitä sillä tehdään, mutta en sen suomenkielistä termiä. Samaten meni jonkun aikaa ennenkuin mulle selvisi, että throttle body on suomeksi läppärunko. Noita termejä ei tavallisesta sanakirjasta löydy

Suomenkielisiä kovin kattavia autotermi sanastoita ei taida olla netissä, ja aika vähissä ovat kirjallisenakin.. Voin alkaa kyllä olemaan ihan kannattava duuni tekemään suomenkielistä Corvette-kirjaa ja erilaisia sanastoja. Tässä alkaa kuitenkin olemaan näitä harrastelijoitakin niin paljon.
Old 26.11.2006, 20:10
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari

janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Pitää kattoo mitä miun tekniikan CD-sanakirjasta löytyy kuhan kotio pääsen. Muistelen, että siinä oli ainaski "intake manifold" joka oli miulle just tommonen sana, että tiiän mikä osa, mutten tiiä suomenkielistä sanaa.

throttle bodyä ja end-linkiä ei löydy, mutta esim. näitä löytyy

throttle = kuristusläppä
intake manifold = imusarja
exhaust catalyst = pakokaasukatalysaattori
exhaust gas supercharger = pakokaasuahdin
exhaust manifold = pakosarja

venttiilin ohjain = valve guide
venttiilivuoto = valve leakage
mäntä = piston
männäntappi = gudgeon pin, piston pin, wrist pin
tasauspyörästö = differential, differential gear
ruiskutusmoottori = fuel injection engine, fuel-injection motor

ja tärkeimpänä tietysti ruiskupuristus = injection moulding

Se on Euro Translator premium ja siinä on vain Suomi-Englanti-Suomi. En tiiä onko tää sinnepäinkään. Ei oo ainakaan hinnalla pilattu, mut laajuudesta ei mitään tietoa.

Last edited by janiv : 27.11.2006 at 00:47.
Reply With Quote
Old 28.11.2006, 13:58
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari

Juha on oikealla tiellä
Oukei. Jos joku tietää mitä kallistuksenvakaajien "end-link" on suomeksi niin saa kertoa
Old 28.11.2006, 14:07
poppamies's Avatar
poppamies poppamies is offline
Colaholist

poppamies on oikealla tiellä
koiranluuna se tunnetaan, no oisko päätylinkki/linkit virallisempi

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules