FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Mikkom´n kötystyskulma (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5419)

MikkoM 03.01.2007 22:58

Mikkom´n kötystyskulma

Sain inspiraatiojn projektikertomuksista, vaikka tämä projekti onkin jo viime keväältä!
Eli kuinka kötystän itse C4n catbackin:flower:
Aikani kateltuani valmiita sarjoja ja niiden hintoja ja vilkaistuani lompakkooni päätin kokeilla tehdä putken itse...

Tässäpä lähtökohtaa, vanhat ja kulahtaneeet vakio vaimentajat.

Ja sitten löydettyäni sopivan hintaiset ja tyyliset vaimentajat, niitä tietenkin sovitettiin...

Seuraavaksi hommasin:
- 4kpl 60mm, 60 asteisia valmiita mutkia(n.30¤),
- 4kpl 64mm pakkoputkiklemmareita(n.2,7¤),
- 2m suoraa 60mm putkea(n.8¤),
Ja sitten alkoi mittailu ja sovitus työ(valitettavasti mittatietoja en laittanu ylös).

Mutkista katkaisin toisesta päästä(vaimentajaan tulevasta) "sopivasti pois", ja väliin laitoin muistaakseni n. 25cm putkea.
Sitten haettiin suuntaa laipalle, ja klemmareilla kiinni

Paikallisesta peltisepänliikkeesta hain ylijäämä rosteria, josta taivuttelin kiinnityspannat vaimentajien ymparille(kiinnitykseen käytin alkuperäistä kumea).

Suunnat löytyy pikkuhiljaa...

En saakaan tähän liitettya enempää kuvia... jatkuu...

Yorcci 03.01.2007 23:05

Quote:

Originally Posted by MikkoM
En saakaan tähän liitettya enempää kuvia... jatkuu...

Saat liitettyä, jos linkität img-tagilla. Esim. lataat kuvat finnsharkin serverille (tai jonnekin muulle serverille) ja sitten linkität kuvat viestiin (katso, miten olen oman nysväysnurkkani kuvat liittänyt). Liitekuvissa on rajoitteita.

Mielenkiintoinen projekti tämäkin! Varsinkin, kun itsellä on suunnitelmissa poistaa jollain aikataululla yhdysputki auton alta ja korvata erillistuubeilla. Joten antaa tulla sitä selostusta :thumrigh:

MikkoM 03.01.2007 23:13

3 Attachment(s)
Seuraavaks hain kulmat kohdilleen(ja tietekni katoin että vaimentajat tulis suoraan), ja kiristin klemmareilla mutkat paikalleen...

Seuraavaks koko roska pois, päydälle ja hitsasin kaikki saumat kiinteiks.

Saumat maalasin sinkki maalilla ja vielä lopuks koko roskan kuumankesto maalilla..

Sitten vain putken kuivattua roippeet paikalle, ja menoks!

Mun mielestä ulkonäkö koheni huomattavasti, äänet on jotain ihan muuta ku ennen(suunnilleen sitä mitä odotinkin)!

Sitä en tiiä kannattiko tuo, mutta ite oon ollu tyytyväinen kätteni jälkeen ja ainakin viimekesän se pysyi auton alla...

Koko homma tuli maksamaan n. 165¤ ja aika monta iltaa...

Finnshark 03.01.2007 23:30

Hyvä projektikertomus! Ei kaikkea tarvitse ostaa valmiina, itsekin voi tehdä moniakin pikkujuttuja! :cool:

PS. Poistin sen tuplapostauksen tästä aiheesta...

Corvette63 03.01.2007 23:34

Olenkos ainoa, vai näkyykö muilla ton ekan viestin kuvat? Mulla ei näy..

MikkoM 03.01.2007 23:35

Quote:

Originally Posted by Finnshark
PS. Poistin sen tuplapostauksen tästä aiheesta...

Hyvä!

Quote:

Originally Posted by corvette63
Olenkos ainoa, vai näkyykö muilla ton ekan viestin kuvat? Mulla ei näy..

Mulla ainakin näkyy!

Corvette63 03.01.2007 23:40

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Mulla ainakin näkyy!

Mulla näkyy punaset ruksit ja jos linkitän URLn osoitekenttään, niin sitten huutaa adminsaattoria..

morgan_kane 03.01.2007 23:46

Mulla ei näy edes rukseja :(
Voisitko Mikko laittaa nuo kuvat vaikka galleriaan, kiinnostaisi tuommoinen kötöstelyprojekti

groovyjay 04.01.2007 00:49

Kuvat ei näy... :???: :confused:

janiv 04.01.2007 01:16

Kuvat näkyy hyvin:confused: :flower: :smurf: :p Omituista.

All times are GMT +3. The time now is 04:38.