![]() |
Mittarivalot
Niin siinä sitten kävi että oikean puolen mittarivalot pimeni autostereo asennuksen yhteydessä. Rajusti en mielestäni johtonippuja käsitellyt. Käytin auki kuskin puolen jakatilan yläpuolella olevaa kantta etsiessäni virta-avaimen ensimmäisen vaiheen virtaa(jota en löytänyt). Tietenkin otin kojelaudan keskiosan myös irti että sain asennettua kyseiset stereot. Oikean puolen mittarit kyllä näyttävät lukemaa normaalisti mutta varsinaiset mittarivalot ei näy. Millaiset lie liittimet ja kuinkahan suuri työ niitä on tarkistaa? Vetteni on vuosimallia -86, eli digitaalimittarit.
|
Muistaakseni taustavalot ovat mittariston sisällä samaa virtapiiriä eli siellä se vikakin on?
|
Mä oon huomannut, että noita mittariston polttimoita pimenee yleensä just asennusten yhteydessä. Veikkaan syyksi tärähtelyä, kun joutuu osia irrottelemaan. Ilmeisesti vanhat polttimot ei tartte kummasta kolausta. Luulis kyllä, että ajossa pulkka tärisee paljon enemmän, mutta silti niitä tahtoo usein pimetä just remppojen yhteydessä. Joka autossa ollu sama homma.
Ne polttimot tais olla vähän hankalat vaihtaa vetessä. En ole itse tehny. Kaikki muut kojelaudan polttimot oon vaihtanu, mutta noita ei ole tarvinnu vielä. |
Polttimot saa vaihdettua "etukautta" vanhoihin pohjiin, kunhan ensin irrottaa mittariston kehyksen ja sen takanä on neljä kiiltävää puöreää lätkää(polttimoiden heijastimet) ja ne irroittamalla pääsee käsiks ite polttimoihin, jotka saa nypittyä irti kannoista esim. kärkipihdeillä(varovasti) ja samalla lailla tosin vieläkin varovaisemmin uudet tilalle!
Ainakin Finnvette toimitti nykyisellään polttimot kantojen kanssa ja hinta oli hirveä... |
Voisko sinne väkertää polttimoitten tilalle LEDit? Jotain euron kappale ja ei tartteis enää koskaan vaihtaa.
|
Quote:
|
Ihanks tosi, millainen?
|
1 Attachment(s)
Quote:
Sorry taas hämärässä otettu kännykkä kuva.. |
Hieman arveluttaa tuo ledin toimivuus, tai siis ledi itsessään varmaan toimii mutta kun se valo pitäisi saada sivulle ja ledeistä ei yleensä sivulle valoa juurikaan tule. Tietysti jos joku erikoisledi kyseessä. Valoteho muuten varmaan riittäisi. (Alkuperäinen polttimo n. 5w)
|
Quote:
|
| All times are GMT +3. The time now is 05:30. |