FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Polttoainemittari ei nayta taytta (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=9648)

veppe 30.03.2008 08:34

Polttoainemittari ei nayta taytta + moottorijarrutus...

Mitenka taytta polttoainemittari yleensa nayttaa tankki taynna? Mulla ekat pari tankkausta sain "tayden" viivalle, mutta taman jalkeen on aina jaanyt millin pari sen ylapuolelle. Tankin kylla olen tayteen saanut, kerran jopa kokeilun vuoksi liruttelin ihan melkein tayttoputken suulle saakka. Mutta ei mittari nayta taytta ei sitten millaan. :rolleyes:

Mites muilla? Onko tuossa jokin vika anturissa mahdollisesti? Valilla se on tosin reistaillut niinkin pain, etta vaikka on ollut vajaa tankki, niin on ensin auton kaynnistaessa nayttanyt aivan taytta (yli sen tayden viivan), ja sitten ajossa muutaman mailin matkalla laskenut kuin lehman hanta osoittamaan oikeita lukemia. Ihme juttu tamakin :confused: Ihmettelinkin ekan kerran tuon huomatessa, etta miten tama nyt alkoi nain kuluttamaan, kun mittari vajeni niin kovaa tahtia :)

Juha 30.03.2008 09:02

Mulla on aina ollut niin, että kun tankki on täynnä niin mittari menee millin sen täyden yli. Ei oo vaihdellut koskaan, aina ollut noin.

veppe 30.03.2008 10:12

Eipa tuhlata threadeja, eli lisakysymys: Eikos aina nykyruiskuissa pitais moottorijarrutuksella olla nollakulutus? Mulla on (ajotietsikan mukaan) kulutus jotain luokkaa 2-3 litraa moottorijarrutuksella..

Sen verran tutkiskeltiin, etta bensanpaineensaatimelle meneva alipaineletku on hapertunut, se oli selvasti "vuotanut", kun oli melkein poikki. Katkaisin ja tyrkkasin lyhyempana takaisin, mutta yhta hapero se on se loppupatkakin, eli pitaa uusia.. Ei vain loytynyt varaosatiskilta, vaan olis ollut tilaustavaraa, joten jai silla kertaa ostamatta. Eli voisiko tama olla syyna? Vai mista se tietaa, etta onko moottorijarrutus paalla?

Edittia: Muistinpa, etta cruise temppuili (ei pysynyt paalla) ennenkuin "korjasin" tuon alipaineletkun. Sen jalkeen on toiminut ok. Tosin samalla kaytettiin kaasulapan edesta kaikki imuputket yms. poissa, eli siina tuli irroteltua myos kaikki sahkoliittimet antureilta. Saattoipa olla kontaktihaikkaakin.

Finnshark 30.03.2008 11:58

Quote:

Originally Posted by veppe
Eipa tuhlata threadeja, eli lisakysymys: Eikos aina nykyruiskuissa pitais moottorijarrutuksella olla nollakulutus? Mulla on (ajotietsikan mukaan) kulutus jotain luokkaa 2-3 litraa moottorijarrutuksella..

Onko näin pidemmissäkin moottorijarrutuksissa? Ainakin mulla tuo käyttis sakemanni ei heti lopeta gason syöttöä. Ilmeisesti tällä on haettu sitä että ei tule niin kovia nykäisyjä jos menee nopealla sykkeellä kaasu pois, päälle, pois... ;)

Yorcci 30.03.2008 15:31

Quote:

Originally Posted by Finnshark
Onko näin pidemmissäkin moottorijarrutuksissa?

Mulla tässä '91 manuaali-puukiilassa on aina se 2-3 l hetkellinen kulutus, vaikka olisi useampi sata metriä moottorijarrutusta. Edellinen '87 automaatti meni kyllä nollille noissa pidemmissä moottorijarutuksissa. :confused:

Juha 30.03.2008 18:23

Kyllä mullakin C5:ssa ajotietokone näyttää vähintään tuota 2-3 litran kulutusta, ei se koskaan näytä nollaa.

veppe 31.03.2008 08:44

Onko tietoa, onko se sitten vain ajotietokoneen tyhmyytta, ettei nayta nollaa, vai onko tosiaan syotto paalla myos moottorijarrutuksella? Kummallinen auto, jos nain on, kun muuten ovat panostaneet (kulutusmittauksia varten) alhaiseen kulutukseen, mm. 1 to 4 shift ominaisuudella (joka minulla(kin) on ohitettu) :rolleyes: Taytyypa tsekata tuolta jenkkifoorumin puolelta viela ;)

Ja juu, olen kylla testannut pitemmallakin matkalla, mm. vuoristotieta alas lasketellessa...

Juha 31.03.2008 09:09

Quote:

Originally Posted by veppe
Onko tietoa, onko se sitten vain ajotietokoneen tyhmyytta, ettei nayta nollaa, vai onko tosiaan syotto paalla myos moottorijarrutuksella?

Mulla ei oo tästä tietoa.

Stingray427 31.03.2008 09:31

Sama täällä.
C5:ssa aina pieni kulutus näytöllä, vaikka kuinka rullais vapaalla.
-86 C4:ssa meni heti nollaan, kun jalan nosti kaasulta.

veppe 31.03.2008 09:51

Quote:

Originally Posted by Stingray427
Sama täällä.
C5:ssa aina pieni kulutus näytöllä, vaikka kuinka rullais vapaalla.
-86 C4:ssa meni heti nollaan, kun jalan nosti kaasulta.

Niin siis vapaallahan toki pitaakin kuluttaa, muttei pitaisi moottorijarrutuksella ;) tuo nyt oli varmaankin ihan vain typo sulla :)

All times are GMT +3. The time now is 05:13.