|
|
||||
|
||||
|
Polttoainemittari ei nayta taytta + moottorijarrutus...
Mitenka taytta polttoainemittari yleensa nayttaa tankki taynna? Mulla ekat pari tankkausta sain "tayden" viivalle, mutta taman jalkeen on aina jaanyt millin pari sen ylapuolelle. Tankin kylla olen tayteen saanut, kerran jopa kokeilun vuoksi liruttelin ihan melkein tayttoputken suulle saakka. Mutta ei mittari nayta taytta ei sitten millaan.
Mites muilla? Onko tuossa jokin vika anturissa mahdollisesti? Valilla se on tosin reistaillut niinkin pain, etta vaikka on ollut vajaa tankki, niin on ensin auton kaynnistaessa nayttanyt aivan taytta (yli sen tayden viivan), ja sitten ajossa muutaman mailin matkalla laskenut kuin lehman hanta osoittamaan oikeita lukemia. Ihme juttu tamakin Ihmettelinkin ekan kerran tuon huomatessa, etta miten tama nyt alkoi nain kuluttamaan, kun mittari vajeni niin kovaa tahtia Last edited by veppe : 30.03.2008 at 10:08. |
|
|
||||
|
||||
|
Mulla on aina ollut niin, että kun tankki on täynnä niin mittari menee millin sen täyden yli. Ei oo vaihdellut koskaan, aina ollut noin.
|
||||
|
||||
|
Eipa tuhlata threadeja, eli lisakysymys: Eikos aina nykyruiskuissa pitais moottorijarrutuksella olla nollakulutus? Mulla on (ajotietsikan mukaan) kulutus jotain luokkaa 2-3 litraa moottorijarrutuksella..
Sen verran tutkiskeltiin, etta bensanpaineensaatimelle meneva alipaineletku on hapertunut, se oli selvasti "vuotanut", kun oli melkein poikki. Katkaisin ja tyrkkasin lyhyempana takaisin, mutta yhta hapero se on se loppupatkakin, eli pitaa uusia.. Ei vain loytynyt varaosatiskilta, vaan olis ollut tilaustavaraa, joten jai silla kertaa ostamatta. Eli voisiko tama olla syyna? Vai mista se tietaa, etta onko moottorijarrutus paalla? Edittia: Muistinpa, etta cruise temppuili (ei pysynyt paalla) ennenkuin "korjasin" tuon alipaineletkun. Sen jalkeen on toiminut ok. Tosin samalla kaytettiin kaasulapan edesta kaikki imuputket yms. poissa, eli siina tuli irroteltua myos kaikki sahkoliittimet antureilta. Saattoipa olla kontaktihaikkaakin. Last edited by veppe : 30.03.2008 at 10:19. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Onko näin pidemmissäkin moottorijarrutuksissa? Ainakin mulla tuo käyttis sakemanni ei heti lopeta gason syöttöä. Ilmeisesti tällä on haettu sitä että ei tule niin kovia nykäisyjä jos menee nopealla sykkeellä kaasu pois, päälle, pois...
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulla tässä '91 manuaali-puukiilassa on aina se 2-3 l hetkellinen kulutus, vaikka olisi useampi sata metriä moottorijarrutusta. Edellinen '87 automaatti meni kyllä nollille noissa pidemmissä moottorijarutuksissa. ![]()
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Kyllä mullakin C5:ssa ajotietokone näyttää vähintään tuota 2-3 litran kulutusta, ei se koskaan näytä nollaa.
|
||||
|
||||
|
Onko tietoa, onko se sitten vain ajotietokoneen tyhmyytta, ettei nayta nollaa, vai onko tosiaan syotto paalla myos moottorijarrutuksella? Kummallinen auto, jos nain on, kun muuten ovat panostaneet (kulutusmittauksia varten) alhaiseen kulutukseen, mm. 1 to 4 shift ominaisuudella (joka minulla(kin) on ohitettu)
Taytyypa tsekata tuolta jenkkifoorumin puolelta viela Ja juu, olen kylla testannut pitemmallakin matkalla, mm. vuoristotieta alas lasketellessa... |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulla ei oo tästä tietoa.
|
||||
|
||||
|
Sama täällä.
C5:ssa aina pieni kulutus näytöllä, vaikka kuinka rullais vapaalla. -86 C4:ssa meni heti nollaan, kun jalan nosti kaasulta. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Niin siis vapaallahan toki pitaakin kuluttaa, muttei pitaisi moottorijarrutuksella |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|