|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Eikös jo ensimmäisessä postauksessa Veppe sanonut, että vasta perjantaina pääsee seuraavan kerran tallille. Vai mitä minä ymmärsin väärin? Sitä odotellessa voidaan ajankuluksi vaikka vähän spekuloida, että mistä vika löytyy. Minulta "ääni" ristikko-ongelmalle.
|
||||
|
||||
|
Sökö ristikko naksu itsellä jännästi ennen kuin alkoi koliseen.
|
||||
|
||||
|
Mulla kuulu välillä semmosta niinku levyn kiehnäystä, ikäänkuin ois ollu kiero. Sit oli välillä hiljaa, ja välillä ikäänkuin kässärin jousista joku olis vähän raapassu johonkin. Tätä kesti muutaman vuoden eikä siihen oikein syytä löytynyt, varsinkin kun edellinen omistaja oli vaihtanut levyt ja kässärin osat.
Sitten eräänä päivänä kuului kaksi poksausta ja tuntui kuin takapyörä olisi irti. Kiinni se oli kuitenkin. Auto lavetille ja talliin. Tämä löytyi. ![]()
|
||||
|
||||
|
Quote:
Että jos vain ehdin hakea uuden ristikon JMT:ltä vielä iltapäivällä, niin jos tuon sais vielä kuntoonkin illalla Mutta spekulointihan on aina kivaa, jokaisen nettifoorumin suolaa Lopuksi jotkut pääsee sanomaan "no mutku et kuvaillut ongelmaa tarpeeksi hyvin, oisin mä muuten tiennyt" ja jotkut "no mähän sanoin, että se on siinä vika".
|
||||
|
||||
|
Oikean puolen ulommainen ristinivel. Siellä ei ole yhtään neulaa jäljellä.
|
|
|
||||
|
||||
|
Helpoin tapa testata ristikot on vaihtaa ihkauudet laatuosat tilalle. Jos oikein ymmärsin siellä on useampaa erilaista ja niiden iästä ei ole tietoa? Eikun uusiksi koko paketti! Eipähän ole enää epävarmuutta siitäkään. Kun ostat uusia niin ei rasvanipoilla ole väliä meidän ajomäärillä. Vahvimpina pidetyissä ei sellaisia edes ole.
Rikkinäinen ristikko pitää yleensä tikitystä ajaessa. Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
No nih, niinkuin arvelin, niin ei heti alkanut tapahtumaan
Eilisiltana saatiin siihen vaiheeseen, että saatiin ulompi ristikko kasaan, mutta oli "jäykkä". Yön yli nukuttua, hiukan epätoivon partaalta saatiin (tai pikkuveljeni sai sillä välin, kun itse olin töissä) ristikko liikkumaan vapaasti. Purkamisessa parhaaksi keinoksi todettiin alun ruuvipenkin kanssa ähertämisen jälkeen täältä foorumin syövereistä löydetty rälläkkävinkki. Ehdottomasti suositeltavampi keino kuin alkaa väkisin kuppeja vääntämään irti. Että kiitos spekuloinneista ja vinkeistä taas foorumille
|
||||
|
||||
|
PIeni update tähän. Eli lopultahan se naputus ei sieltä mihinkään kadonnut, vaan tuli takaisin ja tärytys sitä myöten. Vaihdeltiin laakeria, niin löytyi syy, syypää oli kiero spindlen akseli! (jota ite veikkailin ihan alkuun). Kun tarkemmin tutkittiin, oli myös poikittaistanko mutkalla. -> ilmeisesti ajettu joskus kylkimyyryä katukiveen tms. joka saanut tuon akselin mutkalle sekä poikkitangon myös.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|