|
|
||||
|
||||
|
ON TAAS SE AIKA,ETTÄ ODOTELLAAN JOULULAHJOJA!
Näihin aikoihin aina vähän nuorempana kirjoitin Pukille kirjeen,jossa kerroin kaikki lahjatoivomukseni.Äiti vei aina kirjeen postiin.Vaikka kuinka toivoin ilmakivääriä,hokkareita tms.mukavaa,aina tuli vaan kerrasto ja suklaalevy. Tällä kertaa päätin toivoa vain yhtä lahjaa;uutta Z6:sta.Nyt vähän viisastuneena päätin oikein soittaa Pukille. Mutta mihin oikein soittaa?Muistan jossain laulussa sanottavan,että:Aavan meren tuollapuolen jossakin on maa,missä miehet Corvetteja työkseen valmistaa.Ei muuta kuin luuri käteen ja soittamaan GM-pajalle.En saanut kylläkään Pukkia langan päähän,vaan siellä vastasi joku nais-tonttu.Se puhu niin hirveetä saamen murretta,etten ymmärtänyt yhtään mitään.Ei sekään kyllä ymmärtänyt minua,vaikka puhuin ihan selvää suomea ja ihan selvinpäin. Se vaan hoki Metroo auto,Metroo auto ja lopussa syvästi huokaisen sanoi: I am sure you have peter luck in Finland ja löi luurin korvaan.Hyi,hyi. Ehkä se tarkoitti,että: Olen varma että Petterillä on lahja sinulle Suomessa.Höh?Millä se Petteri-punakuono niin painavan paketin saa pulkassa tuotua?Päätin soittaa asian selvittämiseksi Metroo Autoon.Sielläkin vastasi joku nais-tonttu ja ohjasi puheluni jollekin myynti-tontulle.Se puhuikin suomea ja oli muutenkin kohtelias.Kysyessäni Petteristä,ei se ollut sen nimisestä mitään kuulutkaan.Höh.Kysäisin olisiko yhtään Z6 tälle joululle tarjolla.Eipä ollut.Kaikki varattu jo ainakin ensi jouluksi.Sitten se muisti, että varaston nurkassa olikin vielä yksi keltainen vapaana.HURRAA:se Petterin minulle tarkoittama!Tonttu sanoi, että sen auton joku kaupan hinta olisi 129.000E, mutta voisi sen minulle toimittaa hyvinkin sopivasti.Kysyi osoitteeni ja nykyisen autoni tiedot.Höh?Lupasi pikaisesti lähettää minulle tarkat ohjeet jollain e-mailalla.Höh? Seuraavana iltana sähköpostia lukiessani huomasin,että siellähän se e-maila olikin sähköpostissani.Hyi hirveetä!!Siinä luki,että tonttu halusi vastalahjaksi minun autoni ja vielä katolle hirveän kasan öyröjä.TÖRKEÄÄ!Oli tonttu varmaan jo vähän Joulu-kaljoissa. Kyllä on korvatunturillekin levinnyt tämä Joulun kaupallisuus.Ja mikä ahneus! Ikinä en Pukilta lahjaa pyydä enkä runtuja rukoile;pitäköön. Mites teillä on asiat toiminut pukin kanssa? |
|
|
||||
|
||||
|
Hyvin on toiminut joka vuosi, risukimppu senkun tuuhenee vuosi vuodelta!
|
|
|
||||
|
||||
|
Vastaavanlaisia pyyntöjä esitän johonkin epämääräiseen suuntaan joka lauantai ilta siinä enne iltayhdeksää. Ei ole tullut tilausvahvistusta. Onnittelut hienon hankinnan johdosta
|
||||
|
||||
|
Quote:
Taitaa olla pukin harrastusten hinta noussut! |
|
|
||||
|
||||