|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Quote:
Mä tein aina sillein että koko paketti työsylintereineen kasaan ja viimeinen askel kytkinkoppa ruuvataan moottoriin. Kun asennat työsylinteriä, varmista että se ei kanna sen takaa mistää reunasta, eli ei ole keskeltä "tyhjän päällä" muuten se työntövoima tulee vinoittain ja ei kestä. En ilmannu työsylinteriä erikseen, siitä kun tuli letku ulos kytkinkopasta missä ilmanippa ja imin siitä jarrujen alipaine ilmaajalla. Heti lähti toimii. Quote:
Se kannattaa mielestäni täyttää epoksihartsilla koska sen ohuiden seinämien jousto oli niin suurta omassani että en saanut vaihteistoa ollenkaan paikoilleen. Mutta eipä jousta jos on täynnä epoksia. Hauska tuo leipäkikka, hiiretkin tykkää.
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count Last edited by Macho : 11.11.2023 at 19:49. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Selitin vähän huonosti, eli tässä kuva. Vasemmanpuolinen on alkuperänen pultti jonka tilalle ohjuritappi pitäs kiinnittää. Mukana tullut ohjuritappi oikealla. Eli kierre ei riitä. Keskimmäinen on mun tekemä korvaava tappi jota en tosin ole vielä katkassut sopivaan mittaan. Myös tuo mukana tullut tappi on lyhennettävä ainakin parilla sentillä että ei osu paineasetelmaan. ![]() Quote:
Quote:
Voi olla että mulla on erilainen tuo mukana tullut keskitystyökalu. Kyllä se onttokin oli mutta kuitenkin aika jäykkä. Eniten mietitytti se että se oli vähän väljä kytkinlevyjen booreihin, silmälaakeriin myös, eli salli pienen kulmavirheen mukisematta. Voi hyvin olla että että ei mene loota paikalleen ilman uutta yritystä. Pitänee porata kytkinkoppaan reikä mistä saa endoskoopin työnnettyä sisään että pääsee katsomaan työsylinterin liikettä sitten käytännössä. Olitko itse tehny isommankin reiän?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Aika samanlaiselta kuulostaa keskitystyökalu, se ei ollut niinkään kädessä joustava, tuntuinen, vaan asennusvaiheessa kun kytkimen paino tuli siihen pystysuunnassa roikkumaan boorien päälle niin siinä jousti muovi ja tosiaan lisäksi se oli ehkä vähän alikokoinen mullakin niin siksi ei toiminut kunnolla. Tein muutaman sentin kokoisen reiän, tais jonkun verran olla 2¤ kolikkoa suurempi. Quote:
Quote:
Kyllä se taitaa riittää, mulla kun kytkintä painaa niin heti kohta alkaa tuntua että jotain tapahtuu. Ja se on hyvä ajaessakin, kun vaihtaa nopeasti vaihdetta, ei tarvi painaa pedaalia liian syvälle, mikä hidastaa. Kunhan on jokin välys siellä, se riittää.
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count Last edited by Macho : 11.11.2023 at 20:30. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kyllä se varmaan aika pitkään toimii tuolla välyksellä mutta ongelma voi tulla siinä vaiheessa kun kytkinlevyt kuluu ja tuo välyshän sillon pienenee ja jos välys loppuu niin painelaakeri alkaa kantamaan jne. Googlettamalla löytyy sopivia välyksen arvoja noin 3-5mm väliin. Esim 0,125"/3,175mm oli jossakin "optimi välys". Eihän tuo tosiaan siitä paljoa poikkea. Jos jotkin 1mm shimmit jaksan väkästellä niin semmoset ehkä laittasin mutta en tiedä onko tarpeellista.
|
||||
|
||||
|
Jep, ehkä sitten hyvä laittaa vähän lisää välystä, vaikea sanoa.
Kuinka sulla sopii se painelaakeri paikoilleen? Tuliko painelaakerin taakse sellaisia kartiomallisia shimmejä mukana? Mulla oli yksi, mutta taisin jättää sen pois kokonaan.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Se sopii aivan hyvin paikalleen. Katsoinkin sun kuvista että se laatikkoa vasten tuleva puoli on mulla erilainen eikä ole paikkaakaan shimmikartiolle. Eli sitä työsylinterin runkoa on vähän muokattu. Paineasetelma näyttää olevan myös vähän päivittynyt. Levyjen väliin tuleva teräskiekko vastaa vähän erimuotosilta reunoilta asetelman runkoon. Veikkaan että tätä on muutettu sen toivossa että kytkin olisi hiljaisempi. Edit. Huomasinpas juuri että työsylinteri liikkuu erittäin tahmeasti. Onko uuden karkeutta vai mitä. Nyt siis ennen kun siellä on nesteet sisällä niin mun painolla (vajaa 70kg) sitä ei saa liikkumaan mutta ruuvipenkissä menee kuitenkin kevyesti. Pitää vissiin tuokin purkaa ja tutkia.
C4 LT4 TURBO Last edited by Tuiske : 11.11.2023 at 22:18. |
|
|
||||
|
||||
|
Moi
Oon lukenut tuosta leipä vinkistä, miten se tehdään käytännössä? Mulla taitaa olla erillainen työsylinteri mutta mä pidin irrallaan kun ilmasin sen. Pidän ylös alaisin ja työntelin sylinteriä kytkin koppaa vasten jolloin ilma nousi ylös säiliöön.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Leipä toimii niin että pehmeää leipää työntää silmälaakerin sisään niin paljon kun mahtuu ja sitten naputtelee melko tarkasti oikeen kokosta tappia perään, sitten lisää vaan leipää ja naputtelua jne. Ite ihan vähän kastelin leipää etukäteen vedellä että olis vähän "juoksevampaa". Vaseliinihan tossa taitaa olla kans vanha konsti mutta se voi olla aika sotkemista kun vaseliinia vähän väkisinkin turskahtelee laakerin ja lyöntitapin välistä silmille. Leipä oli helppo lopuksi siivota. Eli leivän välittävä paine työntää laakerin ulos. Alkoi muuten tuo uusi työsylinterikin liikkumaan kevyesti kun ilmasin sen juuri irrallaan auton alla. Eli yks mahdollinen murhe vähemmän.
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Quote: