FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply

Thread Tools
Old 07.02.2005, 18:35
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari

ZL1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by C372
Quote:
Originally Posted by ZZ540R
Quote:
Originally Posted by Sway-bar
Onhan se hienoa, että harrastajia löytyy joka lähtöön. Kyllähän periaatteessa jokainen harrastaja laittaa rajat Vetten parantelulle jne. Joillakin se menee vain fundamentalistisiin mittoihin, etenkin uudemmalla mantereella.

Mulle on tärkeintä, että Vette on nautinto ja elämys itselle!

Samoilla linjoilla,muuttelee vaan itselle mieleiseksi

MUTTA,mikä mikä ZZ540R kuulostaa huimalta
Kun mikään ei riitä...aina pitää olla joko unelma tai suunnitelma...
Reply With Quote
Old 07.02.2005, 18:43
C372's Avatar
C372 C372 is offline
Konkari

C372 on oikealla tiellä
Quote:

Totta,on tämä kyllä siitä hienoa ettei varmaan ole noita litroja ikinä tarpeeksi 8,85 Litraa....onko tuo vielä salaisuus vai onko tarkempia lukuja
Reply With Quote
Old 07.02.2005, 18:45
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!

KTM tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Nyt on hiukan pakko ottaa faktoja peliin. Olen ollut jäsenenä NCRS:ssä aika kauan. Vain kerran olen joutunut hankauksiin yhden yli-innokaan tyypin kanssa kysellessäni ZL-1 Vetteistä. Kaveri alkoi keuhkoamaan klooneilla rahastajista. Piti sitten kertoa selkeät ajatukset ja muistuttaa se, että referoin lehtiartikelia. Kukaan ei osannut vahvistaa tai kieltää tarinan todenperäisyyttä.

Kaikita parhaat neuvot ja osakanavat mitä ihmeellisimmille osille olen lähes aina löytänyt NCRS:n kautta. Onneksi näiltä kavereilta jää 99% osaa käyttämättömäksi kun mikään ei riitä pilkunviilajille. GJ, käyppä katsomassa ´65:n jäähdyttäjän rupeli. Se on yhden NCRS:n tyypin itselleen entisöimä, mutta sitten kaveri löysi paremman ja laittoi tuon myyntiin. Ei mitenkään huono ja eikä kelvannut sille hepulle. Minulle kelpasi.

Kaikissa minulla olleissa Vetteissä on ollut keulassa NCRS:n lätkä ja olen jättänyt aina ne paikoilleen auton myytyäni. Olenko siis julkisesti kuuluttanut kaikille muille olevani hillitön tiukkapipo tällä tavalla? Toivottavasti en.

Kaikista porukoista löytyy puupää puritaaneja, mutta ilman näitä kavereita ja heidän pilkuntarkkoja judging manuaaleja Vettejen entisöiminen olisi varmasti huomattavasti suurempaa arpapeliä.

NCRS:n jäsen #22862 (vuodesta 1993)
Old 07.02.2005, 19:22
groovyjay's Avatar
groovyjay

Hyvä saada NCRS:n puolelta näkökulmaa myös! Niin kuin sanoin kanssa alussa, NCRS on tehnyt ison työn ja tekee sitä vieläkin Corvetten historian kannalta ja sen vaalimisen suhteen. Edelleenkin hienoin Corvette mitä olen koskaan nähnyt on 1966 musta Coupe Bloomingtonissa juuri menossa johonkin NCRS tarkastukseen, autosta pelkäästään on mulla yli 20min videota jossa kuuluu selvästi omistajan kommentti; "I couldn't have done it with out the NCRS manual"

Toivoisin vaan, että kaikille ideoille ja ajatuksille näissä piireissä löytyy sopivasti tilaa!
Reply With Quote
Old 07.02.2005, 19:43
tapio's Avatar
tapio tapio is offline
Vakiokävijä

tapio on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by KTM

Kaikissa minulla olleissa Vetteissä on ollut keulassa NCRS:n lätkä ja olen jättänyt aina ne paikoilleen auton myytyäni. Olenko siis julkisesti kuuluttanut kaikille muille olevani hillitön tiukkapipo tällä tavalla? Toivottavasti en.

Hei,

mistäs noita lätkiä oikein saa hankittua?

t tapio (myöskin jäsen)
Reply With Quote
Old 07.02.2005, 23:19
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä

KiRu on oikealla tiellä
Niinpä.. henk.koht en jaksa ymmärtää
- sitä että kaikkien pitäisi harrastaa autoja samalla tavalla -- ja jos ei tee samalla tavalla kuin itse niin silloin se on peeeceestä.
- mikä siinä vanhassa autossa on niin provosoivaa että täytyy unohtaa normaalin sivistyneen keskustelun aakkoset ihan heti.. harva meistä alkaisi arvostelemaan toisen kotia sisään tultuaan tyyliin "tällainen hella on kyllä aika tehoton, kiertoilmauuni täytyisi olla" "taitaa perustukset olla huonot kun parketissakin on naarmuja"

Kieltämättä minusta tuntuu huvittavalta että noissa huippuentisöidyissä autoissa menetetään se alkuperäinen tarkoitus -- eli ajaminen. MUTTA ei tulisi mieleenkään pilkata sellaisten autojen omistajia, vaikka mun mielestä autolla pitää voida ajaakin (ja laskea kattokin alas jos huvittaa - kaikki ei voi kuulemma laskea kattoa alas kun tulee ryppyjä ja pisteet menee )
eli
toisaalta mä nauran partaani yli-innokasta entisöintiä ja toisaalta itse olen aika hiljaa siitä että ostin koneen vain saadakseni valunumeron kohdalleen, samoin myös imusarjan ja kaasarin -- veikkaanpa ettei edes kovinkaan moni vette harrastaja erottaisi L76 alu imusarjaa L79 alu imusarjasta, vaikka konepelti olisi aukikin

Kooooovin kallita numeroita, ja mikä on ideana kun hankinta ei aukea varmaan kovin monelle -- hyvä jos itsellenikään, siinäpä kaikille kotipsykologeille purtavaa, kertokaa mullekin jos tiedätte.
Parempi mieli kyllä tulee kuin jos ostaisin ihka uuden edelbrockin.. outoa.

Tuossa ncrs jutussa äjjiltä oli ehkä maailmankuva kaventunut niikuin se tapaa tehdä jos pyörit liian pienessä ympyrässä, mutta kieltämättä täällä suomessakin osataan keskustelu tappaa aika nopeasti, esim. ed. kesänä näin: 1) jaaaa että tällaisen ostit.. 2) eiks tää oo se malli josta keula kevenee vaarallisesti jos ajaa kovempaa... buahhahhaa, parhaimmat asiantuntijat löydät kyllä niistä kenellä ei ole mitään harrasteautoa
ja joo.. mä tiedän että C2:sen keula kevenee kun ajaa yli 150 miles/h tai jotain, mut halooo
Reply With Quote
Old 08.02.2005, 08:34
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!

Quote:
Originally Posted by tapio
Quote:
Originally Posted by KTM

Hei,

mistäs noita lätkiä oikein saa hankittua?

t tapio (myöskin jäsen)

http://www.ncrs.org

Top Flight Bumper Medallion nimellä NCRS Store osasta. Kannattaa mainita auton vuosimalli, sillä tuo kiinnike rauta vaihtelee vuosimallin mukaan.
Old 08.02.2005, 08:37
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!

coupe74 on oikealla tiellä
tällä foorumilla ei mun mielestä ole ongelmia eri rakentelu/entisöinti suuntausten saatika heppujen välillä..

vaikka omat mieltymykset on vähän tyyliin "kaikki pitää aina virittää"
ei hyviä alkuperäis yksilöitä ole syytä alkaa raiskaamaan ainakaan niin etteikö niitä voisi palauttaa ennalleen

sit vähän ruppanammat voi vaikka virittääkkin tai jotain tähän suuntaan..

kyllä toi entisöinti ja museo homma on syytä pitää hengissä mutta ei kai kaikki corvettet edes mahdu museoon... osa on pakko pitää tiellä/talleissa
Reply With Quote
Old 08.02.2005, 08:39
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari

ZL1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by C372
Quote:

Totta,on tämä kyllä siitä hienoa ettei varmaan ole noita litroja ikinä tarpeeksi 8,85 Litraa....onko tuo vielä salaisuus vai onko tarkempia lukuja
Kyllä suurin osa on selvillä, mutta eiköhän parin kk-sisällä pitäisi loppujenkin hommien olla selvillä niin että voi laittaa käytännössä eteenpäin...palataan...
Reply With Quote
Old 08.02.2005, 08:57
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!

Quote:
Originally Posted by KiRu
Niinpä.. henk.koht en jaksa ymmärtää
- sitä että kaikkien pitäisi harrastaa autoja samalla tavalla -- ja jos ei tee samalla tavalla kuin itse niin silloin se on peeeceestä.
- mikä siinä vanhassa autossa on niin provosoivaa että täytyy unohtaa normaalin sivistyneen keskustelun aakkoset ihan heti.. harva meistä alkaisi arvostelemaan toisen kotia sisään tultuaan tyyliin "tällainen hella on kyllä aika tehoton, kiertoilmauuni täytyisi olla" "taitaa perustukset olla huonot kun parketissakin on naarmuja"

Olet oikeassa, antaa kaikkien kukkien kukkia. Kyllä nämä jokaisen hengentuottee pitää hyväksyä sellaisena kuin ne on ... jopa saksalaisten.

Quote:
Kieltämättä minusta tuntuu huvittavalta että noissa huippuentisöidyissä autoissa menetetään se alkuperäinen tarkoitus -- eli ajaminen. MUTTA ei tulisi mieleenkään pilkata sellaisten autojen omistajia, vaikka mun mielestä autolla pitää voida ajaakin (ja laskea kattokin alas jos huvittaa - kaikki ei voi kuulemma laskea kattoa alas kun tulee ryppyjä ja pisteet menee )
eli
toisaalta mä nauran partaani yli-innokasta entisöintiä ja toisaalta itse olen aika hiljaa siitä että ostin koneen vain saadakseni valunumeron kohdalleen, samoin myös imusarjan ja kaasarin -- veikkaanpa ettei edes kovinkaan moni vette harrastaja erottaisi L76 alu imusarjaa L79 alu imusarjasta, vaikka konepelti olisi aukikin

Minua kyllä kiinnostaisi kokeilla kuinka homma toimii siinä vaiheessa kun olen maksanut Nabereille tai jollekkin muulle huippuentisöijälle paalikaupalla rahaa. Ei muuta kuin kone käyntii ja pikku lenkki "uudella" autolla. Ei taida koskaan tulla tuota tilannetta.

Sitten viilataan pilkkua, eli yleensä avoauton katon laskemista ei pelätä katon ruttaantumisen vuoksi. Suurin pelko on, että takalasi naarmuuntuu. Silloinhan se ei ole enää siinä kunnossa kuin tehtaan linjalta ajettuna.

Jos raha piisaa ja kiinnostusta, niin silloin pitää ostaa e-bay tyhjäksi oikella numeroilla varustetuista osista. Jutkut vaan saa kiksit siitä, että valunumerot ja päivämäärät osuvat oikeaan aikaikkunnaan. Se on vain yksi tapa harrastaa, vaikka suurimmasta osasta se tuntuu neuroottiselta. Paras tai pahin ilmoitus oli, että kaveri etsi ´74 Vetteen oikean ikäsiä NOS äänenvaimentajia!

Quote:
Kooooovin kallita numeroita, ja mikä on ideana kun hankinta ei aukea varmaan kovin monelle -- hyvä jos itsellenikään, siinäpä kaikille kotipsykologeille purtavaa, kertokaa mullekin jos tiedätte.
Parempi mieli kyllä tulee kuin jos ostaisin ihka uuden edelbrockin.. outoa.

Ihka uuden Edelbrocin saa jokainen kaupasta, mutta monellako on ihka aito L88 tai LT1 Imppa koneen päällä? Kyllä Winterin logo on minusta niin paljon mukavampi verrattuna Vicin tuherrukseen impassa Ja kuitenkin samoihin tuloksiin näillä jutuilla päästään.

Quote:
Tuossa ncrs jutussa äjjiltä oli ehkä maailmankuva kaventunut niikuin se tapaa tehdä jos pyörit liian pienessä ympyrässä, mutta kieltämättä täällä suomessakin osataan keskustelu tappaa aika nopeasti, esim. ed. kesänä näin: 1) jaaaa että tällaisen ostit.. 2) eiks tää oo se malli josta keula kevenee vaarallisesti jos ajaa kovempaa... buahhahhaa, parhaimmat asiantuntijat löydät kyllä niistä kenellä ei ole mitään harrasteautoa
ja joo.. mä tiedän että C2:sen keula kevenee kun ajaa yli 150 miles/h tai jotain, mut halooo

Totta puhut, liian helposti maailmankuva kapenee ja sitten pallo sekoaa. Piruako näitä härpättimiä arvostellaan? Pääasia on, että omistaja on tyytyväinen ja muiden tehtävä ei ole mennä mollaamaan knoppitiedoilla varsinkaan uusia kavereita. Se karkottaa uudet tulokkaat harrastuksen parista. Vielä nykyäänkin törmää aina välillä pelleihin jotka tulevat selittelemään suureen ääneen "sun autossa on väärä kiekkamittari" juttuja. Sitten kun kysyy mikä siinä on vialla, niin tupistaan punaisen viivan olevan väärässä kohdassa. Viime kesäsänä yksi esitti tätä, mutta kun hän oli saanut kerättyä yleisöä tarpeeksi kerroin punaisen tässä versiossa kuuluvan alkaa n. 6500 korvilta. Hyeenat oli heti tutkimassa ja totesivat että sieltähän se alkaa. Tietäjä pani suunsa kiinni, mutta minulle jäi tämän nokituksen arvo täysin auki.

Summa summarun: AVARAKATSEISUUTTA JA TOISTEN KUNNIOITTAMISTA. Sillä tämä homma toimii.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules