|
|
||||
|
||||
|
Joo !
Muutama talvi tuli -88:lla ajeltua. Entinen tyttöystävä ( nykyinen vaimo ) ajeli kaikki päivittäiset ajot suht tuoreella ajokortillaan ( siis vähäisellä ajokokemuksella ) eikä mitään ongelmaa. Lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin lisäsivät viihtyvyyttä. Renkaina 235-45 17 kitkat. Kun pitää järjen päässä, voi hyvin ajella koko vuoden. Ja vielä, vaikutamme Kuopion pohjoispuolella, joten luntakin oli välillä
|
||||
|
||||
|
Siihen aikaan kun minä ajoin oli täällä etelässäkin vielä lunta ja pakkastakin.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tossahan noita kannustuksia on jo tullutkin. Mulla toi C-4 on ollut käyttis jo monta vuotta, eikä sen käytössä ole mitään kummallista. Ovien ja takaluukun tiivisteet on syytä pitää paksussa silikonissa koko pakkaskauden ajan, koska niinkuin Yorcci tuolla totesikin, ne tiivisteet on jostain minulle tuntemattomasta syystä valmistettu lähinnä pesusientä muistuttavasta aineesta ja imee kaiken veden itseensä lähiympäristöstään. Pakkasilla ne sitten jäätyy oikeaan muotoon, kun ovet ja takalasi ovat suljettuina. Silikoni pinnassa estää sen tarttumasta kiinni, ja ovet ja ikkunat toimivat ihan normaalisti. Tiivisteet on tietenkin kun betonia, mutta se ei haittaa yhtään! Voi toimia aivan normaalisti. Alussa arvelutti paiskata ovea kiinni, mutta siitä vaan, ei mitään vahinkoja ole tullut. Mulla on nastarenkaat talvirenkaina. Ei sitten kannata ottaa mitään leveitä, vaan niin kapeat, kun mahdollista. Mulla edessä 225 ja takana 235. Kapeat toimii lumessakin, jota nyt kuitenkin aina silloin tällöin vielä tulee. Leveä rengas on juu hienon näköinen, muttei toimi talvirenkaana lumessa ollenkaan. Jos sulla on sateella takapää levoton vesilätäköissä, käyppäs säädättämässä takapään kulmat kohdilleen. Mun pitää käydä tekemässä sama temppu, kun ruuvailin vähän noita perän säätöjä vetarin nivelten vaihdon yhteydessä, ja sekaisin on, ja vesisateessa pitää ajaa suu viirulla lätäköiden kohdalla, kun vetelee niin maan perusteellisesti.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ainiin, ajoin pari talvea sitten Vaiviosta Ylämyllylle ja takaisin (25 km) C3:lla ameriikan M+S renkailla. En aja sellaisilla "talvirenkailla" enää ikinä lumella ellei ole kuoleman hätä. Last edited by janiv : 14.10.2009 at 23:01. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Sanoisinpa, että 225:t on jo liian kapeat, jos on Veten 9.5 tuumaa leveät orggisvanteet. Katoppas tarkemmin vaikka tuota kuvaa, siinä mulla on edessä 235 leveät kumit ja nekin lähtevät jo aika jyrkässä kulmassa vanteen reunalta 'sisäänpäin': ![]() Takana 255:t istuvat jo hyvin.
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Se on morjens renkaiden kylkien tukevuuden kannalta tolla tyylillä. Salettiin paremmin toimii oikean kokoinen kumi.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tossahan on vika vanteissa, ei renkaissa. Talvirenkaita varten täytyy olla tietenkin kapeampi vanne! Eikös noista ole oikein määräyksetkin, mitä saa laittaa eri vanteille.
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Eekäku oli joutavat vanteet jo olemassa, niin eihän sitä lähdetä vanteita erikseen ostamaan. Sitten löytyi vielä halvalla melko käypäiset talvirenkaat, niin nehän laitettiin alle
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote: