|
|
||||
|
||||
|
C4 talviautona
Onko kukaan hullu ajellut talvea läpi C4:llä? Onko kauhea taistelu tiellä pysymisessä? Itsellä 94 LT-1 ja perä tuntuu rauhattomalta 120km/hvauhdissa sadekelillä, miten lie tilanne talvella? Ei nyt mitään metsäpätkiä talvella ajella, perus maantietä ja kaupunkia. Rupesi himottaa tuo talviajo, kun tuntuu lämpiävänkin niin nopeasti ja muutenkaan ei viittis vaihtaa takasi euroritsaan.
|
|
|
||||
|
||||
|
No aika hullulta tuntuu. Onko niin leveitä talvirenkkuja edes olemassa? Kalliit ainakin voi olla. Itse vein talliin eilen C-nelkun ja sutia löi ihan käskemättä V-Poweria tankkauksen ja aineenlaiton jälkeen ihan mukavasti näillä leveysasteilla.
P.s. Lämmintä kyllä riittäis, 120km/h en suosittele talvella Suomen urissa harrastusauton pitämisestä puhumattakaan- vitsihän tää oli? |
|
|
||||
|
||||
|
nelosesta ei ole henkilökohtaista tietoa, mutta kyllähän niillä useampikin palstalainen on selviytynyt talvesta.
Itse vaihdoin just eilen emännän c-5:seen taas talvipyörät alle. Se on ainakin ihan hyvin sillä tullut toimeen...
|
||||
|
||||
|
Quote:
On. Useampikin. Ainakin V-P (vuositolkulla ollut seenepa ympärivuotisessa ajossa, ToniH (ei enää nykyään ajele talvisin), mulla on nyt pari talvea takana ja lisää tulee, Vette69 ajeli ainakin viime talven, muutamia foorumilaisia taitaa olla nyt ensimmäistä talvea ajelemassa. atn78, jage ja Cee5 ajelivat seefemmalla talvisin ainakin jokunen vuosi sitten http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=7678 Quote:
Ei yleensä, mutta ohituksissa saa olla hereillä, jos on liukkaampi keli. Ei oikeastaan sen kummemmin kuin muillakaan takavetoisilla autoilla. Onhan noita 'tehokkaita' takavetoisia ollut talviliikenteessä maailman sivu (isot BMW:t, MB:t jne.)
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Onhan noita, varsinkin 16-tuumaisina löytyy pilvin pimein talvirenkaita ihan nastoillakin. Eikä Corvette ole ainut auto maailmassa, joka kulkee 17- tai 18-tuumaisilla renkailla... Quote:
Ei ne nyt niin mahdottomasti maksa. Tai no, maksaavat enemmän kuin suvikumit. Quote:
Lämmintä tosiaankin riittää. Toiselle vitsi, toiselle totista totta.
|
|
|
||||
|
||||
|
No älkää nyt pilatko mun harrastusta
Tosiaan käytännöstä ajatellen, itellä tuli vettä kun esterin perästä sisälle ja se kärsii se vanhus muutenkin. Uudempi/parempi kai sit menee. Käyttistäkään ei raaski starttailla ilman lohkolämmitintä ja sisälle puhaltaa samalla niin ei tarttee ikkunoita kuluttaa raaputtamalla. Onks kaikki noi mietitty? Harmi pilata hieno peli suolateillä... |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mun huussi on toistaiseksi pitänyt vedet ulkopuolella ja on lähtenyt käyntiin avaimesta vääntämällä. Auto on jo melkein lämmin siinä ajassa, kun ehtii akkunat raapia puhtaiksi. Ainut oleellinen ongelma on lasien jäätyminen tiivisteisiin. Noi kortsunohuet tiivisteet kun imevät vettä itseensä ja pakkasella jäätyvät aika tiukkaan kiinni. Fööniä on tarvinnut useampanakin aamuna, mutta eihän siihen sulatteluun mene kuin 5-10 minuuttia
|
|
|
||||
|
||||
|
Itehhän möit tiivisteet
5 minutissa pitää olla duunissa aina ja nyt joten palailen joskus asiaan.. 5-merkkiset kilvet on uudet, näet oman aiheen.. Moi. Niin joo. Talvellakin olis kiva nähdä hienoja autoja (muita kun lumiauroja), ehkä asuu sitten Suomen lumisimmassa ja kylmimmässä paikassa. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
En tiedä noista hienoista autoista, mutta joulunviettoon olen taas tulossa Joensuuhun. Tältä näytti viime jouluaattona: ![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tää on taas toistoa mutta väkisinkin kun samasta taas puhutaan: Mä vedin 90+tkm Vette ainoana käyttöautona. Talvirenkaat oli Pirelliltä ja kokoa 255-40-17. En jäänyt kertaakaan kiinni mihinkään ja 3 talvea taisin vetää samoilla kumeilla ja joku muu jatkoi vielä niillä. Syylari imi lunta pari kertaa kun oli tullut ~15cm lunta eikä aurat olleet ehtineet siivota. Ei ollut myöskään lohkolämppäriä ja pahimmillaan -30°C keleissä löin tulille ilman ongelmia. Sisällä tarkeni lyhythihaisella T-paidalla kaikissa keleissä. Ainiin, valehtelin - kerran jäi auto omalle pihalle kun se oli uponnut jäiseen pintaan yön aikana renkaiden tms. sulattaessa jään. Jouduin pyytämään kaverin työntämään ylös niistä kuopista Vettellä talviajo opettaa itse talviajoa ja varsinkin ennakoivaa ajotyyliä. Ei voi lähteä risteyksistä kovin pieniin väleihin, mutkat maltillisesti, katso eteenpäin ajaessasi jotta näet mitä edessä tapahtuu jne. Mutta, ihan normi auto kuitenkin. Ps. umpinaiset vanteet parhaat talvivanteet taka- ja nelivetoisilla jos yhtään ajaa sivuttain
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|