|
|
||||
|
||||
|
Kytkeytymisnopeus vaihtelee eri vuosimallien välillä - näköjään. Minullakin vaihtaa ylivaihteelle tasan 62kmh nopeudessa.
Kaupunkiajossa, tai muuten ajettaessa rajanopeutta joka vaihtelee tuon kytkeytymisnopeuden lähettyvillä aiheuttaa sen, että ylivaihde menee päälle/pois/päälle/pois ja sitä rataa. Eli hyvinkin nopeasti se vaihtaa satoja kertoja ja avot pitkän päälle laatikko ottaa nokkiinsa. Morgan: Corvetten käyttöohjekirjassa neuvotaan ajamaan D:llä kaupungissa. 700R4 -laatikoita on kahta mallia käytössä. En muista minä vuonna vaihtui (oisko ollu -89?). Uudempi on kestävämpi. Sitten 93 tuli 4L60E joka on periaatteessa sama laatikko mutta elektronisella ohjauksella.
|
||||
|
||||
|
Kokemusta on TH700 laatikosta, josta löytyi yhtäkkiä enään pelkkä 1. vaihde.. Ei kovin mukavaa.. :P
|
|
|
||||
|
||||
|
Huomatkaa muuten, että siellä on vielä yksi "vaihto" noidenkin lisäksi eli se hetki kun lukkoturbiini kytkeytyy. Se tuntuu vähän siltä kuin vaihde vaihtuisi ja on helppo sotkea laatikon vaihtoon.
En muista ulkoa nopeutta jossa se tapahtuu. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulla lukitsee turbiinin n. 62-65 km/h, kun koneen lämpötila on saavuttanut 53 astetta. Ja tämä siis tavan D-asennossa. Sopivalla kaasulla tuo lukitus tosiaan tuntuu, kuin vaihtuisi vaihde isompaan. Hyvin pienellä kaasulla kierrokset ei siinä kohtaa juuri muutu. OD:tä käytän itse vain maantieajossa yli 80 km/h nopeuksissa juuri noitten vaihteistojuttujen takia. OD:llä kiihdytettäessä ensin aukeaa turbiinin lukitus ja, kun vielä vähän lisää kaasua, niin vaihtaa pienempään. Veljeltä meni aikanaan Oldsista laatikko aika äkkiä kun ajeli aina OD-päällä. Vetelee helposti liian pienillä kierroksilla ja sen takia tarttee jatkuvasti käyttää vääntöä.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Viikonloppuna sitten rajussa kiihdytyksessä kierrokset tappiin, kun kolmonen hävisi kesken kaiken täysin yhtäkkiä Onneksi 1, 2 ja pakki vielä pelasi, enkä ollut kaukana menossa. Pääsin kotio. Tuo laatikko vaihtoikin jo hiukan laiskasti kolmoselle kovassa kiihdytyksessä. Onko tuo tavallista, että rämpsähtää kerralla tuolla tavalla. Missä kohtaa tuon öljypinnan pitäisi olla kylmässä laatikossa eli mihin asti uskaltaa lisätä? Kun ei oikein viiti ajaa lämpimäksi noilla harvoilla pykälillä. Tv-vaijerin säätökin tuntuisi olevan kohdallaan. Korjaako kuka noita laatikoita Keski-Suomen suunnalla? Onko kuin moni muuttanut automaattia manuaaliksi. Eli olisiko millainen urakka, kun tuon laatikon taitaa kuitenkin joutua laittamaan korjattavaksi.
|
||||
|
||||
|
mulla on joku täyttänyt laatikon "piripintaan" eli ainakin 2cm yli yläviivan. hyvin on toiminu. Olen kyllä miettinyt, pitäisikö vähentää öljyjä.
|
||||
|
||||
|
Ei siellä kauheasti ylimääräistä öljyä saa olla. Tarkistitko öljyt loota lämpimänä eli heti ajon jälkeen tyhjäkäynnillä P asennossa? Ennen mittausta on vielä hyvä käydä kaikki vaihteet rauhallisesti lävitse.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Keski-Suomessa ei ole muita vaihtoehtoja, soita suoraan GM-Mikalle 0400 649 616. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kylmänä katoin ja ei käynnissä. Voi johtua tästä.
|
||||
|
||||
|
Kuuluuko muuten nykäistä vähän ku vaihtelee vaihteita?...esim tyhjäkäynnillä laittaa P asennosta R asentoon. Myös nykäisee vaihtaessa suuremmalle kun kiihdyttää täysillä.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|