|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mä tästä jo johonki topikkiin kirjottelinkin,kun se auto madalletaan ja on noi bilstainit siellä alustassa ni ne POHJAA. Merkatkaa auton ollessa normaaliasennossa ja vetäkää viiva tussilla siihen iskarin iskarin suoja muovin alareunaan ja sit iskari irti ja katsokaa... avot iskarin liikerata sisään päin 10-20mm.. eipä riitä liikenteessä. Mä vein iskarit oikeeseen virmaan joka lyhensi niitä 4cm ja nyt toimii madalletussakin autossa bilsut. Olen kuullut että jollakin olis jo matalammat bilsut vakiona.
|
||||
|
||||
|
|
|
|
||||
|
||||
|
alustan säätö
Autossani on 80mm korossa..Mittaen etupyörän takaa,tunkin nosto kohdasta, maahan..Samoin takana 90mm
Mielestäni vaimennus,on liian "jäykkä" tai "löysä"(näihän tapahtuu,jos iskari jää sisään tai tulee liian nopeasti ulos..?),ajaessa peräkkäisten "kuoppien" yli... Jollon perän pito pyrkkii irti..? Eikä vauhtia ole viellä... Mutta toimisi varmaan tasasella ja loivissa "kuopissa"..(radalla)? Seuraavksi testaus 20-30mm korotus,jos vaimentimen "säätö alue"toimisi paremmin..?(iskari pitäisi olla,vaimennuksen säätö (ulos ja sisään meno säätö)Niin sais viimesen päälle alustan..?? |
|
|
||||
|
||||
|
Mun autosta on madallettu 80mm/90mm:iin.
Mutta iskareita ei ole lyhennetty,kun kiihdyttää (ja itseä viihdyttää)keula nousee useita senttejä JA sama homma jarruttaessa,perä nousee... Tämänkin takia iskarit pitäisi lyhentää/simmittää tms?(tulee mieleen rättisitikan kyydit.. Mutkat kyllä "imee"..(jos ei ole pattia..) Ps.tämä tuli mieleen n.500km corvetti kuskina Mikä on vakio ,alusta korkeus maasta,tunkkipaikoista mitattuna..?? Jos lähtis säätämään siitä,ja tuunaamaan vaimennuksia ym.. |
|
|
||||
|
||||
|
Joo ei tuo ajettavuus ainakaan parantunut madalluksella...
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ne F45 iskarit on aika löysät, itse tuli ajeltua niillä yleensä sillä kaikkein jäykimmällä asetuksella. Auto oli n.85tkm ajettu ja varmaankin alkuperäiset iskarit. En sitten tiedä, olisko nuo säätöiskarit uutena jäykemmät. Paljon enemmän omaan mieleen on alusta nyt Bilstein Sporteilla ja madallettuna. Etupää on nyt niin matala kuin vakio osilla saa ja takapäässä 20mm pidemmät pultit, joissa olis vielä 15mm varaa madaltaakin. Jännä ilmiö on tuo, että takapää alkaa pomppaamaan terävissä kuopissa kun sitä madaltaa. Yks teoriahan on, että se johtuis iskarien pohjaamisesta, mutta jotenkin en jaksa sitä uskoa, kun se ero vakion ja madalletun välillä on kuitenkin vain joitain senttejä. Itse olettaisin että se liittyy jotenkin jousen esijännitykseen. Väheni se pomppaaminen huomattavasti, kun kiristin pulttia 5mm tiukemmalle.
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
|
|
||||
|
||||
|
mulla oli vakioiskareilla madallettu niin että renkaan ja kaaren välissä oli jotain 2cm. silloin iskarit löi pohjaan jo jos pieni kuoppa. 140km/h vauhdissa alkaa perä pomppimaan ja on melko löysä. eihän ne iskarit toimi oikein jos melkein pohjassa koko ajan.
bump steer kit auttaa siihen hommaan ettei geometria muutu jos oikein säädetty.
-65 corvette sting ray coupe -06 corvette Z06 -68 dodge charger -70 plymouth `Cuda -70 plymouth Roadrunner -55 cadillac Fleetwood Limousine -90 chris craft 245Limited 460 king cobra -08 jeep grand cherokee limited www.niklas.galleria.fi |
|
|
||||
|
||||
|
Alustan säätö
Kävin nelipyörä mittauksessa...Ja korjattavaa löyty enemmän takapyöristä JA parani huomattavasti,kosketus tiehen.Renkaat oli "vinossa" maahan nähden, huomasi heti ajettavuudessa.. Suosittelen (69-99¤)
Jos alustan korkeutta säätää,kannattaa tehdä samalla 4-pyörä suuntaus,Mun autossa oli varmaan jäännyt....?(tai nostettu väärin..tms) |
|
|
||||
|
||||
|
Ylimpänä Bilsteinin iskari ja alempana orginal Z06 iskari.
Mitä se iskarin shimmaus tarkottaa ![]()
|
||||
|
||||
|
Quote:
Aika yllättävää että Bilstein on lyhyempi. Noita tietysti on varmaankin eri pituisia... Eihän sulla tuon Bilsteinin mallinumeroa ole? Itse en hoksannut aikanaan verrata vakio F45 iskarien ja noiden nyt alla olevien Bilstein Sportien pituuksia Tässäkin ketjussa on kirjoiteltu, että takapään pomppaamisen rytkyissä madalletussa autossa aiheuttais iskarin pohjaaminen, mutta jos Bilstein on noin paljon lyhyempi kuin vakio, niin ei luulis pohjaavan... Itse kyllä olen edelleen sillä kannalla, että pomppaus johtuis enemmänkin jostain jousen esijännityksen puuttumisesta kun riittävästi löysää niitä takapään pultteja... "Shimmaus" tarkoittaa iskarihuollon ammattilaisen iskarin sisään tekemiä muutoksia, joilla muutetaan iskarin sisään ja ulosjouston virtauksia. Tuolla; http://www.rallysystems.com/Finnish/Jousitus.html
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|