FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply

Thread Tools
Old 20.09.2005, 15:10
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari

MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Mulla käytetty aikaisemmin 15W-40, ja menin laittamaan 5w-40, lisäillä joutuu jonkin verran ja tarkoitus olis palata takasin tuohon 15w-40een.
Siinäkin riittää varmasti ominaisuudet tällaiseen sunnuntai ajeluun!
Old 20.09.2005, 16:10
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!

coupe74 on oikealla tiellä
Talking

Duunissa kuultua

-kyllähän näillä nykyöljyillä voi 30 000km ajaa...

-eihän sitä suodatinta kannata jokakerta vaihtaa...

-shell ei pysy koneessa...

-castrol ei pysy koneessa...

-mobil ei pysy koneessa...

-neste ei pysy koneessa...

-kaikki ne on samaa tavaraa, kyllä minä tiedän..pistä sitä halvinta..

-pistä mobilia, se pysyy koneessa, muut ei..

-pistä nestettä, se pysyy koneessa, muut ei..

-pistä king oilia,se pysyy koneessa, muut ei..

-pistä sitä mineraalia,se pysyy koneessa, muut ei..

ja klassikkona pohjalla pari kuolematonta

-ohops meni vähän pitkäks mut ei oo yhtään syöny öljyä(esim:vanha hiace,ajettu 4*suositus)

-ohops meni vähän pitkäks mut oon lisänny niin paljon et vaihtuuhan se silleinkin, paskaa öljyä tuo * (*=joku yllä mainituista) kun mun moottori kuluttaa sitä...
Reply With Quote
Old 20.09.2005, 16:51
groovyjay's Avatar
groovyjay

Loppujen lopuksi on aivan sama mitä öljyä käyttää, jos käyttää ylipäänsä mitään kunhan vaan muistaa lisätä moottoriin MotorUp-tuotetta!
Reply With Quote
Old 20.09.2005, 17:07
pirre's Avatar
pirre pirre is offline
Ajettasko kilpaa?

pirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääpirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Send a message via MSN to pirre
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Loppujen lopuksi on aivan sama mitä öljyä käyttää, jos käyttää ylipäänsä mitään kunhan vaan muistaa lisätä moottoriin MotorUp-tuotetta!

Ja voit sitten ajaa ilman öljyä. Ihan totta. Mä olen nähnyt telkkarissa...
Corvette C3 FIA racer 454cid
Corvette C3 Historic cruiser

Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa

Reply With Quote
Old 20.09.2005, 17:30
Dalton's Avatar
Dalton Dalton is offline
Konkari

Dalton on oikealla tiellä
Koko ajan, mitä Vette on ollut itselläni, niin olen käyttänyt synteettisiä. Öljyt kestää koneessa koko vaihtovälin (minkä "viisas" tietokone ilmoittaa). Ainut, mikä on hieman epäilyttänyt, on aika korkeat öljynpaineet kuumanakin->mittari hieman 3/4:san yläpuolella matka-ajossa, tyhjäkäynnillä vaihde päällä jarrulla paikallaan n. puolessa välissä (tomaatti).

"Don't fear risks, ride them"
Reply With Quote
Old 20.09.2005, 20:04
morgan_kane's Avatar
morgan_kane morgan_kane is offline
US Marshal

morgan_kane on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by matkop
Koko ajan, mitä Vette on ollut itselläni, niin olen käyttänyt synteettisiä. Öljyt kestää koneessa koko vaihtovälin (minkä "viisas" tietokone ilmoittaa). Ainut, mikä on hieman epäilyttänyt, on aika korkeat öljynpaineet kuumanakin->mittari hieman 3/4:san yläpuolella matka-ajossa, tyhjäkäynnillä vaihde päällä jarrulla paikallaan n. puolessa välissä (tomaatti).

Mulla öljynpaineet koko ajan 400 kpa kieppeillä, myös lämpimänä tyhjäkäynnillä. Ihmettelen itse, ettei paineet eroa kuumana/kylmänä, eikä myöskään tyhjäkäynnillä.

Öljypisteen kaveri suositteli vaihtamaan vetteen öljyt 5000km välein, riippumatta siitä onko synteettiset vai ei. Kuulemma öljytilavuus on niin pieni, että oljy menee nopeasti huonoksi.

Ihmettelin muuten sitä, ettei punainen varoitusvalo öljynpainemittarissa syttynyt, kun auto käynnistettiin uusilla öljyillä, ja paineet otti hetken ennen kuin nousi. Onkohan tuon valon tarkoitus yleensä toimia ja millä viiveellä? Siis -87 vette ja digimittarit. Jos jollain olisi noista valoista muutenkin tietoa niin kiinnostaisi, kun itsellä ei käyttöohjekirjaa ole. Esim kierroslukumittarissa on "iso D" valo, joka mulla ei pala milloinkaan. Lämpö- ja öljynpainemittarissa on punainen valo, joiden en ole koskaan nähnyt palavan. Lisäksi kiekkamittarin yläpuolella on "upshift for best fuel economy" valo, joka toimii siten, että kun ajaa pikku d:llä kovempaa tasaista, niin syttyy "upshift", mutta "for best fuel economy" ei syty. Olisikohan joku tilanne, jossa tuokin palaisi? Pikku juttuja, mutta mukava olisi tietää miten tuo mittaristo toisilla toimii.

Last edited by morgan_kane : 20.09.2005 at 20:10.
Reply With Quote
Old 20.09.2005, 20:57
Dalton's Avatar
Dalton Dalton is offline
Konkari

Dalton on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by morgan_kane
Mulla öljynpaineet koko ajan 400 kpa kieppeillä, myös lämpimänä tyhjäkäynnillä. Ihmettelen itse, ettei paineet eroa kuumana/kylmänä, eikä myöskään tyhjäkäynnillä.

Öljypisteen kaveri suositteli vaihtamaan vetteen öljyt 5000km välein, riippumatta siitä onko synteettiset vai ei. Kuulemma öljytilavuus on niin pieni, että oljy menee nopeasti huonoksi.

Ihmettelin muuten sitä, ettei punainen varoitusvalo öljynpainemittarissa syttynyt, kun auto käynnistettiin uusilla öljyillä, ja paineet otti hetken ennen kuin nousi. Onkohan tuon valon tarkoitus yleensä toimia ja millä viiveellä? Siis -87 vette ja digimittarit

Tuota noin mistähän aloittaisi (Viisaammat korjatkaa!):

1. Minun mielestäni ajossa pitäisi olla kovemmat öljynpaineet kuin tyhjäkäynnillä? -> Tästä päätelmä, että voisi olla jotain outoa, ettei öljyjen vaihdon jälkeen varoitusvalo palanut. Ok 90 ja 87 voivat käyttäytyä eritavalla, mutten oikein usko siihen.

2. Itselläni Oil Change valo syttyy noin 7500 km jälkeen, joten "öljymiehen" puheisiin en hirveästi luottaisi, kun vaihtohetkellä öljyt ovat vielä aika terveen (kirkkaan) väriset.

3. Miten sulla on normaalisti kun käännät virrat päälle, syttyykö öljynpaineen varoitusvalo?

"Don't fear risks, ride them"
Reply With Quote
Old 21.09.2005, 07:21
Anakonda's Avatar
Anakonda Anakonda is offline
Vakiokävijä

Anakonda on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by morgan_kane
Esim kierroslukumittarissa on "iso D" valo, joka mulla ei pala milloinkaan.

Olikos niissä manuaali vehkeissä jokin vaihtovalo ?
Reply With Quote
Old 21.09.2005, 07:31
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari

WBBC on oikealla tiellä
Kaikkein paras on Nilsiän Öljysheikin MAN-Oil

Se sopii myös lääkkeeksi ja ruuanlaittoon ja tehoaa jopa aidsiin.

Saakohan sitä kaupasta, vai pitääkö tilata suoraan Nilsiän sheikiltä?
Reply With Quote
Old 21.09.2005, 07:52
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!

coupe74 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by matkop
Itselläni Oil Change valo syttyy noin 7500 km jälkeen, joten "öljymiehen" puheisiin en hirveästi luottaisi, kun vaihtohetkellä öljyt ovat vielä aika terveen (kirkkaan) väriset.

köhöm.. longlife volskissa se syttyy 30 donan kohalla ja joo... kyllä näyttää pumppusuutin dieselin öljy hyvältä..

eli ei kannata sokeesti uskoa noihin tietokonenäyttämiin vaikka kuinka haluaisi uskoa niiden oikeellisuuteen, taitaa olla c4 ohjekirjassakin huomautus että vaihtoväliä on syytä tiuhentaa jos vetää asuntovaunua yms eli jos erikoisen kovaa tennaria tai kovin pölyiset olosuhteet..

tietysti jos aina vaan sunnuntai ajelua niin homma on silloin eri..

eli pointtina tsekkailkaa niitä öljyjä miltä ne näyttää! jos ne on mustat niin vaihtakaa ne vaikka ei olis ajettu ku 10km.valkea lateksimallin kumihanska on aika ihanteellinen tuossa touhussa, näkee hyvin pikeenttuneet paskakokkareet oljyn seasta..

tai no sama se mulle..motorúp rules
t:katkera öljymies
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules