|
|
||||
|
||||
|
Eiköhän sen Optin oo oltava oikeessa asennossa, koska siinähän on 4 reikää + 720 reikää ja 4 reiästä yks on se joka kertoo ECM:lle missä on ykköspytty.
Eikä sen oikeesti pitäs käydä ku yhessä asennossa paikoilleen. ![]() Last edited by janiv : 11.06.2013 at 12:44. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kiitos kuvasta. Onkos tuo kuva optin sisältä? Mulla itse optissa on vain se spooriakseli, joka menee jakokopan stefan reijästä sisään. Jossakin kuvassa oli myös tappi jakokokopan puolella, mutta ei mulla. Pelkkä stefa vain. Katon illalla vielä sitä spooria (vanhasta), onko siinä levempää hammasta. Jokatapauksessa opti meni paikalleen heti ilman akselin pyörittelyjä. On nämä ihme vehkeitä... kaivan sen Ladan sieltä vintiltä... |
|
|
||||
|
||||
|
Ei ole mitään kokemusta tosta optista joten auttaa en voi,olisiko tosta jotain
apuja? http://www.youtube.com/watch?v=lFCjaz6zHfc
|
||||
|
||||
|
Quote:
Samanlainen vika tuli vastaan kaverin Firebirdissä. Osti oikein kalliin optin että kestäisi mutta rikki se oli heti uutena. Vaihdettiin tilalle ebaysta tilattu edullinen kiinalainen opti, sen jälkeen on toiminut jo toista vuotta. En halua kehua kiinalaisia opteja, niistäkin on ollut osa rikki heti uutena. Tarkoitan vaan että se "laadukas" opti voi myös olla risa. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Joo.. samaa olen alkanut epäillä jo itekkin, että opti on rikki. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kiitos linkistä. Nyt ainakin selvisi se, että minulla on spinline drive opti, ja se toinen malli on pin drive opti. Mulla tuo lontoon kieli on melkein nollassa, joten tekstistä en saanut juurikaan apuja, mutta nyt tiedän mihin liittimiin on syytä kiinnittää huomiota. Tuossa videopätkässä käsiteltiin enimmiltään tuota pin-mallia. Illalla käyn vielä liittimet uudestaan läpi, tosin alan olla siinä uskossa, että se uusi opti on sökö. Alustan laitto on onneksi sujunut tähän asti hyvin, kun on simppeliä hommaa. Etupäähän tulee uudet ylä ja alapallot, raidepäät, sekä iksarit. Taakse säätötangon "raidepäät" ja iskarit. Moottoriin uudet öljyt ja K&N ilmansuodatin. Katsastukseen sitten, ja Jussina ajelemaan... On vaan se pikku pulma MOOTTORI EI KÄY. Vaarassa on sen raittiin autoilujuhannuksen vastakohta.. |
|
|
||||
|
||||
|
Nyt Vette pelittää viimein. Ongelmia tuli, kun ei ollut tuosta rakkineesta perustietoa. Vanha opti oli mykkä, ja siitä kaikki alkoi. Uusi opti oli taas senverran viallinen, että spooriakseli meni sisään kaikissa asennoissa, se nööli spoorien välissä oli niin mitätön ettei estänyt akselin sisäänmenoa. Vertasin akselin asennon vanhasta nokkaan nähden, ja sitten uuden optin akseli samalle kohdalle ja sisään (kiitos Finnvette hyvästä vinkistä) Nivelet vaihdettu, ja huomenna vuosikatsastukseen. Ja mikä ihmeellisintä, niin taidan päästä Jussiajelulle. Mukavaa Juhannusta kaikille. Ristop
|
|
|
||||
|
||||
|
Tosi hienoa että vika vihdoin ja viimein löytyi ja saat auton ajoon. Hyvää juhannusta.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|