| Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne. |
| View Poll Results: Paras väriteema Vetten sisustaan? | |||
| verhoilumatot mustat, penkit mustat, langat mustat |
|
29 | 47.54% |
| verhoilumatot mustat, penkit mustat, langat punaiset |
|
9 | 14.75% |
| verhoilumatot mustat, penkit mustat, langat harmaat |
|
10 | 16.39% |
| verhoilumatot mustat, penkit beiget, langat beiget |
|
4 | 6.56% |
| muu, ks. kommenttini alla |
|
9 | 14.75% |
| Voters: 61. You may not vote on this poll | |||
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Yksi vaihtoehtohan on maalata uudenmallisen sisustan metallinharmaat keskikonsolin, valokytkinpaneelin sekä kuskin oven kahva/kytkinpaneelin muovit esim alumiinin tai teräksen väriseksi. Maalaus on siinä mielessä hyvä vaihtoehto ettei värinvaihto oman maun muuttuessa ole vaikea projekti. Olen samaa mieltä, että täysmusta on liian synkkä. Sen näkee hyvin tuolta corvette63:n vaihtoehdoista. Taisi olla eka? Tossa on ratissa vähän lisäeloa hopeanharmailla langoilla: http://img412.imageshack.us/img412/222/raid0do.jpg Last edited by ToniH : 02.02.2006 at 22:03. |
|
|
||||
|
||||
|
Joo tosiaan ihan musta sisusta vois olla vähän synkkä jos vähän custom-tyylisuuntaa haet ToniH.
Mä ajattelisin ainakin että kyllä siinä sisustassa pitää jossaki muodossa olla mustaa väriä. Quote:
Toi on totta. Ajattele jotain plyyshi sisustaa nyt, kun sillon se tais olla kova sana. Ei tulis oikeen enää toi materiaali mieleen. Mä pidän tosta WBBC:n ideasta sinänsä(tarkotan sitä musta sisusta ideaa). Vähän metallipalaa siellä täällä ei varmaan tekis pahaakaan ja vois näyttää aika hyvältä itseasiassa. Jos sekoittas tota Ferrarin beigee joukkoon.Alcantaraa en välttämättä käyttäis..
|
||||
|
||||
|
Englannissa Kentin Clubin varapuheenjohtajalla oli 1993 Coupe. Auto oli Punainen. Autoon oli omistaja teetättänyt koko sisustan verhoilut uusiksi. Jo pelkkä laatu nahan käyttö American sisustassa, yhdistettynä suoriin tikkauksiin luo kabiiniin aivan erilaista laatu vaikutelmaa. Siinä autossa oli myös verhoiltu kaikki muoviset listat ja koko kojetaulu ja se jos jokin antoi sisustalle arvokkaan ulkonäön!
Punaiseen autoon varmaan katselisin noita IvvN:n linkittämiä kuvia. Hopeaan/Harmaaseen, musta/harmaa kaksi väri teema. tai koko musta harmailla saumoilla. |
|
|
||||
|
||||
|
Niin, sehän voi olla semmonen juttu, että jos ei löydy sellaista väriyhdistelmää joka istuu sekä punaiseen että hopeanharmaaseen autoon niin silloin täytyy hylätä maalin värinvaihdos. Minulla ei ole varaa sitä kuitenkaan tänä vuonna maalata, liekö ensivuonnakaan joten sisusta on sitten istutettava tuohon punaiseen. Kokomusta tietty sopii kumpaankin...
Mustaa siellä tulee jokatapauksessa olemaan, kuten äänestysvaihtoehdoistakin on luettavissa. Haluan tosiaan custom-fiilistä mutta en thyyning-fiilistä. Siksi GTI-magazine ja autonäyttelyautojen pastelli- tai neonvärisisustojen katselu ei paljon säväytä, tai siis säväyttää muttei positiivisesti Eli mustaa kyllä mutta millä sen saisi maukkaasti eloon ilman, että se hyppää kirkuen silmille on ehkä se pääongelma. Quote:
Joo, just tämmöstä mä nyt mietin + verhoilumattojen uusimista euromatskulla orkkis teddykarvan sijasta Olen muuten myös harkinnut orkkisratin korvaamista RAIDin tekeleellä, täytyy vain testata ovatko airbagit yhteensopivia (mulla on tommonen ratti käyttiksessä, joten 10min homma kokeilla). Adapterin tekee sitten vaikka Momon Vette-keskiöstä. Mulla oli joskus 911, jossa oli mustat matot ja sisäkatto. Penkit edessä ja takana, ovipanelit sekä kojetaulu oli verhoiltu hieman metalliseen vivahtavalla tummanharmaalla nahalla. Auton ulkoväri oli metallintummanharmaa. Sen sisustan fiilistä olen jäänyt kaipaamaan. Last edited by ToniH : 03.02.2006 at 00:16. |
|
|
||||
|
||||
|
ToniHn kanssa ihan samoilla linjoilla ja itekkin täällä huhuilin aikoja sit et onko kukaan pistänyt uusiksi kojetauluu mukaan lukien. No nythän on selvinnyt ettei ole pahemmin ainakaan C4 niitä tehty.
Itsekkin haluisin selkeetä muutosta tuohon sisustaan. On tuo kuitenkin niin perhanan muovinen et välillä ihan ärsyttää. On jotenkin todella halvan ja lelumaista muovia. Itse en kyllä taida vielä tänä vuonna sisustaa pistää uusiksi, mutta aivan ehdoton projekti tuo kuitenkin on. Pitää laitaa IvvN:lle hiukan kuvii -90--> ja eteenpäin olevien kärryjen kojetauluista et vois hiukan sanoo et onko ihan tuskanen homma samoin ovipahvit.
|
||||
|
||||
|
Minäkin olen viimeistelemässä Vetten sisuksen uudelleen lähivuosina, lähinnä verhoilemalla nahalla kaikki. Poiketen ToniH:n sivistyneestä seeteisyydestä, olen ajatellut eräänä vaihtoehtona pinnoittaa kromilla (joku pinnoite) keskikonsolin muoviosat, jotta ne tulisivat esille kivasti ainakin punaisesta nahasta...?
|
|
|
||||
|
||||
|
Joo TV:stä tuttuhan tuo on et voidaan kromata tai vaikka jopa kullata et ruiskutetaan metallihiukkasia ja jotain liina seosta ja sillä voidaan mikä tahansa osa "kromata".
En muista mikä firma tuota teki suomessakin tuo voisi olla aika hyvä koska itselläin nämä harmatt kuten keskikonsolin muovi on aika kulahtanut.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Suomessa on firma, jolla on erikoismaaleja tyyliin kromi, kiillotettu alumiini jne. Maalaavat esim kypäröitä, prätkien tankkeja jne. Jälki on todella hienoa. Koitin googlettaa uudelleen niiden saittia mutta en keksinyt oikeita hakusanoja. Ko. maaleista hyvänä esimerkkinä muistatte ehkä Jean Alesin kypärän (ja myöhemmin kaikkien muidenkin F1-kuskien), maalattu samalla tekniikalla. Quote:
Olen lähetellyt niitä hänelle tässä pari iltaa eikä tuntunut tuskanhiki nousevan. Quote:
Itseäni ärsyttänyt aina ja kaveritkin kiinnittävät niihin huomiota, puhumattakaan käkkärämatosta. Suoraan sanoen japsirimpuloidenkin muovipaneelit ovat paremmin istuvia ja vakuuttavamman tuntuisia. Tossa projektissa tämän ketjun aiheen mukaisesti vakeata on suunnitella miten se sisusta sitten toteutetaan. Itse en ainakaan ole mikään sisustussuunnittelija ja koen vaikeaksi nähdä, että miltä se sitten lopulta näyttäisi. Kuten sanottu, pitäisi saada laakista nappiin. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Itseä ainakin häiritsee jos kojelauta näkyy tuulilasissa ![]()
|
||||
|
||||
|
Tämä ei ole se mitä etsin mutta näköjään tekee tämäkin kromipinnoitusta maalamalla: http://www.epndesign.fi/kromattu1.html
Ei keksi oikeita hakusanoja, se kiillotettu tai harjattu alumiini on kanssa hieno mutta ei niin ei... Last edited by ToniH : 03.02.2006 at 10:49. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|