|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Vaikuttaa ihan ok tarjoukselta. Itse olen käyttänyt Alppilan Autohuoltoa, joka on hyvämaineinen paja myös ilmastointihommissa. Käyttökatiskan vajaatoimisen ilmastoinnin huollatin pari vuotta sitten ja tuon listan lisäksi tehtiin tiiveystarkastus alipaineella (selviää mahdolliset isommat vuodot) sekä lisättiin väriainetta kylmäaineen joukkoon. Kuukauden kuluttua väriaineen laitosta käydään järjestelmä uv-lampulla läpi, jolloin paljastuu pienimmätkin hiusvuodot. Tuon täytön ja tarkistusten hinta pahimmassa kevätsesongissa oli parisataa euroa, mitään osia ei vaihdettu.
|
||||
|
||||
|
Vaihdoin viime kesänä C4:een kuivaimen,kylmäaineet ja lauhduttimen.
Mulla ei puhaltanut kylmää oikeastaan ollenkaan, ja siellä oli vuoto jossain. Työn hinta oli muistaakseni n.90¤, siis pelkän täytttö/tyhjennystyön + kylmäaineet. Kyselin silloin siltä kaverilta vähän tuosta kuivaimesta.Se meinas ettei sitä tarvi vaihtaa suomen oloissa kuin 5 vuoden välein tai jos tarvetta on.. Joka tapauksessa olin tietenkin innoissani ottanut kuivaimen alkuperäispaketista pois ja suojatulpan pois siinä se oli sit pöydällä viikon pari ja sit veivasin kuivaimen + muut osat kiinni.Meni taas viikko ennenkö ehin täyttämään järjestelmää.Huoltomies sanoi ettei kannata avata kuivaimen suojatulppaa ja asettaa sitä tyhjään järjestelmään oikein ajoissa, kuivain voi mennä pilalle...kuivaa tai jotain ?? Noh ei se ollu kuivanu ja pelitti tosin hyvin. Mulla ainaskin tos C5:ssa ei tule heti hirveen kylmää, mutta kun hetken odottaa niin kyllä sieltä sit alkaa tulla.Lämpenee tai pitäiskö sanoa kylmenee hitaasti.. Laita lämpötilansäädin ihan kylmimmälle ja anna olla useempi minuutti(>10) Jos parin päivän päästä on flunssa niin kyl se toimii
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tuota kuivaintakaan ei kovin moni taida olla vaihtanut ollenkaan ![]()
|
||||
|
||||
|
vet65 laittoi hyvän tarjouksen, joten käyn hänen luonaan täyttämässä ja tarkastamassa/huoltamassa tuon ilmastoinnin. Eipä sitten tarvii enää arvailla, että onko kaikki kunnossa vai ei. Ainakaan kylmäainetta ei voi olla kovin paljoa jäljellä, joten täyttö on joka tapauksessa edessä.
|
||||
|
||||
|
Kuivaimen ideana on kerätä järjestelmässä oleva kosteus itseensä. Uutta kuivainta ei kannata laittaa paikalleen ennen kuin järjestelmä täytetään, tai siis ensin tyhjiöidään
Sitten vielä se että mitä kylmäainetta järjestelmässä on.. 90-luvulla siirrytty R134a:han perinteisen R12 freonin korvaajana. Jos järjestelmä on R12, ei sitä voi suoraan muuttaa R134a kylmäaineelle. R134a on pienempi molekyylistä ja tulee vanhoista jo muutenkin haperoista letkuista läpi. Lisäksi vaatii erilaiset öljyt kompuraan kun R12. R12 korvaajana omassa autossa ollut Isceon49 ja toiminut jo monta vuotta sillä. Tosin putket vuotaa liitoksista ja uudet pitäisi vaihtaa, tämä ilmeni jo vanhoilla kylmäaineillakin. Tällasia asioita itellä tullut vastaan ja mitä muutaman kylmäasentajan kanssa asioista keskustellut.
|
||||
|
||||
|
Quote:
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|