|
|
||||
|
||||
|
ilmastoinnista
Ois aika huollattaa ilmastointi ja laittaa uudet aineet sisään. Onkos kokemuksia hyvistä ilmastoinnin huolto/täyttöpaikoista pääkaupunkiseudulla tai Hyvinkään/Nurmijärven alueella? Kannattaako kuivain vaihdattaa myös samalla (ei oo vielä kertaakaan vaihdettu)?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Neuvotaanko ohjekirjassa tekemään noin tai onko kaasu päässyt vuotamaan jostain pois järjestelmästä? |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ei oo varmaan vuotanut pois mitenkään erityisesti, mutta kun tuota ilmastointia ei ole täytetty vielä kertaakaan ja auto on kuitenkin kohta 7 vuotta vanha ja tuntuu siltä, ettei aina oikein puhalla enää kylmää. Luulisin, että kylmäaine alkaa olla lopussa? Ja kuivain varmaan alkaa olla jo lopussa, vai?
|
||||
|
||||
|
Ja mistä siis tietää, että pitäiskö tuo kuivain vaihtaa samalla vai ei?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ilmastointilaite ei kuitenkaan vilkuta mitään virhekoodia, että kaasu olisi vähissä? Huollossa kaasua voidaan lisätä, mutta sinällään kaasu ei vanhene. Itseltä kaasua otettiin muutama vuosi sitten hieman pois, kun kaasua oli järjestelmässä liikaa. Eräs ikänsä ilmastointitöitä tehnyt kaveri puhui aikanaan, jenkkejen kuivaimet ovat niin järeää tekoa, että kestävät yleensä auton eliniän. Jos kuivain kuitenkin halutaan vaihtaa joudutaan järjestelmä täyttämään uudelleen. Melkein vain käyttäisin tuota jossain ilmastointi huollossa, jossa mittaavat paineet ja laittavat tarvittaessa kaasua hieman lisää järjestelmään. |
|
|
||||
|
||||
|
Joo ei mitään virhekoodia ole missään. Toihan on hienoa jos tuota kuivainta ei tartte vaihtaa, pääsee paljon helpommalla ja halvemmalla, kiitos paljon infosta ZR1!! Jostain oon vaan lukenut, että se kuivain pitäis vaihtaa noin 3 vuoden välein, mutta jos se on turhaa niin eipä sitä kannata sitten vaihtaa ja maksaa turhasta.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Pääset paljon halvemmalla, kun lisäävät vain tarvittaessa hieman kaasua järjestelmään. Itse jouduin teettämään koko täytön kahdesti viime kesänä. Autoon tehtiin isompi remontti, jonka yhteydessä ilmastoinnin venttiilikopan päältä menevät letkut jouduttiin irrottamaan. Liitoksissa olleita tiivisteitä ei kasauksen yhteydessä oltu vaihdettu uusiin ja järjestelmä falskasi pikkuhiljaa kaasut ulos. Sitten jouduttiin uusien o-renkaiden yhteydessä täyttämään järjestelmä uudelleen. Täyttö maksaa noin 200e. Tämän voi omassa tapauksessani kertoa kahdella. Aikanaan täytätin ilmastoinnin -86 Camaron Berlinettaan. Autossa oli ns. manuaali ilmastointi, kun potikka oli käännettynä kylmimpään asentoonsa hengiteltiin autossa 30c helteellä huurua.. Onneksi Corveten automaatti-ilmastoinnin kanssa ei vilustu yhtä helposti.. |
|
|
||||
|
||||
|
Olen järjestämässä jossain vaiheessa ennen kesää ilmastointilaitteiden
huoltosession omalla tallilla lentoaseman kupeessa, jos vain kiinnostusta aiheesta riittää. Käytössä on uusi automaatinen ilmastoinnin huoltokone. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mites tuo noin kallista on, kun oon tarjouksia tässä kattellut niin hinnat on 90-115¤? Tässä yx esimerkki hinta, puuttuuko tuosta huollosta jotain oleellista? http://www.autosahkonykanen.fi/ilmastointihuolto.htm
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mä ainakin oon mukana!
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|