|
|
||||
|
||||
|
Lainattu possu laatikosta:
Teknikens Världin mittaustulokset 911 Carrera S:llä: 95: 351.7 hk / 385.9 Nm 98: 354.6 hk / 383.0 Nm 99: 362.1 hk / 386.1 Nm
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
|
|
||||
|
||||
|
Milläköhän toi on mitattu ja onkohan noi jotain keskiarvoja?
3 peräkkäistä vetoa samalla dynolla ja samalla bensalla antaa useamman hepan eritäviä tuloksia. Ei ole kovin harvinaista, että virhemarginaali voi olla jopa 10hp. Puhumattakaan siitä jos ilman tai koneen lämmmöt ovat heittäneet vähänkin mittausten välissä. Eli ei dynolla oikein noin pieniä eroja voi luotettavasti mitata. Olosuhteita on mahdoton vakioida ja laitteet eivät ole 100-tarkkoja. |
|
|
||||
|
||||
|
No mulla tulee nakutuksenesto 95:ssa ja 98 ei....mitä se sitten todellisuudessa meinaa mut 98 tankkaan koska 98 käy nätimmin. Tämä -90 L98 vakio kone ja lämpöisenä todettu.
|
||||
|
||||
|
Olen itse ajanut pelkällä 98:lla mutta saan knock countteja silläkin.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
LS2:ssa taitaa nakutusanturi olla siirretty pois imusarjan alta, mutta en tarkasti muista oliko just näin ja mistä syystä. LT-1/LT-4 -moottoreista ei ole hajuakaan. |
|
|
||||
|
||||
|
Jees mutta moottorit eivät nakuta moottorijarrutuksessa - oikeasti. Mulla siis ongelma, että nakutusanturi raportoi satunnaisesti nakutusta vaikka kone ei nakuta - ns. false knock. Eli joku tekijä koneessa aiheuttaa äänen, joka muistuttaa nakutusta anturin mielestä. Ärsyttävää koska systeemi vetää tällöin ajoitusta ja menetän tehoja.
Joissain LT1 -vuosimalleissa tämä oli oikein yleinen ongelma vaihdettaessa rullakeinareihin. Ongelma korjautui vaihtamalla LT4:n knock modulin mutta tämä ei tietty auta mun L98:ssa. Keinarien ei pitäisi olla ongelma L98:ssa ollenkaan, enkä ole onnistunut selvittämään bugin aiheuttajaa. |
|
|
||||
|
||||
|
mul nakutti moottori tosi kivasti kun oli 7 pytyn männästä rapissu helma pois aina öljyrengasta myöten, siinä sitten pystyi mäntä jo kääntymään sen verran että reuna edellä törmäs kanteen.
Onneks oli vielä rautakannet. Mylly oli jo muutenkin tarkoitus laittaa uusiks eli ei sikäli haittaa kovin paljoa
|
||||
|
||||
|
Quote:
Sult puuttu knock module ???
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
|
|
||||
|