|
|
||||
|
||||
|
Sama ongelma. Mutta mikä on ECO asento?
Mun autossa ei oo mitään ECO asentoja.. Itseasiassa on hankala sanoa milloin ilman tulo heikkenee liikaa, sillä puhaluksen kuuluu tottakai vaimentua automaattisesti, kun sisätila viilenee riittävästi.. ilman tulo vain hiipuu liikaa, eikä lisäänny vaikka sisätila lämpenisikin. Mutta tosiaan mikä ihme on ECO asento.. En mä anakaan uskalla viedä sitä mihinkään ECO huoltoon, kampeevat vielä LT5:sen pois nokilta.. |
|
|
||||
|
||||
|
Onhan sulla automaatti-ilmastointi? Mulla löytyy nappuloita: auto, bi-level, eco, heater, defrost.
Kuopion reissulla tuli tuota konstia testattua pari kolme kertaa. Eli normaalisti auto-asennossa. Kun puhallus hiipuu, ja alkaa tulla kuuma, niin painan ilmastoinnin eco-asentoon, ja annan olla siinä. Minuutin-parin päästä alkaa puhaltaa sisälle kunnolla ilmaa. Sitten vaan taas auto-asentoon, jolloin kompressori pärähtää ja tulee kylmää. Toimii ainakin mulla. Jos sulla on uudempi malli, niin mulla se eco tarkoittaa sitä, että säätö on automaattinen, mutta ilmastointia ei käytetä. Varmaan joku vastaava nappi sultakin löytyy.
|
||||
|
||||
|
Quote:
-90 En kyllä vieläkään tiedä mikä ECO asento.. Siinä on: OFF, AUTO, Sisäilman kierrätys, BI, yläsuuttimet ja tuulilasi. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Erilainen se sitten on. Ilmeisesti ilmastointia ei saa pois päältä mitenkään muuten kuin off-asennossa?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Näin olen ymmärtänyt, kun ei ole mitään sellaista valintaa. |
|
|
||||
|
||||
|
Siis "ECO" asennossa se koittaa pitää lämpötilaa siinä missä ennenkin, mutta ILMAN kompuraa. Eli lämpötila sisällä minimissään = ulkolämpötila.
|
|
|
||||
|
||||
|
Aika monella tuntuu olevan tuota samaa ongelmaa. Siellä täytyy olla joku läppä, joka estää ilmankierron järjestelmässä. En vain keksi, mikä se on. Kuvien mukaan mikään läppä ei voi mennä semmoiseen asentoon, ettei ilma kierrä mihinkään venttiiliin. Ei huvittais purkaa koko kojelautaa tuon takia.
|
||||
|
||||
|
Puhallus katosi!
Quote:
No johan nyt! Töistä lähtiessä sattui ihan sama juttu, puhallin sun muut pelaa muttei ilmaa tule sisään. Kun lähin liikkeelle, harvakseltaa kävi puhallus päällä ja loppui hetikohta. Kuvittelin ensin alipaineongelmaksi kun olin huomaavani jotta kaasua reilummin polkaistessa puhallusta tuli kabiiniin mutta eipä se sitten auttanutkaan joka kerta kun puhallus loppui. Noin 10 km ajon jälkeen puhallus palasi normaaliksi ja kaikki toimii kuten aina ennenkin. Vian ollessa päällä, ei auttanut mikään nappuloiden painelu. Automaatti-ilmastoinnin käyttöpaneeli pelasi ulkoisesti normaalisti mutta puhallusta ei sisälle tullut. Mikä ihme tuommosen voi aiheuttaa? Olis kiva korjata välittömästi kuntoon muttakun vikaa ei enää ole.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulla ei koskaan ole tehnyt tuolleen, vain pitemmän ajon aikana pikkuhiljaa hiipuu. Ja tekee jokaikinen kerta säännöllisesti noin puolentunnin ajon jälkeen. Ei koskaan heti lähdön jälkeen.
|
||||
|
||||
|
Juu, tarkemmissa tutkimuksissa selvisi että eihän se puhaltimen moottori pyörikkään kun vika on päällä. Tänä aamuna sama juttu töihin lähtiessä, tulee/ei tule puhallusta ja 20 kilsan ajon jälkeen puhaltaa taas, ei tosin täysillä mutta jotenkin.
Pitänee ruveta etsimään puhallinkontrollin releet ja muuta säätöosat jotta voi debugata tosta vian.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|