|
|
||||
|
||||
|
Jep, AutoXray. HUomasin tuossa muuten yhden toisenkin jutun. Pätkimiseen saattoi olla syynä myös se että + akkukaapeli oli melkein kokonaan irti
Osia summan mutikassa vaihtamalla tulee varmaan kalliiksi mutta itse kun olen ehkä liiankin "perfektionisti" niin vaihdan mielellään vanhojen 15v osien tilalle uudet. Aina kun tilaan jotain oikeasti tarpeellista niin tulee kliksuteltua ostoskoriin sensoreita/venttiileitä ja sun muuta sälää mitä en ole vielä vaihtanut uusiin No, joka tapauksessa nyt kun on tuo skanneri niin ongelmien paikallistaminen on nyt tarkempaa kuin koskaan. |
|
|
||||
|
||||
|
Onko tuo AutoXray millanen vekotin jos vaikka vertaa WinALDL + läppäri yhdistelmään? Läppäriä välillä tullut pidettyä autossa ja Win ALDL seurannut vähän arvoja.
|
||||
|
||||
|
En ole WinALDL:ää käyttänyt mutta käsittääkseni kumpikin ajaa saman asian mutta toteutustapa vain on eri. Siinä on kummallakin hyviä ja huonoja puolia vrt toisiinsa:
- Skanneri: pieni, vaikka autossa aina. Halpa, sikahelppokäyttöinen. Antaa useita kymmeniä eri lukemia ja vikakoodit. Tietokone ei välttämätön mutta tarpeen jos haluaa tutkia dataloggauksia. Perheen perus-PC käy siinä vaiheessa. - softapohjaiset ratkaisut kuten WinALDL: vaatii kannettavan PC:n, eli ei niin kompakti tai mukana kulkeva mutta plussana loggauksia (jos softa tukee?) voi tutkia samalla koneella. Tähän vissiin piti itse tehdä kaapeli tai sitten tilata se jostain valmiina? Varmasti pystyy tutkimaan ihan samat sensorit jne. kuin skannerillakin. Skanneria kalliimpi (vaikka ite softa onkin ilmainen) ratkaisu niille joilla ei kannettavaa ole ja vastaavasti halpa niille joilla on. Sivujuonteena Micro$oftin kirot Eli vähän erilaiset lähestymistavat. Itse pidän skanneria mukana autossa aina jos lähden johonkin reissuun ja käytössä se mahtuu vaihdekepin viereen - arvostan näitä ominaisuuksia. Mutta, kantsii funtsia itse mitä haluaa ja tarvitsee. |
|
|
||||
|
||||
|
Kaverin kanssa oli tuossa juuri puhetta et jos ostais skannerin yhteiseks, nollasin vikamuistin mutta en oo pariin päivään ajanut että saa nähdä
|
||||
|
||||
|
Onhan tuossa WinALDL:ssä loggaus toiminto. Kaapeli siihen on helppo tehdä. Transistori ja muutama vastus. Eli jos omistaa kannettavan niin suosittelen tutustumaan softaan. http://winaldl.joby.se/
(Vanha kannettavakin riittää tuohon, itselläni Pentium 120MHz)
|
||||
|
||||
|
Niin omalta näkökannaltani ainoa huono puoli tuossaWinALDL:ssä taitaa olla se että -90 vuosimallin vetteä ei ole tuettu. Vai onko tästä olemassa versio joka tukee -89 vuosimallia uudempiakin vettejä?
|
|
|
||||
|
||||
|
Säikähdyksellä taisin selvitä, ainakin toistaiseksi
Nollasin muistin eikä ole vikonut sen koommin, näkyi että on saatettu MAF avata joskus Kiitoksia
|
||||
|
||||
|
Minulla oli samallainen vika MAF anturissa Trans Amissa.Vika oli releessä joka ohjasi MAFfia.Skanneri ei muuten toimi kuin vakio prommilla.
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|