|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Haussa olisi 1992 mallinen tai uudempi C4 Convertible. Eli uudet puskurit + sisusta + LT-1 pata. Nyt olisi tiedossa muutama kiinnostava yksilö 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla ja toisessa olisi peräti tehtaan alkuperäinen kovakatto! Tarkoitus olisi lähteä hakemaan auto heti kun saan nykyisen käyttöauton myytyä. Onko muuten suosituksia kumpiko vaihteisto sopisi kyseiseen autoon paremmin? Tuo 6-vaihteinen manuaali vai automaattivaihteisto? Kuinka kestäviä nuo 1992-1996 vuosimallisten autojen automaattivaihteistot ovat? Miten paljon suorituskyvyssä hävitään manuaalille? Sen verran mitä netistä olen löytänyt vanhoja autolehtien testejä niin manuaalivaihteistolla ja LT-1 padalla olisi minun mittapuulla erinomainen suorituskyky. Myös muut vinkit ovat tervetulleita! |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Hieno valinta. Itsekkin diggailen enemmän noita late C4:sia, eli 91 (89-90 ZR1)-->. Manuaalia vaan LT1:n kanssa. Taitaa olla vähän suorituskykyisempi, ja onhan siinä vähän fiilistelyä keppiä hämmentää. Itse päädyin C5:ssa automaattiin, vain sen takia, kun noissa vanhoissakin on jo tarpeeksi kepin pyörittelyä, niin otetaan välillä automaattia ja uutta tekniikkaa.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tää kaveri jolta ostin oli yksityisen ja dealerin väliltä. Periaatteessa näin ymmärsin että kukatahansa tuon luvan voisi hakea. Vähän huonosti tuota informaatiota löyty ainakin Texasin www.tx.gov Tai sitten Pennsylvania www.pa.gov .
|
||||
|
||||
|
Jos jollain olisi tarkempaa tietoa noista siirtokilvistä, ottaisin tiedon vastaan erittäin kiitollisena!
|
|
|
||||
|
||||
|
Pakko päivittää vanhaa topicia sen verran, että USA:sta hankkimisen sijaan löytyikin mieluinen auto Euroopasta. Hankin Corvette C5 Targan, joka on ollut Sveitsissä yhdellä 1938 vuonna syntyneellä miehellä käytössä uudesta asti.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Nonni, saako jo onnitella Corvetten hankinnasta siis? Kuvia?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kiitos vain onnitteluista. Autoon olen ollut todella tyytyväinen. Mielessä olisi hankkia autoon joku hieman sporttisempi putkisto alkuperäisen tilalle. Tällä hetkellä auto on täysin alkuperäiskuntoinen ilman minkäänlaisia omia viritelmiä tai muutoksia. Eteen haluaisin saada myös alkuperäisen Corvette lätkän etukilven paikan peittämään. Olisiko kellään myynnissä? |
|
|
||||
|
||||
|
Onnittelut - siisti on kuin
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ahaa, sulla onkin siis jo auto Suomessa! Mä luin hiukan ekan viestin huolimattomasti ja ajattelin, että olet vasta sitä autoa sieltä Sveitsin puolelta katselemassa. Onnittelut sitten vielä uuden COrvetten johdosta! Sehän näyttää todella siistiltä.. Pakoputkista. Noitahan on todella paljon erilaisia. Kannattaa nyt ottaa hommaksi katsella youtubesta ja valmistjien sivuilta ja miettiä minkälaista saundia niihin putkiin sitten haluaa. Niitä on paljon erilaisia. Haluatko kovat repivät sportti äänet vai matalat V8:n herrasmies soundit? Kannattaa myös ottaa huomioon noita putkia katsellessa, että joissakin näyteautoissa on vaihdettu nokka, putket alusta asti jne. Vaikka sitä ei ilmoitettaisikaan. Kuten edellä mainittu, niin kannattaa miettiä myös sitä putkien alusta asti laittoa. Kaikki vaikuttaa ääniin. Nokka ja muut murot. On myös vaihtoehtona laitaa ne katalysaattoreiden kohdalta ja vaihtaa alkuperäinen "H-pipe" X-pipeen, joka kiertää paremmin. Vielä paremmin moottori pääsee tehoihinsa, jos vaihtaa putket ihan alusta lähtien vaikka Dynatechin tai AR:n headereilla varustettuna. Viimeisenä vaihtoehtona on vaihtaa vaan se Cat back osuus, eli vaan vaimentajat periaatteessa vaihtuu. Noita putkien valmistajiahan on Borla, Corsa, Callaway, Dynatech, GHL, SLP, Magnaflow, ja niin edelleen.. Sitten ne mallistot vielä, joten selattavaa ja kuunneltavaa riittää illaksi tai pariksikin! Mä tien kanssa juuri omaan C5:eeni putkiproggiksen..
|
||||
|
||||
|
Sori Juhis, että sotket tätä sun ketjua, mutta tässä vielä tää mun auton putkien vaihto:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() http://s145.photobucket.com/albums/r...MSGExhaust.flv Putket oli siis Borla Stingersit ja vaihdettiin alustavasti vaan pelkkä Cat Back osuus. Katsotaan, että vaihtuuko tulevaisuudessa sitten loputkin? :eek: Pahoittelen vielä offtopiccia.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|