FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply

Thread Tools
Old 09.11.2006, 13:26
Juhis's Avatar
Juhis Juhis is offline
Satunnainen kävijä

Juhis on oikealla tiellä
Auton omatoiminen haku USA:sta

Nyt kaivataan jenkeistä tuonnin asiantuntijoita! Yritin etsiä tietoa search hakutoiminnolla, mutta en löytänyt vastausta kaikkiin kysymyksiini.

Ajattelin hakea omaan käyttöön Corveten USA:sta ja tarvisin hyviä neuvoja. Laivaus järjestyisi ainakin Floridasta ongelmitta, joten sitä ei varsinaisesti tarvitse käsitellä tässä vaiheessa. Myös mieluisia autoja olen löytänyt netin kautta ja ollut yhteydessä myyjiin.

Sopivia autoja olen löytänyt mm. Teksasista ja Pennsylvaniasta. Onko kellään tietoa näiden osavaltioiden lainsäädännöstä? Joudunko molemmissa osavaltioissa maksamaan joka tapauksessa salex tax:n vai pelkästään silloin jos haluan rekisteröidä auton jenkeissä omiin nimiini? Onko rekisteröiminen välttämätöntä jos haluan ajaa autolla jenkeissä? Täytyykö title hankkia minun nimiini - ilmeisesti siinä voi kestää jopa yli kuukauden?

Onko USA:ssa saman tapaisia väliaikaisia rekisterikilpiä kuin Suomessa tai Saksassa? Mihin käyttöön pahviset temporary plate:t on tarkoitettu? Onko ne pelkästään sitä varten kun odotetaan virallisten kilpien saapumista? Eli onko mahdollista saada jotain väliaikaisia siirtokilpiä esim. viikon ajelua varten, jonka jälkeen lähettäisin auton rahtina Suomeen?

Meneekö kuvio aina että sales tax on maksettava, vakuutus hankittava autoon, rekisteröitävä auto kuten normaalistikin jenkeissä ja niin edelleen? Vai onko mitään helpompaa tapaa hoitaa homma? Vai joudunko unohtamaan haaveet ajella ostamallani autolla jenkeissä eli pitäisikö vain tyytyä ostamaan auto ja laivaamaan se suoraan rahtina Suomeen?

Helpointa tietysti olisi ostaa auto Floridasta, koska siellä minulla olisi ehkä mahdollisuus lainata dealer kilpiä korvausta vastaan tutulta kauppiaalta. Olen kuitenkin löytänyt edullisempia kiinnostavia autoja muista osavaltioista. Minulta löytyy myös voimassa oleva Floridan ajokortti mutta en tiedä onko siitä mitään apua muissa osavaltioissa.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Reply With Quote
Old 09.11.2006, 14:16
Juhis's Avatar
Juhis Juhis is offline
Satunnainen kävijä

Juhis on oikealla tiellä
Netistä löysin tällaisia selvityksiä väliaikaisista kilvistä. Onkohan tuollaisia mahdollista saada helposti / nopeasti maksamatta sales taxia? Sopivatko tarkoitukseeni eli ajaa auto toiseen osavaltioon ja lähettää sieltä rahtina?

Texas:
http://www.dot.state.tx.us/mcd/onestop/tvehreg.htm

Pennsylvania:
http://www.pacode.com/secure/data/06...r43/s43.6.html

New York:
http://www.nydmv.state.ny.us/register.htm#temporary

Jos ymmärsin oikein niin tuollaista väliaikaista kilpeä voisi käyttää auton siirtämiseen toiseen osavaltioon. Osaako joku kertoa asiasta tarkemmin?
Reply With Quote
Old 09.11.2006, 14:24
poppamies's Avatar
poppamies poppamies is offline
Colaholist

poppamies on oikealla tiellä
Walrus tais tossa keväällä kirjotella aika yksityis kohtaisesti haku hommat, eikun etsimään
Old 09.11.2006, 14:33
energy's Avatar
energy energy is offline
Ploginconffaaja

energy on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juhis
Netistä löysin tällaisia selvityksiä väliaikaisista kilvistä. Onkohan tuollaisia mahdollista saada helposti / nopeasti maksamatta sales taxia? Sopivatko tarkoitukseeni eli ajaa auto toiseen osavaltioon ja lähettää sieltä rahtina?

Texas:
http://www.dot.state.tx.us/mcd/onestop/tvehreg.htm

Pennsylvania:
http://www.pacode.com/secure/data/06...r43/s43.6.html

New York:
http://www.nydmv.state.ny.us/register.htm#temporary

Jos ymmärsin oikein niin tuollaista väliaikaista kilpeä voisi käyttää auton siirtämiseen toiseen osavaltioon. Osaako joku kertoa asiasta tarkemmin?

Mulla oli Burgundyssä Nevadan siirtokilvet voimassa 3 päivää jos en väärin muista. Myyjä kävi nämä hakemassa DMV:stä (Deparment of Motor Vehicles). Mitään ostoveroja autosta en maksanu koska en sitä itse rekisteröinyt. Sama pätee titlen kanssa. Titleä ei tarvitse odottaa omalle nimelle jossei sitä aijo jenkkeihin rekisteröidä. Riittää kun titlessä on myyjän allekirjoitus että auto on luovutettu ja löytyy Kauppakirja (bill of sales) Josta selviää että auto on luovutettu sulle. Tämä varmasti toimii monessa osavaltiossa. Eroavaisuuksia löytyy varmasti osavaltiokohtaisesti mutta näin perus periaatteena näin.
Old 09.11.2006, 14:34
Nipa's Avatar
Nipa Nipa is offline
Konkari

Nipa on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Nipa
Tuolta löytyy asiaa;

http://finnshark.com/forum/showthrea...ght=autonhakua

EX: - 99 Corvette Convertible, white/black
EX: - 88 Corvette Coupe, black/black
Reply With Quote
Old 09.11.2006, 14:37
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950

Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Nipa

Toi pitäis saada johonkin pysyväksi.Sen verran hyvä!

Reply With Quote
Old 09.11.2006, 14:43
energy's Avatar
energy energy is offline
Ploginconffaaja

energy on oikealla tiellä
Quote:
Sopivia autoja olen löytänyt mm. Teksasista ja Pennsylvaniasta. Onko kellään tietoa näiden osavaltioiden lainsäädännöstä? Joudunko molemmissa osavaltioissa maksamaan joka tapauksessa salex tax:n vai pelkästään silloin jos haluan rekisteröidä auton jenkeissä omiin nimiini? Onko rekisteröiminen välttämätöntä jos haluan ajaa autolla jenkeissä? Täytyykö title hankkia minun nimiini - ilmeisesti siinä voi kestää jopa yli kuukauden?

Texaista rahtaa myös tuttava joten sieltä kautta onnistuu myös auton tuominen. Salex tax maksetaan kun autoa rekisteröidään. Jos rekisteröit auton Texasiin joudut maksamaan sales taxin. Jos viet muuhun osavaltioon niin silloin et joudu.

Quote:
Onko USA:ssa saman tapaisia väliaikaisia rekisterikilpiä kuin Suomessa tai Saksassa? Mihin käyttöön pahviset temporary plate:t on tarkoitettu? Onko ne pelkästään sitä varten kun odotetaan virallisten kilpien saapumista? Eli onko mahdollista saada jotain väliaikaisia siirtokilpiä esim. viikon ajelua varten, jonka jälkeen lähettäisin auton rahtina Suomeen?

Voit kysyä jos myyjä voi väliaikaiskilvet hakea. Toki suurinosa juuri ajelee Dealer-kilvillä siinä on vain se huono että yleensä ihmisillä on vakuutus kunnossa autolle. Eli jos ajat dealer-kilvillä ja kytät pysäyttää niin siinä onkin sit selittämistä jossei vakuutusta löydy.

Quote:
Meneekö kuvio aina että sales tax on maksettava, vakuutus hankittava autoon, rekisteröitävä auto kuten normaalistikin jenkeissä ja niin edelleen? Vai onko mitään helpompaa tapaa hoitaa homma? Vai joudunko unohtamaan haaveet ajella ostamallani autolla jenkeissä eli pitäisikö vain tyytyä ostamaan auto ja laivaamaan se suoraan rahtina Suomeen?
Toki kannattaa lähtee hakemaan kokemusta jos vain mahdollisuus on. Elämys sekin on.

Quote:
Helpointa tietysti olisi ostaa auto Floridasta, koska siellä minulla olisi ehkä mahdollisuus lainata dealer kilpiä korvausta vastaan tutulta kauppiaalta. Olen kuitenkin löytänyt edullisempia kiinnostavia autoja muista osavaltioista. Minulta löytyy myös voimassa oleva Floridan ajokortti mutta en tiedä onko siitä mitään apua muissa osavaltioissa.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Toki Floridan ajokortti on käypä peli, paremmin sillä pärjää kun suomalaisella.
Old 09.11.2006, 15:04
Juhis's Avatar
Juhis Juhis is offline
Satunnainen kävijä

Juhis on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Nipa

Jep, tuo Walrus:n kirjoittama juttu oli kyllä mukavaa luettavaa ja jotain tietoa sain myös siitä. Mutta noista siirtokilvistä ei siinä varsinaisesti puhuttu. Ja samoin juttu käsitteli auton tuontia Floridasta ja luulisin että eroavaisuuksia on jonkin verran osavaltioiden välillä.

Walrus:han oli maksanut tuon Floridan sales tax:n ja itse yritän selvitä maksamatta sitä, koska suunnittelemassani autossa se tekee melko suuren loven matkabudjettiin. Ja ajattelin että tuollaiset siirtokilvet tai jonkunlaiset väliaikaiset kilvet ja selitys siitä että olen viemässä autoa toiseen osavaltioon ja sitä kautta Suomeen riittäisivät selitykseksi etten joudu maksamaan sales taxia sinne osavaltioon mistä hankin auton.

Hyvää tietoa tulikin jo monessa vastauksessa, mutta jos joku tietää tuosta lainsäädännöstä juuri Texasin (Houston) ja Pennsylvanian (Philadelphia) osalta niin kertokaa ihmeessä!
Reply With Quote
Old 09.11.2006, 15:06
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari

Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Minkälaista Corvettea sulle on tulossa Juhis?
Old 09.11.2006, 15:08
Juhis's Avatar
Juhis Juhis is offline
Satunnainen kävijä

Juhis on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by energy1610
Mulla oli Burgundyssä Nevadan siirtokilvet voimassa 3 päivää jos en väärin muista. Myyjä kävi nämä hakemassa DMV:stä (Deparment of Motor Vehicles). Mitään ostoveroja autosta en maksanu koska en sitä itse rekisteröinyt. Sama pätee titlen kanssa. Titleä ei tarvitse odottaa omalle nimelle jossei sitä aijo jenkkeihin rekisteröidä. Riittää kun titlessä on myyjän allekirjoitus että auto on luovutettu ja löytyy Kauppakirja (bill of sales) Josta selviää että auto on luovutettu sulle. Tämä varmasti toimii monessa osavaltiossa. Eroavaisuuksia löytyy varmasti osavaltiokohtaisesti mutta näin perus periaatteena näin.

Kiitos vastauksesta. Juuri näin ajattelin että homma voisi toimia. Toivottavasti samanlainen systeemi on Texasissa tai Pennsylvaniassa. Olisi tosiaan tarkoitus ostaa auto sieltä ja ajaa auton kanssa Floridaan ja laivata sieltä Suomeen. Lyhimmillään riittäisi muutaman päivän kilvet mutta joku viikon verran olisi optimi.

Mielestäni on ihan turhaa alkaa maksamaan sales tax:ia ja rekisteröimään autoa jos siitä voidaan välttyä tuollaisilla siirtokilvillä. Saako niitä hankittua pelkät dealerit vai voiko myös yksityinen myyjä hankkia sellaiset minulle?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules