|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ok, hieno homma. Voi ainakin kahvipöydässä olla leukavana, kun sanoo, että omasta autosta löytyy varmasti enemmän ilmausruuveja kuin muilta |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Noi holkit on kyllä ihan jees ratkaisu. Yks vanha stara varmaan tekis niitä tossa hyrylässä. Just käytiin kaverille teettämässä nailon puslat sen autoon siellä, ja varmaan onnistuis paljon muutakin sopu rahaan! |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Joo kerropa missä järjestyksessä olet ilmannut? Minulla on nimittäin myös kolme ilmausruuvia takapäässä. Netissä on lisäksi ristiriitaista tietoa järjestyksestä. Onko se nyt sitten oikea taka, vasen taka, oikea etu ja vasen etu vai vasen taka, oikea taka, vasen etu, oikea etu?
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Luin jostain noista kolmesta ilmausruuvista, että noissa uudemmissa satuloissa on alunperin vain kaksi ilmausruuvia ja se kolmas ruuvi on umpinainen plugi. Satuloita remppaavat firmat eivät kuitenkaan jaksa hifistellä ja laittavat ilmausruuvit kaikkiin kolmeen kohtaan
...
|
||||
|
||||
|
Kuinka tuon jarruvaroitusvalon toiminta oikein menee ( siis se sama, kun käsijarrun varoitusvalo )
Tänään mulla sekoili siten, että paikallaan ollessa, jarrupoljin pohjassa valo syttyi. Parilta tietäjältä kysyin ja toinen ehdotti, että joku sylinteri vuotaa ja jarrupaineanturi ( vaimikäsenyton ) huomaa vuodon Toinen tietäjä oli 98% varma, että vika on juuri tuossa paineanturissa .....ehdotti sen vaihtoa... Jarruneste ei ole hävinnyt. Missään pyöräsylinterissä ei näy ainakaan mitään isoa vuotoa, poljin on "kova" eli tuskin on ilmaa. Jarruneste on kirkasta. Mikähän lie ollut vialla ? Noh, nythän sitten valo ei enää ole palanut Voiko tuo paineanturi käydä jumissa ja alkaa taas toimimaan ? Mulla ei kyllä yleensä mitkään viat korjaudu itsestään...
|
||||
|
||||
|
Minulla oli aivan sama ilmiö. Poljin tosin meni aika pohjille.
Vaihdoin siinä paniikissa pääsylinterin, jossa ei ollutkaan vikaa. Vika löytyi: Takajarrujen jarruletkut olivat tukossa. Lisäksi avasin molemmat takajarrusylinterit ja vaihdoin sinne tiivisteet. Jarruvalo lakkasi syttymästä ja katsastumieskin "kehui" jarruja. Huomasin letkujen tukkoisuuden jo ilmatessani jarruja. |
|
|
||||
|
||||
|
Mulla on nyt valo palanut ehkä kolme kertaa.
Yhteisenä tekijänä on ollut se, että auto on ollut aina ylämäessä paikallaan käyttöjarrun varassa....
|
||||
|
||||
|
Mulla on ihan sama taudinkuva. Ensin oli tulevinaan ilmaa ja ilmasin. Leimalla jarrut oli Tip top. Sen jälkeen pehmeni heti, ilmasin jälleen mutta ei vaikutusta. Pääsylinteriä syytän ja olin jo tilaamassa kun luin että putketko voisi olla tukossa? Onko aavistusta et millä asiaa syynäisi tarkemmin vai vaihtaisiko vain suosiolla pääsylinterin. Jarrun merkkivalo palaa myös.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|