#1
|
||||
|
||||
Jarru ongelmaa
******* että toi käsijarru on hankala,jos säätää kengät lähelle,niin taaksepäin pyöriessä kengät nappaa kiinni! vaijeria jos säätää normaalisti,niin ei pyöri kunnolla,siltikin kahva nousee aivan ylös,ei jämäkkyyttä,vivut liikkuu,vaijerit liikkuu,ei käsitä!! mitä teen?? eilen yli 3 tuntia yritin säätää ja laittaa mutta ei *******!! sitten vielä uusi raybestos pääsylinteri petti, pillukarvan pieni viilto yhdessä kumessa,sain onneks takuuseen korj.sarjan. ja uusi yritys. kokemuksia ilmaus yrityksistä?
|
#2
|
||||
|
||||
Toi käsijarrun säätö oli mulla myös riesana.
Mä sain sen toimimaan kun auton alla olevasta säädöstä säädin sen siten että kahva nousee mahdollisimman vähän, sitten tarkistin ettei kässäri laahaa. jos laahaa niin rummun reijästä ratasta hieman auki. Kumma juttu meni katsastuksesta läpi ja otti vielä tasaisestikin!. Mutta tunnoton ja huono tuo käsijarru on aina kun vertaa muihin autoihin. Tuo voi olla sulla ruosteessa jolloin kässärin rummut kannattaisi avata ja katsoa mitä siellä jumittaa. |
#3
|
||||
|
||||
Vaunu "vaaterissa". Järjestys: oikea taka,vasen taka,oikea etu ja lopuks vas etu.Tällä reseptillä ei pitäisi olla ilmaus ongelmia.
|
#4
|
||||
|
||||
Re: Jarru ongelmaa
Quote:
Laitoin tohon 79:iin kaikki käsijarru romut vaihtoon ja kun kaikki oli kasattu ohjeiden mukaan, se jopa toimii! Nyt sama urakka edessä ton 75:n kanssa, toivottavasti menis yhtä kivuttomasti! Yhdyn myös isojiin ilmaus ohjeeseen, pisimmästä linjasta lyhimpään! Toista kuvio tarvittaessa! PS: Joko osat tuli? |
#5
|
||||
|
||||
..no sainhan sen kässärin toimimaan,säätää ei vaan saa liian lähelle. eipä toi veten jarru vissiin järin tehokas ookkaan, kunhan leimalle kelpaa. mä ihmettelen tota haynesin ilmaus ohjetta,vasen taka-oikea taka ja vasen etu jne. yleensähän ohje et kauimmaisesta alkaen. mulla noissa takasatuloissa kahdet ilmausruuvit,eli haynesin mukaan uuemmat satulat?
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Joo udemmissa oli 2 ilmaus ruuvia, miksikö? Asioiden monimutkistamiseksi tietysti! |
#7
|
||||
|
||||
Just muutama viikko sitten ilmattiin mun jarrut ja mulla oli takasatuloissa kolme ilmausruuvia!? Edessä vain yhdet
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Kolme? |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ugh, juuri näin! Yksi jarrulevyn takana vastapäätä sitä kohtaa mistä jarruputki menee sisään ja kaksi levyn etupuolella. |
#10
|
||||
|
||||
C3:n käsijarrussa usein alkaa iän mukana käsijarrun toiminta kanittamaan ruosteen takia. Tähän ainakin VBP myy rosterisarjaa jolla ruostuvat osat korvataan ja tämä ongelma on sitten historiaa. Mulle aikoinaan laitettiin '77:aan ko. kitti ja rupes kässäri pelaamaan hienosti.
Tommosia vaihtoehtoja: http://www.vbandp.com/detail.aspx?ID=59 http://www.vbandp.com/detail.aspx?ID=63 PS. niille joille ei vielä ole tullut eteen: vuotavat satulat kantsii holkittaa rosteriholkeilla moottorikoneistamossa. Kun satulat alkavat vuotaa niin satulan poraus on usein hapettunut eikä kumin vaihto välttämättä enää auta. Holkituksella hapettuminen loppuu siihen ja jatkossa selviää pelkällä kumien vaihdolla 10-30 vuoden välein
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|