FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16.06.2004, 12:08
speedy's Avatar
speedy speedy is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Keski-Pohojammaa
Posts: 293
speedy on oikealla tiellä
Jarru ongelmaa

******* että toi käsijarru on hankala,jos säätää kengät lähelle,niin taaksepäin pyöriessä kengät nappaa kiinni! vaijeria jos säätää normaalisti,niin ei pyöri kunnolla,siltikin kahva nousee aivan ylös,ei jämäkkyyttä,vivut liikkuu,vaijerit liikkuu,ei käsitä!! mitä teen?? eilen yli 3 tuntia yritin säätää ja laittaa mutta ei *******!! sitten vielä uusi raybestos pääsylinteri petti, pillukarvan pieni viilto yhdessä kumessa,sain onneks takuuseen korj.sarjan. ja uusi yritys. kokemuksia ilmaus yrityksistä?
Reply With Quote
  #2  
Old 16.06.2004, 12:49
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Toi käsijarrun säätö oli mulla myös riesana.

Mä sain sen toimimaan kun auton alla olevasta säädöstä säädin sen siten että kahva nousee mahdollisimman vähän, sitten tarkistin ettei kässäri laahaa. jos laahaa niin rummun reijästä ratasta hieman auki.

Kumma juttu meni katsastuksesta läpi ja otti vielä tasaisestikin!.

Mutta tunnoton ja huono tuo käsijarru on aina kun vertaa muihin autoihin.

Tuo voi olla sulla ruosteessa jolloin kässärin rummut kannattaisi avata ja katsoa mitä siellä jumittaa.
Reply With Quote
  #3  
Old 16.06.2004, 13:19
isojii's Avatar
isojii isojii is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jun 2004
Location: Business City
Posts: 114
isojii on oikealla tiellä
Vaunu "vaaterissa". Järjestys: oikea taka,vasen taka,oikea etu ja lopuks vas etu.Tällä reseptillä ei pitäisi olla ilmaus ongelmia.
Reply With Quote
  #4  
Old 16.06.2004, 22:08
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Jarru ongelmaa

Quote:
Originally Posted by speedy
******* että toi käsijarru on hankala,jos säätää kengät lähelle,niin taaksepäin pyöriessä kengät nappaa kiinni! vaijeria jos säätää normaalisti,niin ei pyöri kunnolla,siltikin kahva nousee aivan ylös,ei jämäkkyyttä,vivut liikkuu,vaijerit liikkuu,ei käsitä!! mitä teen?? eilen yli 3 tuntia yritin säätää ja laittaa mutta ei *******!! sitten vielä uusi raybestos pääsylinteri petti, pillukarvan pieni viilto yhdessä kumessa,sain onneks takuuseen korj.sarjan. ja uusi yritys. kokemuksia ilmaus yrityksistä?

Laitoin tohon 79:iin kaikki käsijarru romut vaihtoon ja kun kaikki oli kasattu ohjeiden mukaan, se jopa toimii! Nyt sama urakka edessä ton 75:n kanssa, toivottavasti menis yhtä kivuttomasti!

Yhdyn myös isojiin ilmaus ohjeeseen, pisimmästä linjasta lyhimpään! Toista kuvio tarvittaessa!

PS: Joko osat tuli?
Reply With Quote
  #5  
Old 18.06.2004, 12:48
speedy's Avatar
speedy speedy is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Keski-Pohojammaa
Posts: 293
speedy on oikealla tiellä
..no sainhan sen kässärin toimimaan,säätää ei vaan saa liian lähelle. eipä toi veten jarru vissiin järin tehokas ookkaan, kunhan leimalle kelpaa. mä ihmettelen tota haynesin ilmaus ohjetta,vasen taka-oikea taka ja vasen etu jne. yleensähän ohje et kauimmaisesta alkaen. mulla noissa takasatuloissa kahdet ilmausruuvit,eli haynesin mukaan uuemmat satulat?
Reply With Quote
  #6  
Old 18.06.2004, 16:23
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by speedy
..no sainhan sen kässärin toimimaan,säätää ei vaan saa liian lähelle. eipä toi veten jarru vissiin järin tehokas ookkaan, kunhan leimalle kelpaa. mä ihmettelen tota haynesin ilmaus ohjetta,vasen taka-oikea taka ja vasen etu jne. yleensähän ohje et kauimmaisesta alkaen. mulla noissa takasatuloissa kahdet ilmausruuvit,eli haynesin mukaan uuemmat satulat?

Joo udemmissa oli 2 ilmaus ruuvia, miksikö? Asioiden monimutkistamiseksi tietysti!
Reply With Quote
  #7  
Old 19.06.2004, 05:23
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Just muutama viikko sitten ilmattiin mun jarrut ja mulla oli takasatuloissa kolme ilmausruuvia!? Edessä vain yhdet
Reply With Quote
  #8  
Old 20.06.2004, 11:52
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by T72
Just muutama viikko sitten ilmattiin mun jarrut ja mulla oli takasatuloissa kolme ilmausruuvia!? Edessä vain yhdet

Kolme?
Reply With Quote
  #9  
Old 21.06.2004, 08:03
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Quote:
Originally Posted by T72
Just muutama viikko sitten ilmattiin mun jarrut ja mulla oli takasatuloissa kolme ilmausruuvia!? Edessä vain yhdet

Kolme?

Ugh, juuri näin! Yksi jarrulevyn takana vastapäätä sitä kohtaa mistä jarruputki menee sisään ja kaksi levyn etupuolella.
Reply With Quote
  #10  
Old 21.06.2004, 09:19
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
C3:n käsijarrussa usein alkaa iän mukana käsijarrun toiminta kanittamaan ruosteen takia. Tähän ainakin VBP myy rosterisarjaa jolla ruostuvat osat korvataan ja tämä ongelma on sitten historiaa. Mulle aikoinaan laitettiin '77:aan ko. kitti ja rupes kässäri pelaamaan hienosti.

Tommosia vaihtoehtoja:
http://www.vbandp.com/detail.aspx?ID=59
http://www.vbandp.com/detail.aspx?ID=63

PS. niille joille ei vielä ole tullut eteen: vuotavat satulat kantsii holkittaa rosteriholkeilla moottorikoneistamossa. Kun satulat alkavat vuotaa niin satulan poraus on usein hapettunut eikä kumin vaihto välttämättä enää auta. Holkituksella hapettuminen loppuu siihen ja jatkossa selviää pelkällä kumien vaihdolla 10-30 vuoden välein
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:42.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.