FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply

Thread Tools
Old 21.02.2007, 19:00
red89's Avatar
red89 red89 is offline
Aktivisti

red89 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Seuraapa sitä flektin piuhaa releeltä takaspäin. Mun tietääkseni vasta -90 (ulkomuistista) flekti(t) on ECM-ohjattu. Sitä aikaisemmissa on kuskin kannessa lämpöanturi. Mites sulla ne piuhat menee?

Mulla 89:ssä tuota ns ykkös flektiä ohjaa ecm,ja tuota toista ohjaa just tuo kuskin kannessa oleva anturi.Viime keväänä kun oli ecm rikki,niin flektikin pyöri miten sattui ja skanneri näytti koneen lämmöksi välillä -40c ja välillä 150c.
Mulla lähti muutkin kivut samalla,kun laitoin uuden ecm:n,tosin aika kauan selvitin,ennen kuin olin varma et,tosiaan on se ecm hajalla!
Old 21.02.2007, 19:01
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire

Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääMacho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
84:ssa vain yksi flekti, pääflekti, jota ohjaa se anturi ja tais olla ilmastointikin.
Old 21.02.2007, 19:07
red89's Avatar
red89 red89 is offline
Aktivisti

red89 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Macho
84:ssa vain yksi flekti, pääflekti, jota ohjaa se anturi ja tais olla ilmastointikin.

Nyt puhuttiin TPI:stä,eikä mistään missfirestä
Old 21.02.2007, 19:31
86vette's Avatar
86vette 86vette is offline
Mitähän tekis?

86vette on oikealla tiellä
Noita antureitakin olen ihmetellyt, vas.kansi ohjaa mittariston lämpötila näyttöä, imusarjanpäässä olevan anturin uusin, ja se antaa tietoa lämmöistä ecm:lle, sitten oik.puoleisessa kannessa anturi missä ei ole piuhaa kiinni ollenkaan, siihen ilmeisesti pitäisi tulla keltainen tai vihreäjohto jostain startin yläpuolella olevasta johtosarjasta, tämä oikeanpuoleinen anturi hämää kun en ole mitään piuhaa siihen löytänyt, pitäisi päästä katsomaan toisesta samanvuotisesta autosta.

-85 mallissa flektin rele sijaitsee jarrutehostajan alla sisälokasuojassa, mutta samanlainen rele löytyy akun yläpuolelta rintapellistä, mikä rele se on?.

Sponsored by Omal Rahal
Reply With Quote
Old 21.02.2007, 19:42
86vette's Avatar
Mitähän tekis?

Matkamittarin nopeustieto tulee laatikosta anturilta, sieltä lähtee 2kpl johtoja toinen menee vissiin mittaristolle ja toinen ecm:lle, voihan olla että toinen johdoista on poikki ja ecm ei saa nopeustietoa ja matkamittari ei sen takkia tomi.

Sponsored by Omal Rahal
Reply With Quote
Old 21.02.2007, 20:10
red89's Avatar
red89 red89 is offline
Aktivisti

red89 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by 86vette
Noita antureitakin olen ihmetellyt, vas.kansi ohjaa mittariston lämpötila näyttöä, imusarjanpäässä olevan anturin uusin, ja se antaa tietoa lämmöistä ecm:lle, sitten oik.puoleisessa kannessa anturi missä ei ole piuhaa kiinni ollenkaan, siihen ilmeisesti pitäisi tulla keltainen tai vihreäjohto jostain startin yläpuolella olevasta johtosarjasta, tämä oikeanpuoleinen anturi hämää kun en ole mitään piuhaa siihen löytänyt, pitäisi päästä katsomaan toisesta samanvuotisesta autosta.

-85 mallissa flektin rele sijaitsee jarrutehostajan alla sisälokasuojassa, mutta samanlainen rele löytyy akun yläpuolelta rintapellistä, mikä rele se on?.

Mulla ainakin pelkääjänpuolen kannen anturi antaa tietoa mittaristolle,ja johto on vihreä,ja kuskinpuolen anturi ohjaa kakkos flektiä,ja tuo imusarjassa oleva antaa tietoa ecm:lle,ja siis pääflektille.
Old 21.02.2007, 20:27
86vette's Avatar
Mitähän tekis?

"Mulla ainakin pelkääjänpuolen kannen anturi antaa tietoa mittaristolle,ja johto on vihreä,ja kuskinpuolen anturi ohjaa kakkos flektiä,ja tuo imusarjassa oleva antaa tietoa ecm:lle,ja siis pääflektille."

Mistä sulla tuo vihreä johto tulee? Apparinpuoletako rintapellistä sinne oikealle puolelle, tuleeko esim samassa johtosarjassa kuin startin johdot?

Tätä vihreää johtoa yritin tossa autokatoksessa metsästää ennen lumien tuloa.

Sponsored by Omal Rahal
Reply With Quote
Old 21.02.2007, 21:11
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt

ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by red89
Mulla ainakin pelkääjänpuolen kannen anturi antaa tietoa mittaristolle,ja johto on vihreä,ja kuskinpuolen anturi ohjaa kakkos flektiä,ja tuo imusarjassa oleva antaa tietoa ecm:lle,ja siis pääflektille.

Näköjään vaihtelee vuosittain aikalailla. Mulla muuten samanlailla paitsi, että 91:ssä ei kuskin puolen kannessa ole enää anturia ollenkaan vaan kumpaakin flektiä ohjaa ECM.
Reply With Quote
Old 21.02.2007, 23:36
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire

Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääMacho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by red89
Nyt puhuttiin TPI:stä,eikä mistään missfirestä

Jokainen C4 on viestin arvoinen.

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules