FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply

Thread Tools
Old 30.03.2007, 23:02
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari

janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Alareunassa näyttää lukevan "A lifestyle society 2002 -2007 Finland."
Reply With Quote
Old 30.03.2007, 23:22
Cocco's Avatar
Cocco Cocco is offline
Konkari

Cocco on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
...
Itse olen tutustunut elämäni aikana monenlaisiin ihmisiin, rahallisiin ja rahattomiin ja oma taustani on alkujaan kyllä paljon lähempänä tuota jälkimmäistä. Se mitä on lapsena kokenut kuitenkin muokkaa koko loppuelämää, ehkä siksi mulla on nyt vanhempana ollu aina jotenkin ylikorostunut kokemusten jakamisen tarve. Joka sitten näkyy eri tavoin ja erityisesti tuttujen kanssa. Mutta ei siitä sen enempää.

Tällä palstalla en ole törmännyt "harvoihin ja valittuihin", vaan kaikki ovat auliisti jakaneet neuvojaan. Just tänään sain eräältä palstalaiselta työkalulähetyksen, kiitos siitä!
Täällä forumilla tuota kokemusten jakamisen tarvetta halutaan vahvistaa jokaiselle osallistujalle. Aivan takuulla mukanaolijoista osa on laittanu ja laittaa kaikki irtaimet roponsa vanhaan tai vielä vanhempaan klassikkoon. Joillakin taas ei tunnu missään käydä hakemassa uusin malli suoraan kaupasta. AIVAN SAMA MULLE, kun Corvetesta vaan on juttu!

Osallistujamäärä on suorastaan räjähtäny parin viimeisen vuoden aikana. Pari ekaa vuotta meni forumilla aika pienessä porukassa, mutta kesä - pari taaksepäin, muutkin harrastelijat on tänne löytänny. Itekin löysin tän palstan, kun olin vasta pari kuukautta kamppaillu harrastuksen parissa.

Valmiita kysymyksiä - valmiita vastauksia ja varsinkin ASENNETTA!

Ja, että pysytään topicissa; En ymmärrä vastenmielisyyttä minkään erityisen merkin harrastajia kohtaan. Aika samanhenkistä porukkaa - merkistä riippumatta. Toiset on fanaattisia toiset ei ...
Old 30.03.2007, 23:30
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni

Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by Cocco
Ja, että pysytään topicissa; En ymmärrä vastenmielisyyttä minkään erityisen merkin harrastajia kohtaan. Aika samanhenkistä porukkaa - merkistä riippumatta. Toiset on fanaattisia toiset ei ...
Jep, oli auto miten kallis tahansa ei tietenkään tarkoita että sellaisen omistajaa pitäisi mitenkään väheksyä. Itse huomasin jenkkilässä asuessani, että usein vähänkään vanhempien Ferrarien omistajat suorastaan tyrkyttivät juttujaan...ja kun mulle taas juttujen kuuntelu kelpasi, niin mikäs siinä oli ollessa. Toki Californiassa Ferrari on periaatteessa samalla elintasolla kuin Vette täällä, eli jotakuinkin kaikki ovat tottuneet niihin.

Mutta takaisin asiaan. Itse tunnen Porsche-harrastajia, Ferrari-harrastajia ja tietty Vette-harrastajia. Aika samanlaisia kaikki ovat olleet, mutta tuo sivusto jossa poikkesin ei tuntunut ihan samanlaiselta...
Reply With Quote
Old 30.03.2007, 23:40
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari

Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tuo sivusto taitaa olla jonkin verran tuttu eräälle nimeltä mainitsemattomalle henkilölle tälläkin foorumilla..
Old 30.03.2007, 23:42
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari

Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
Ja webbisivut ovat ulkonäöllisesti upeat..

Todella upeat.. ..Ja se kuvagalleria Vaikka jokseenkin ylimielisyys ja se paremmuuden tunne korostuu?

Last edited by Corvette63 : 31.03.2007 at 00:09.
Reply With Quote
Old 31.03.2007, 00:02
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari

janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Joo nyt mie taian tietää. Joskus jossain näkee tietyntyyppisen ihmisen. Kävelipä se tai ajoi autolla, niin se aiheuttaa jollain tavalla selittämätöntä inhotusta, ärsytystä tai vastenmielisyyttä. Siis joku ihan tuntematon ihminen. Onneks kovin harvoin.

Se vaan on semmonen juttu jota ei oikeen pysty selittää, mut aina se samantapanen tunne tulee. En mie sitä kateutenaakan pidä. Ehkä sillä on jotain tekemistä juuri tuon Pekun mainitseman ylimielisyyden kanssa.
Reply With Quote
Old 31.03.2007, 00:10
Teemu's Avatar
Teemu Teemu is offline
Konkari

Teemu on oikealla tiellä
No, jos yhtään lohduttaa, niin samanlaisia sivustoja löytyy matkailuautojen, cockerspanielien, 9mm käsiaseiden, retkeilykenkien ja laskettelusuksien fanipiireistä...

Kaikilla pitää olla se juttu johon satsaa vasemman kiveksensä, oli se kives sitten hankittu omalla työnteolla, lainalla tai teollisuussuvun perinnöllä.

Tämä on taas vaan liian pieni maa ottaa 'kynttilää vakan alta'...
Old 31.03.2007, 09:04
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu

Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
En mä näe noissa sivuissa mitään vastenmielisyyttä/kateutta tai muutakaan...täysin turhia vehkeitä esitellään eli käyttöautokastia melkein poikkeuksetta.
Ainut mistä annan pinnat on toi E30 M30 siinä on miedosti kaikki kohdallaan on kaaret, vaikka esim etutolppaan tulevat putket on saumoiltaan karseet, hitsauksessa on varmaan yksi lankakera huvennut ...ja samalla pelti mihin tarvis saada kiinni jotain sulatettu puhki kauheella virtamäärällä ja ne ainoat oikeat 80 luvun BBS(?) vanteet.
Hyvä ensiaskel pojalla mutta kaarimaakari saa täältä aika onnettomat arvosanat...onkohan taase se sama puupää vauhdissa kenen kaaria itsekkin saanut korjailla...jäljet ja tekotapa viittaa että kyllä.

Muut on järjestään epätoivoisia wannabeeta jotka ehkä pärjää hyvin jossain verkostomarkinoinnissa mutta Motorsportissa Zero vaikka näköjään haluisivat olla muualla kun katsomossa kun kerran kaikenmaailman tapahtumissa juoksevat ja koittavat saada menetettyjä poikavuosia takaisin.

Tulee mieleen eilinen kahvitteluhetki aamulla.
Tulin ovesta sisään kuraisin kengin, kuljetusfirman takki päällä ja perässä tuli erään tunnetun luksusautoliikeen poika räpellettyään ensin M3nsa parkkiin,
Paikalla oli jo niin 645avon kun Alpinan omistajia/haltijoita ja kun avon omistaja siinä samalla lähti ulos kun itse olin kassalla niin morjestin ja huomasin että pöytääni siirtyi näiden pellehermannien pöydästä erään kisakuskin "suht" rahakas ukko joka alunperin on peltiseppä...
Hän siinä sitten hymähteli poikasten onnetonta elvistelyä/möykkää lähinnä autoliikeen pojilta ja totes että oli vaihdettava pöytää, juteltiin kuulumiset jotka koski oikeastaan vain Rata-autoilun tilasta suomessa ja vieruspöydän pojat jatkovat mitä jatkoivat...
Yksi näistä pojista kerran halusi kisata Honda Integralla mun C1stä vastaan...joten eiköhän kertone kaiken...

Saas tästä nähdä pääseekö itse kauas pois ruuvvaamaan kilpuria ammatikseen jatkossa...
Eli mitä tästä opimme..jos olet hanakka Motorsport ukko olet aina valmis jättämään edelliset jutut taakse jopa perheet ja Kaiken.
Tuntuu että sivustojen pojilla taasen siitä mitä on saavuttanut ja sen kiinnipitäminen on tärkeämpää...

Last edited by Mickey : 31.03.2007 at 09:41.
Reply With Quote
Old 31.03.2007, 09:16
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu

Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
Quote:
Originally Posted by corvette63
Todella upeat.. ..Ja se kuvagalleria Vaikka jokseenkin ylimielisyys ja se paremmuuden tunne korostuu?

johtunee kankeasta (jossa HELVETISTI perusvirheitä jopa) kouluenglannista...olis jätkät lukeneet Hot Rodia englannin kirjojen sijaan ja aiheuttaneet Oxford English opettajilleen Mr Hanky-halvauksia kuten minä.
Sivut on nautinnollista katseltavaa..harmi vaan että kuvien taustat vie intressit lähes jokaisessa kuvassa tokio on sitten ihan perusvirheitä kuvatessakin taqpahtunut eli auton takana törröttää tolppa/risu/puu etc joka sitten näyttää siltä että tunkee katon läpi ja valoitusmokia.
Eli täydellisyyteen on pyritty tyylitajun unohtuessa naulaan, liika kun on aina liikaa.

Ei noista jannuista saa kuvaa onko ne lintuja vai kaloja... ja kun ei itseä kiinnosta heidän sielunelämä niin ei ainakaan kemiat kohtaa noitten tekstien perusteella.
*BMWt on tuttavapiirissä ollut aina perseestä ja faijalle peruste tehdä mut perinnöttömäksi, jos joku vihaa volvoja bemareita sun muita leasingturhuuksia enemmän kun ukko niin ihmettelen...

Että eiköhän siinä toi lifestyle societyn ideologia tullut selväksi ( ja omani)...samettipikkutakkia ja BMWtä jatkossa joku kullankaivaja irtoperse kainaloon, lapset, omakotitalo kauheella velalla ja labradori...
Veneenä ehkä joku mikä kavereillakin ja kesämökki...
Voiko tyhjempää elämää kaiken sen materian keskellä enään olla, ja ei siitä voi irtautuakkaan vaikka mieli tekisi KUN EI OSAA MITÄÄN MUUTA !!!???

Taasen tuollaisen mielestä ukko joka ropaa (vanhoja) Autoja/kilpureita ja on valmis rakentamaan asuntosiiven talliinsa ennen perhettä on päästään vialla...mutta joo myönnän olevani

Last edited by Mickey : 31.03.2007 at 09:46.
Reply With Quote
Old 31.03.2007, 10:35
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni

Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Hops, Mickey antaa tulla tuutin täydeltä vaikkei ole moksiskaan. Jep, tiedän että tällainen käytös on toki aivan mahdollista.

Mutta jos hieman puolustukseksi alkuperäiseen aiheeseen jotain yrittää sanoa, niin asioita voi tosiaan katsoa monelta kantilta. Itse kerran yllätyin kun näytin eräälle autoharrastajalle mielestäni hienon näköistä avo-C5:sta. Autoa oli laskettu ja alla oli jotkut 20" kiiltävät bling bling vanteet. Vastine oli lakoninen: "ai luuletsä että perheellinen vois ajella tuollaisella p*llumagneetilla". Vastaavasti hepulle kyllä kelpaisi originaali C2 coupe koska tahansa. Mutta mun mielestä hienosta autosta tulikin toisen ihmisen silmissä *illumagneetti.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules