FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply

Thread Tools
Old 24.07.2007, 13:32
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire

Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääMacho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Hyvä meininki!

Muuten, lyijyllinen bensa tuhoaa sitten autojen happisensorit ja katalysaattorit.
Old 24.07.2007, 13:40
quumoon's Avatar
quumoon quumoon is offline
Satunnainen kävijä

quumoon on oikealla tiellä
STSTurbo

Itse olen katsellut tuota STS turboa kun niillä tuntuisi palvelu pelittävän. Ei tarvitse odottaa kuukautta vastauksia amerikasta... kokemuksia? Ainakin minulle osoitettu heppu vastailee 1-3vrk viiveellä aina. Kysyin toisesta paikasta josta kehuivat olevan nopea vastaus niin kolmannenkaan uudelleenkyselyn jälkeen ei ole tullut vastausta, kk kulunut...
Reply With Quote
Old 24.07.2007, 13:44
quumoon's Avatar
Satunnainen kävijä

Quote:
Originally Posted by Macho
Hyvä meininki!

Muuten, lyijyllinen bensa tuhoaa sitten autojen happisensorit ja katalysaattorit.

Juu siitäkin minulla on muutamia kysymyksiä itseasiassa, sen happisensorin voi joillakin "ohjaimilla" eli niillä kaukosäätimillä ohittaa, jotta "Check Engine Led" _EI_ syttyisi, siitä on netissä aika paljon juttuakin... kysyn ensitilassa STS:n mukana tulevasta säätimestä voisiko niillä tuon virheilmon ohittaa. Tietoa janoaville voin ilmoittaa, vaikka tuskin se suomessa on tarpeellista

Last edited by quumoon : 24.07.2007 at 13:57.
Reply With Quote
Old 24.07.2007, 13:57
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari

MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Onneksi olkoon autosta ja tervetuloa minunkin puolesta

Mutta eikö tuo lambda ole melkotärkeä moottorin säädössä? voiko sitä noin vain ohittaa??
Old 24.07.2007, 14:02
quumoon's Avatar
Satunnainen kävijä

Quote:
Originally Posted by MikkoM
Onneksi olkoon autosta ja tervetuloa minunkin puolesta

Mutta eikö tuo lambda ole melkotärkeä moottorin säädössä? voiko sitä noin vain ohittaa??

Kiitos paljon,

Minulla on nyt täällä käytössä myös BMW 750iA -95, Mitsubishi GTO (3000GT japsi) -93, LandCruiser Prado -06 ja kaikista on ohitettu ihan vain tylysti tuo Lambda-sensori. Uskoisin sen toiminnan liittyvän sen palamisen tehostamiseen (ja täten maailman pelastamiseen) koska yleensä ihmiset sanoo että paremmin vain kulkee kun nyppii koko sensorin pois... mutta kun en tiedä itse tarkkaan... josko tietäväiset vastaisi, olisi muutenkin kiva tietää mitä haittaa moisesta voisi olla.
Reply With Quote
Old 24.07.2007, 15:54
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire

Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääMacho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Se moottorihan lukee sitä happisensoria vain osakaasulla, eli täyskaasulla sillä ei oo merkitystä. Toisaalta jos sen nappaa pois niin moottori saattaa mennä vika moodiin mikä saattaa vähentää tehoa täyskaasullakin ym. Oikeastaan käytös ilman lambdaa riippuu ihan autosta. Ehkä itse menisin suomessa dynoon, testattaisiin ensin lambdan kanssa ja sitten ilman ja katsoisin siellä miltä arvot näyttää, tippuuko tehot ja käykö kovin laihalla/rikkaalla. Jos kaikki edelleen ok niin mikäs siinä.
Old 24.07.2007, 18:55
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950

Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by quumoon
Itseasiassa kaverit sen ovat ajaneet jo useampaan kertaan, otan yhden viidettä kertaa matkalle lähtevän mukaan isolla maasturilla niin vaikean paikan tullen voi lähteä sillä etsimään sopivia apuvoimia! Matka kuulemma on pitkä ja vaarallinen mutta mikäs tässä kun puhuu Venäjää sujuvasti niin eiköhän se matka taitu, pitää vaan ottaa rauhallisesti! Siellä ne poliisit on ihan hulluja, pyytävät jopa 200 dollaria pienistä ylinopeuksista, meillä täällä Kazakhstanissa ennen vanhaan sai ajaa moottoritiellä poliisin asettaman 40km lapun ohi 195km/h tutkaan ja 100usd pääsi jatkaan matkaa heti Tosin täälläkin vaikeutunut... mutta sanoisin että paljon parempi paikka ylimitoitetuille autoille tämä Almatyn kaupunki!

Tervetuloa..Kyllä veti hiljaiseksi kun ton ylläolevan luin Miten sitä voi ihminen(suomalainen) edes asustella noilla kulmilla? Laita muutamat kuvat ja raporttia paikallisista ihmeellisyyksistä-ois kiva nähdä.

Reply With Quote
Old 24.07.2007, 19:09
quumoon's Avatar
Satunnainen kävijä

Talking Almaty / Kazakhstan

Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Tervetuloa..Kyllä veti hiljaiseksi kun ton ylläolevan luin Miten sitä voi ihminen(suomalainen) edes asustella noilla kulmilla? Laita muutamat kuvat ja raporttia paikallisista ihmeellisyyksistä-ois kiva nähdä.

No siis täällähän on vaikka mitä näkemistä, aika tälläinen "sisäisesti villi" kaupunki, että täällä on alamaailmaa ja villejä yöhuveja, ihan laidasta laitaan.. Tälläisten kauppaihmisten unelmapaikka, isä sattui olemaan kauppamies ja minä olin tietokonehörhö niin mikäs siinä, olin siis rakentamassa toimistoa tänne.. tulin 17 vuotiaana, 7 vuotta sitten... Meillä on rakennusfirma joka työllistää 3 muutakin Suomalaista Kazakhstanissa. Yhteensä meitä Suomalaisia on 10 kpl täällä.. Mutta siis ihan kiva paikka, enkä täältä varmaan ihan heti pois ole lähdössä, ja jos olen niin en ainakaan Suomeen, Eurooppaan tai Venäjälle. Onpa jopa ihmisiä jotka ovat täältä saaneet menolipun Suomeen mutta sitten omilla rahoillaan palanneet

Onhan mulla pari hassua kuvaa netissä mutten ole mikään valokuvaushullu, enemmän löytää kun kirjoittaa vaan google imagesiin Almaty tai etsii vain Almaty Kazakhstanilla googlesta...
Reply With Quote
Old 24.07.2007, 19:18
CC-5's Avatar
CC-5 CC-5 is offline
Konkari

CC-5 on oikealla tiellä
Quote:
Tervehdys,

Olipas vaikea saada kuvia nettiin ennenkuin muisti että onhan meillä tuo irc-galleriakin käytössä...

IRC-galleriaan! sis. Kaikki kuvat

Auton ei ole tarkoitus tulla takaisin ollenkaan, teen kaikki paikallisten lakien mukaan, jotka eivät ole ihan samat kuin Suomessa, sillä täällä ajellaan vielä lyijyllisellä bensalla eikä mitään ihme rajoituksia tehoista ole!

Jos turbonkin jossain vaiheessa saisi itse bolt-on tyyppisenä paikalleen... josta itseasiassa pääseekin asiasta toiseen, onko teillä STS Turbo + Automaattilaatikko kokemusta ? Minulla olisi kiikarissa vähän reilu 500hp jota ymmärtääkseni alkuperäinen laatikko tuskin kestää, vielä kun kaasujalka on kohtuu raskas ja asumme 800m korkeudessa, tosin 10km päässä on "alppihiihtokeskus" joka nousee yli 1800m (keskus siis, mäet yli 2600m). Sinne menon jälkeen on aika harva auto missä ei vaihdelaatikosta tulisi "sulotuoksuja"
Andyltä saat vinkin myös kestävistä metromaateista!
Reply With Quote
Old 24.07.2007, 19:25
Cocco's Avatar
Cocco Cocco is offline
Konkari

Cocco on oikealla tiellä
Quote:
Kiitos paljon,

Minulla on nyt täällä käytössä myös BMW 750iA -95, Mitsubishi GTO (3000GT japsi) -93, LandCruiser Prado -06 ja kaikista on ohitettu ihan vain tylysti tuo Lambda-sensori. Uskoisin sen toiminnan liittyvän sen palamisen tehostamiseen (ja täten maailman pelastamiseen) koska yleensä ihmiset sanoo että paremmin vain kulkee kun nyppii koko sensorin pois... mutta kun en tiedä itse tarkkaan... josko tietäväiset vastaisi, olisi muutenkin kiva tietää mitä haittaa moisesta voisi olla.
Teretuloo täältäkin

Jos happianturin ohitusta tai poistoa harkitset, suosittelisin kans nyppäämään katalysaattorin sieltä putkesta ahistelemasta. Niinku tuossa jo mainittiin, moottorinohjaus säätää sen happianturin tietojen perusteella bensa/ilma-seossuhdetta. Ja jos seossuhde ei oo riittävästi kohallaan, katista ei kuiteskaan mitään iloa ole. Sopivasti jos sattuu seos rikkaalle, katalysaattori voi kuumeta todella rajusti ja ainakin vaurioituu ellei jopa sytytä jotain ... No tuskin sentään. Lisäksi lyijyllisellä polttoaineella katin tiheä kennosto vähitellen alkaa ahistamaan, kun tuo lisäaine kertyy sinne.

Miten lie C5:n käyttäytyy moottorinohjauksen puolesta, jos happianturilta ei tule tietoja. Meneekö perussäädöille vaiko limp-moodiin. Jotkut härvelit menee vissiin happianturin pimetessä limp-moodiin katalysaattoria suojellakseen

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules