|
|
||||
|
||||
|
Hyvä meininki!
Muuten, lyijyllinen bensa tuhoaa sitten autojen happisensorit ja katalysaattorit.
|
||||
|
||||
|
STSTurbo
Itse olen katsellut tuota STS turboa kun niillä tuntuisi palvelu pelittävän. Ei tarvitse odottaa kuukautta vastauksia amerikasta... kokemuksia? Ainakin minulle osoitettu heppu vastailee 1-3vrk viiveellä aina. Kysyin toisesta paikasta josta kehuivat olevan nopea vastaus niin kolmannenkaan uudelleenkyselyn jälkeen ei ole tullut vastausta, kk kulunut...
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Juu siitäkin minulla on muutamia kysymyksiä itseasiassa, sen happisensorin voi joillakin "ohjaimilla" eli niillä kaukosäätimillä ohittaa, jotta "Check Engine Led" _EI_ syttyisi, siitä on netissä aika paljon juttuakin... kysyn ensitilassa STS:n mukana tulevasta säätimestä voisiko niillä tuon virheilmon ohittaa. Tietoa janoaville voin ilmoittaa, vaikka tuskin se suomessa on tarpeellista Last edited by quumoon : 24.07.2007 at 13:57. |
|
|
||||
|
||||
|
Onneksi olkoon autosta ja tervetuloa minunkin puolesta
Mutta eikö tuo lambda ole melkotärkeä moottorin säädössä? voiko sitä noin vain ohittaa??
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kiitos paljon, Minulla on nyt täällä käytössä myös BMW 750iA -95, Mitsubishi GTO (3000GT japsi) -93, LandCruiser Prado -06 ja kaikista on ohitettu ihan vain tylysti tuo Lambda-sensori. Uskoisin sen toiminnan liittyvän sen palamisen tehostamiseen (ja täten maailman pelastamiseen) koska yleensä ihmiset sanoo että paremmin vain kulkee kun nyppii koko sensorin pois... mutta kun en tiedä itse tarkkaan... josko tietäväiset vastaisi, olisi muutenkin kiva tietää mitä haittaa moisesta voisi olla. |
|
|
||||
|
||||
|
Se moottorihan lukee sitä happisensoria vain osakaasulla, eli täyskaasulla sillä ei oo merkitystä. Toisaalta jos sen nappaa pois niin moottori saattaa mennä vika moodiin mikä saattaa vähentää tehoa täyskaasullakin ym. Oikeastaan käytös ilman lambdaa riippuu ihan autosta. Ehkä itse menisin suomessa dynoon, testattaisiin ensin lambdan kanssa ja sitten ilman ja katsoisin siellä miltä arvot näyttää, tippuuko tehot ja käykö kovin laihalla/rikkaalla. Jos kaikki edelleen ok niin mikäs siinä.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tervetuloa..Kyllä veti hiljaiseksi kun ton ylläolevan luin |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
No siis täällähän on vaikka mitä näkemistä, aika tälläinen "sisäisesti villi" kaupunki, että täällä on alamaailmaa ja villejä yöhuveja, ihan laidasta laitaan.. Tälläisten kauppaihmisten unelmapaikka, isä sattui olemaan kauppamies ja minä olin tietokonehörhö niin mikäs siinä, olin siis rakentamassa toimistoa tänne.. tulin 17 vuotiaana, 7 vuotta sitten... Meillä on rakennusfirma joka työllistää 3 muutakin Suomalaista Kazakhstanissa. Yhteensä meitä Suomalaisia on 10 kpl täällä.. Mutta siis ihan kiva paikka, enkä täältä varmaan ihan heti pois ole lähdössä, ja jos olen niin en ainakaan Suomeen, Eurooppaan tai Venäjälle. Onpa jopa ihmisiä jotka ovat täältä saaneet menolipun Suomeen mutta sitten omilla rahoillaan palanneet Onhan mulla pari hassua kuvaa netissä mutten ole mikään valokuvaushullu, enemmän löytää kun kirjoittaa vaan google imagesiin Almaty tai etsii vain Almaty Kazakhstanilla googlesta... |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Jos happianturin ohitusta tai poistoa harkitset, suosittelisin kans nyppäämään katalysaattorin sieltä putkesta ahistelemasta. Niinku tuossa jo mainittiin, moottorinohjaus säätää sen happianturin tietojen perusteella bensa/ilma-seossuhdetta. Ja jos seossuhde ei oo riittävästi kohallaan, katista ei kuiteskaan mitään iloa ole. Sopivasti jos sattuu seos rikkaalle, katalysaattori voi kuumeta todella rajusti ja ainakin vaurioituu ellei jopa sytytä jotain ... Miten lie C5:n käyttäytyy moottorinohjauksen puolesta, jos happianturilta ei tule tietoja. Meneekö perussäädöille vaiko limp-moodiin. Jotkut härvelit menee vissiin happianturin pimetessä limp-moodiin katalysaattoria suojellakseen ![]()
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|