|
|
||||
|
||||
|
Hieno tarina!
|
||||
|
||||
|
Tiedätkö(tai mitä arvelet) mitä Alicelle tapahtui? asuuko vielä samassa rakennuksessa ja miksi hän "pakoili" sinua?
Mitä arvelet tiesikö Alice että ostaisit Z06 Corveten, säästämillä rahoilla vai oliko se puhdas syy/seuraus, jota edesauttoi sattumusten sarja? |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Alice oli hyvin tarkka rahasta, eli kuten tarinastakin käy ilmi, hän esimerkiksi pukeutui puutarhatöitä tehdessään todella kuluneisiin vaatteisiin ja oli kuin ulkomailta tullut siirtotyöläinen konsanaan. Mutta Alicella oli myös antelias puolensa, eli hän lahjoitti rahaa mm. San Franciscon vanhojen kirkkojen korjaukseen. En tiedä oliko hän erityisen uskonnollinen, tuskinpa, mutta oli kuitenkin sitä mieltä, että vanhat rakennukset jo sellaisenaan edustavat tavallisille ihmisille jotain yhteistä, jota kannattaa vaalia. Alicen kohtalo/tarina vaivasi itseäni jo jenkkilässä ollessanikin. Soitin pariin kertaan poliisit paikalle. En voinut vaan olla ja ihmetellä, miten ihminen voi kadota lähes jäljettömiin. Kummallakin kertaa selvisi, että hän on asunnossaan, mutta ei vaan halua pitää yhteyttä muihin ihmisiin. Kyselin myös lähipiirin kaupoista mitä he tietävät Alicesta ja vastaus oli, että hän käy joko hyvin varhain aamulla kaupassa, tai hyvin myöhään. Asuessani myöhemmin Alicen kerrostaloa vastapäätä tarkistin ainakin kerran, että onko talon kiinteistövero maksamatta. Sen kun pystyi tarkistamaan helposti netistä. Ja olihan se. Ja kun viimeksi Suomesta käsin tarkistin tilanteen, niin vero oli vieläkin maksamatta. Ja kuten kuvista näkyy (kuvat nappasin Google street view -palvelusta, koska ne on uusimmat eli alle vuoden vanhat), mun vanhaa kämppää ei ole vieläkään vuokrattu. Käydessäni vuosi sitten lomamatkalla Californiassa, kävin tietty talon edessä, mutta ennen niin eläväistä Alicea ei näkynyt mailla halmeilla. Kun aikanaan muutin taloon vuonna 2000, sain käsinkirjoitetulla paperilla lyhyen listan muista asukkaista. Kaikki olivat yliopistosta valmistuneita ja töissä isoissa firmoissa. Juuri tällä lailla Alice valitsi asukkaansa. No, yksi asukki poikkesi muista, hän oli nimittäin mustaihoinen. Eikä hän maksanut vuokraa. Ei ollut koskaan maksanut. Alice oli sitä mieltä, että rotusyrjintää on tehty amerikan historiassa ihan tarpeeksi ja että hän ei sellaiseen sorru. Hänen pieni kapinansa yhteiskuntaa vastaan oli antaa edes yhden tummaihoisen asua Pacific Heightsin asuinalueella. Epäilemättä muitakin varmaan oli, mutta tuskin ainuttakaan joka ei olisi maksanut asunnostaan, tavalla tai toisella. En osaa sanoa, mihin Alice olisi halunnut mun laittavan säästyneet vuokrarahat. Mä pidin rahoja pari vuotta "takarajan" yli, kunnes sitten ostin Z06:n. Vaikka olisin varmaan ostanut vastaavan Veten muutenkin, mun mielestä on kaunista muistaa vanhaa rouvaa sillä, että hän tavallaan kustansi mulle Corveten. Ja aina kun mä ajan Z06:lla, mä muistan mikä tarina autoon liittyy. Ja vihdoin myös auton koeajaneet saavat lopulta kuulla saman tarinan (koeajajista tarinaa tässä ketjussa, jos ei ole aiemmin tuttua): http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=4456 Tietääkseni Alice asuu aina vaan samassa talossa, 1856 Pacific Avenue, 94109 San Francisco, California, USA. Google Maps näyttää miltä tuollapäin näyttää, kun valitsee "street view" -näkymän.
GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille Soita 0400 358 238 www.autokorjaamovirta.fi *** Last edited by Pekka Berkeles : 05.08.2007 at 20:00. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kiitos kun kerroit tarinan, se oli hyvin mielenkiintoinen. Ei voi kun ihmetellä miten ihmeellisiä ja hienoja asioita maailmassa tapahtuu.
|
||||
|
||||
|
Hyvä kertomus. Helmi kohta oli poismuuttosi kahden vuoden ilmaisasumisen jälkeen riskien minimoimiseksi! Kauanko muuten kirjoittamasi shekit olivat voimassa? Eivätkö Alicen maksamattomat laskut menneet ulosottoon tms?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ulosottoon menevät laskut menivät varmaankin talon uudelle omistajalle...sitä en tosin tiedä, saiko uusi omistaja laskuja, ainakaan alkuvaiheessa. Luulen ettei saanut...
|
||||
|
||||
|
Kyllä sä Pekka olet Finnsharkin kruunamaton tarinaniskijäin kuningas.Harkitse nyt ihan tosissasi sitä kirjailijan "ammattia". Eihän sitä ole tehtävä päätyönä,vaan ajankuluna ja harrastuksena.Jos siitä vielä alkaa saada hilloakin paremmin kuin meisselin ja jakoavaimen veivaamisella,niin miksi ei?
Tämä oli vain ihan minun harmaiden aivosolujeni tuottama illan suurin saldo.
|
||||
|
||||
|
Quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Magnum_opus Tosin mä en ole vieläkään ihan varma mitä ne tuolla tarkoitti...
|
||||
|
||||
|
Quote:
En tiedä, mutta varmasti tälläistä ei tapahtuisi Suomessa. Voisitteko kuvitella että jollakulla meistä olisi tarpeeksi omaisuutta, jotta voisi olla tekemättä mahdollisimman suurta voittoa, joka asiassa? Totuus on kuitenkin se että: mitään ei täältä hautaan mukaan saa ja miksi kerätä omaisuutta jos sitä on tarpeeksi? Sijoittaa sitä mielummin itselleen tärkeisiin asioihin kuten, nyt kun auto foorumilla ollaan... ...vaikka autoihin! Onko mahdollista että Alicen "Corvette" on ihmiset ympärillä ympärillä eli eräänlainen perhe ja tietty "hyväntekeväisyys" heitä kohtaan? Jenkeissähän on erillainen suhtautuminen omaisuuteen, eli on ihailtavaa jos jollain on ja siihen "amerikkalaiseen unelmaan" jokaisen kansalaisen on pyrittävä, toisin kuin täällä kyräillään "mitä voin tehdä, hänelle jolla on, jotta hänellä ei sitä jatkossa ole"- menttaliteettia. ....Noh, mitäs minä tälläistä kirjoitan, mistään mitään tiedä, nakkisormilla "yksi-lyö-kymmenen-etsii" tekniikalla näppäimistöä hakaten, kulmikasta autotalli filosofiaa/yhteiskuntatiedettä... Last edited by unknown : 05.08.2007 at 22:26. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Uskoisin ja veikkaisin, että kukaan suomalainen ei ole autostasi kateellinen, vaan päinvastoin ilahtuu nähdessään ja kuullessaan aidon italialaisen V12-moottorin äänet auton lipuessa ohi. On se kuitenkin hemmetin paljon hienompi asia ohikulkijalle kuin se suunnittelemasi saunaremontti (tai mitä nyt tavallinen ihminen ajatteleekin remointoivansa).
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|