|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Keltaiset sivut? Pakoputkien valmistus/asennus/tmv. työnimike ja soittaa kysyäkseen hinnasta. Jos tarvii vain hitsata lyhyt suora putkenpätkä, niin ei varmaan maksa tuota 50 euroakaan. Mulla piti vähän taivuttaa putkeakin, tuolla on vähän höpinää aiheesta: http://finnshark.com/forum/showthrea...t=5407&page=18
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Nyt on sitten katit heitetty mäkeen. Kustannuksia koitui 4 euroa 2*80 sentin putken pätkistä (halk 60mm). Työn osuus 20 euroa ja kun hinta ei oikein miellyttänyt kolmen tunnin työstä, niin vein pullon "tärpättiä" jälkikäteen.
Yllättävän kauanhan tuo otti, kun tiputettiin molemmat putket pari kertaa alas "heppien" jälkeen, eikä urakkana painettu. Naapurissa asusteleva painekattilahitsaaja näpräsi paikalleen ja ei voi kuin sanoa, että neljä vuosikymmentä on vissiin opettanut hitsaamisen salat. Teki melkein mieli sanoa, että pistäpäs nuo alkuperäiset saumatkin uusiksi .Tehon lisäyksen huomaa kiihdytyksessä korkeilla kierroksilla. Matalilla kierroksilla ei ilmeisesti putkisto ollut pullon kaula ja muutosta ei ole. Ääniin vaikutus oli mitättömän pieni lukuunottamatta sitä, että kovassa kiihdytyksessä eron huomasi emäntäkin. Noita katteja suurempi ahdistaja oli varmasti se, kun ameriikan miehet olivat puristaneet putket arviolta 30-40% lyttyyn hieman katin jälkeen, jotta ei ottaisi runkoon kiinni. Noh, putket vajaa pari senttiä alemmaksi, niin hyvä tuli. Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Eräs ex-painekattilahitsaaja tekee nykyään kilpa-autoihin turvakaaria myös.
On ne eri epeleitä mutta tämä jannu nykyään ei TIGille ainakaan pärjää joten itse oli sellainen hankittava Mä olen jo pitkään hakenut kaikki putkimateriaalit raskaan kaluston firmoista kun pakoputkia alan tekemään...ei lopu koot kesken ja hinnatkin inhimilliset vs amatöörikauppoihin. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|