|
|
||||
|
||||
|
Mistä pakoputkea katin tilalle ja/tai hitsaaja sille?
Nyt alkaa olla aika aktivoitua noiden KAT-härpäkkeiden poistamiseen. Mistä tuota putkea kannattaisi etsiä? Pakoputken halkaisija on 57 mm (2 1/4" ilmeisesti joku standardi). Noitahan ei tarvitse kuin kaksi 50cm (pituus "hatusta") pätkää, joten tuskin kannattaa Pirkanmaata pidemmältä haalia (?).
Kaipaisin myös jonkun, joka hitsaa pätkät paikalleen, kun itse en välineitä omista. Olisiko tietoa tekijöistä (myös privaattiviestejä saa laittaa)? Kovin suuresta hommasta ei luulisi olevan kyse, mutta kai joku tuollaisenkin vuoksi pientä korvausta vastaan sormensa likaa. Noilla ruuvikiristimillä (http://www.biltema.fi/osteri/osteri....86301413284374) kiinnittäminen saattaa olla hieman hankalaa, kun nuo katalysaattoripöntöt on aika pian rungon läpivientien jälkeen. Vai kuinkas paljon nuo liitokset yleensä tarvitsevat olla päällekkäin? Niin ja toinen ongelma voi olla löytää sopivan mittainen pätkä, jossa on liitoskaulukset sopivalla etäisyydellä, koska pian KAT:n jälkeen tulee mutka. Auttakaas tietämätöntä Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Onko sulla tuplaputket? Mulla on '75 katin tilalle sopiva väliputki kiinnityslaipoilla josta voisin luopua. Käy suoraan katin kiinnityslaippoihin, joten on helppo asentaa paikoilleen. Helpoin tapa olisi sinullekin tehdä laipalliset väliputket ja laittaa suoraan kattien tilalle.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Jos ei Jarmo79 tartu tilaisuuteen, niin ostan sen sulta. Ota mukaan Messilään.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Niin, noitahan joskus ihmeteltiin Treella kun pistäydyin ja taisit sanoa, etteivät sovi meikäläisen autoon. Nuo mun putket jotkut normaalista poikkeavat viritykset: menevät kahtena erillisenä putkena loppuun asti ja kaikki liitokset ovat tehty kiinteiksi. Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kuulostaa tutulta, ainoa tapa itselläkin saada mitään irti on rälläkkä
|
||||
|
||||
|
Miteskä mahtuuko sinne rälläkällä heilumaan? Vai pitääkö tiputtaa putkia alas? ja sit viel et pääsekö hitsaa myös putken yläpuolet vai onko ahasta?
Vähän OT: Mut ehtiin g20 vaniin hetki sit tuplat sivuputket vaimentimilla. Tein pöydällä putket valmiiks ja sit vaan kiinni klemmarilla. Putket ja klemmarit motonetistä ja sit vaan rälläkkä ja hitsi viuhumaan.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Rälläkällä saa noi vaimentimet helposti irti. Yläpuolen hitsauksesta en ole aivan varma, kun en tiedä, mihin nuo hitsausmiehet taipuvat miggeineen. Jokatapauksessa tuota saa tiputettua hieman hyvin pienellä vaivalla ja onhan ne katalysaattoripöntötkin on saatu hitsattua. Btw. Tuolta motonetistä siis löytyy myös pienempiä pakoputken pätkiä? Jos ne on tuolla "reikäputki"-hakusanalla löytyviä metrisiä putkia, niin löytyy vain 55mm ja 60mm. Ilmeisesti nuo ovat ulkohalkaisijoita? Mikähän mahtaa olla sisähalkaisija tuollaisessa? Mietin vaan, että olisikohan noista jompikumpi sopivaa ulkohalkaisijaltaan 57mm putken kanssa.. Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Olen ostanut Motonetistä kaikenmoisia putkenpätkiä ja mutkia. Pisin taitaa olla metrin luokkaa mutta muut paljon lyhkäsempiä. Olen nähnyt noita myös muissa osakaupoissa eli ei mitään maailman harvinaisinta kamaa. Muistelen, että pätkissä olis tarrassa lukenut Muflex tms.?
|
||||
|
||||
|
Mä hoidin puukiilaan erillisputket yhden putkenvääntäjän palveluksena. 50 euroa kustannuksia. Ajoin auton talliin, odottelin, että tuli valmista ja ajoin pois
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote: