|
|
||||
|
||||
|
Quote:
No wittu sehän kuulostaa hyvältä. |
|
|
||||
|
||||
|
Innostuinpa itsekin kommentoimaan kun vanha topicci nous ylös.
Aikaisempiin ongel.miini. Vaihteet alkoi vaihtumaan sukkelasti kun laatikon syncrot uusittiin. Kytkinhän on push tyyppinen ja ilmaantumis ongelmat liittyivät työsylinterin tiiviste ongelmiin jotka vaurioituivat kun käytin -94 veten alkuperäistä pääsylinteriä. Nyt mulla on 5/8 pääsylkkä jolla työsylinterin isku pysyy riittävän lyhyenä. Myös polin tuntuma on kevyempi vrt. orkkis työsylinteri. Polin tuntuma on kyllä vieläkin aika raskas vrt.vaikkapa 4gen trans ami. Jos oikein ois nohevana talvella niin vaihtais vielä 1/2" työsylinterin jolla sais polin voimaa vielä pienemmäksi. Mihin macho iso mäntäistä työsylinterä, onko sulla pull tyyppinen kytkin?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Push tyyppinen. ![]() Kun työsylinteri irrallaan painaa kytkinpolkimen pohjaan, niin työsylinteri liikkuu vain 2/3 liikeradastaan. On nimittäin ongelmia irroituksessa ja en vielä tiedä johtuuko se liian lyhyestä matkasta. |
|
|
||||
|
||||
|
Mullahan oli päinvastainen ongelma eli liikettä oli liian pitkästi. Työsylinterini on kyllä saman tyyppinen kun kuvassasi ja jotenkin muistan että kaikille tuon tyyppisille käskettiin käyttään 1/2 tai 5/8" polinsylinteriä. Tästä ketjusta löytyy kyllä se mun käyttämä sylkky. Se polin sylinteri on just tuon näkönen joka oli ecklersin linkissä. Onko sulla paineasetelmankynsien ja laakerin välissä paljon väljää?
Mulla meinas olleen vähän ahasta ja sylinterille piti tehdä tilaa sieltä täältä.
|
||||
|
||||
|
Joo epäilen kanssa että vika ei ole välttämättä siinä liikeradan riittävyydessä, täytyy testailla. Ei ollut minullakaan tarpeeksi väljää välissä, oli pakko modata.
Oliko sulla muuten tuota yläosan kiertävää sokkarengasta, senhän pitäisi estää liian pitkä liikerata ja yli pullahtaminen? |
|
|
||||
|
||||
|
Minullakin tuon käyttöönotto oli tahmeaa ja herätti epäilyjä. Liikematkan kontrollointi oli alussa hankalaa. Järjestelmän ilmaaminenhan on ijan peestä. Mulla on samannäköiset pitkät letkut ilmaukseen ja tietty työsylkälle. Ilmaus onnistuu mulla vain ilmausletkusta nesteyttämällä.
Minun sylinterissä ei ole rajoitin sokkaa. Ei kait se mikään lukitus seegeri pysykään lukitusurassa kun polkimesta annetaan painetta. Eli ei kait tuota voi rajoittaa kun polkimen liikkeellä kuten itse ennen tein. Tällöinhän polin tuntuma on tosi raskas. Laita se 1/2" työsylinteri. Eikös tuo ole kuvassa oleva kytkin sylinteri ole muistaakseni howie tms. Johon suositaan puolen tuuman polin sylinteriä...
|
||||
|
||||
|
Tervehdys kaikille
Seitsemän vuoden tauko oli corvetella ajossa, ja tänään katsastettu : ) Mutta kytkin luistaa : ( Minkälaista kytkintä suosittelisitte aiemman, tämän tilalle? Centerforce DF612909 https://www.centerforce.com/i-305003...-disc-set.html Corvette C4, Moottori on sbc gen1, 168th vauhtipyörä, kytkinkoppa RM-6039, 12" kytkin on tämä entinen, push tyyppinen ei pull kuten yleensä näissä. ZF6 laatikko. Tässä on tarkka että kytkinpaketti ei olis ainakaan paksumpi kuin nykyinen koska tilaa on vähän, käviskö tähän joku uuemman LS motin kytkin vai ovatko paksumpia siis syvyysmitaltaan suurempia. Halkaisijaa tässä kestää kyllä olla... Mikä se ois hyvä, kohtuu hintainen kytkin tämmöseen kesäautoon ja yritteliään ajotyyliin : ) Oisko 800hevosen tehonkesto hyvä olla
|
||||
|
||||
|
Tämmöstä McLeodia sais us-partsista 1312¤
https://www.usparts.fi/performance/v...met/mcl6923-07 Tälle luvataan tuhannen hepan kesto, mutta kuinkahan tuo paketti on korkea että jää painelaakerille tilaa...
|
||||
|
||||
|
Seitsemän vuoden taukoa rakenteluissa on siis ollut muillakin.
Paljonko sulla on vääntöä? Nykyinen kytkimesi: "Torque Capacity FTLB: 750" Joskus ZF lootan sisäänmenoakselin stefa vuotaa ja tahraa kytkimen öljyyn aiheuttaen luistoa, joten kun vaihdat tsekkaa myös se.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tere Macho Pitkästä aikaa : ) Ei tätä ole dynotettu, tuo nykyinen kytkin on ollut ihan surkea alusta pitäen. Et niin varovasti parkkeeraa tai hiljakseen siirrä autoa kun aina kytkin haisee. Ja kyllä sehän pitäis sietää sen 750 libsiä ja eikös se ole tuhannen luokkaa newtoneissa. Laatikkoon vaihdettiin stefa kolmosen synkan vaihon myötä, nythän se ois nelos vaihteen synkka vaihtoa vailla. Oisko tekijöitä tiedossa? Oisko kommenttia tuohon us partsin kytkimeen, tuskin tuota saa halvemmalla maailmaltakaan...
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|