|
|
||||
|
||||
|
ajovalot
mitenkähän on nykyisin, voiko noita alkuperäisiä "sealed beam" ajovaloja käyttää.. siis tietty voi, mutta tuleeko jollekin paha mieli siitä (esim. katsastus-sedälle
|
|
|
||||
|
||||
|
Hyvin meni mulla maahantuontikatsastuksessa lävitse, tosin mulla meni moni muukin juttu lävitse.. *kröhöm*
|
|
|
||||
|
||||
|
Ei ainakaan c4:sessa ole vielä katsastussetää haitannut sealed beamit.
Vähän on joskus ihmetellyt kun antavat hajavaloa ylöspäin. Mutta siitä katsastussedästä kun ei koskaan tiedä....
|
||||
|
||||
|
Mulla ei paha setä paljoa tykännyt
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulla ainakin vaihdettu aikanaan H4 umpiot Mitens noi alkuperäiet valoteholtaan
|
||||
|
||||
|
mulla tosiaan paikalla 4 pyöreää hellan H4:sta, mutta olis myös tuollaiset kuperalasiset vanhat sealed beam lamput hyllyssä mitkä siinä kuuluis ollakin. (hella H4 on "suoralla" lasilla) muutenhan noissa ei paljoa eroa ole ulkonäöllisesti.
Ai mikä tehoero -- katsoin käyttöohjekirjasta (-64) headlamp outer high 37.5 watts, low 50 watts, inner high 37.5 watts eli tehoeroa on kuitenkin selvästi kun nuo hellat mulla palaa 4 yhtäaikaa puolivaloillakin. Muistelen kyllä joutuneeni itse vaihtamaan 80-90 luvulla sealed beamit koska niissä ei ollut E-hyväksyntään tai whatever se tekosyy nyt olikin.. olisko jo nykyisin järki voittanut -- sovellettaisin ensirekisteröinti päivän säännöksiä (mulla siis tässä 1964.. silloin ei kyllä varmaan ollu mitään eu-säännöstöä??) |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Valotehosta en osaa sanoa muuta kun että ihan hyvin niillä näkee syyspimeässäkin ja ylöspäin suuntautuvan hajavalon ansiosta esim. tien yläpuolella olevat opasteet näkyy hyvin lyhyilläkin.. On mullakin tallissa H4 umpiot, mutta en ole vielä viittiny vaihtaa noitten tilalle niitä.
|
||||
|
||||
|
On nää mielestäni paremmat ku käyttiksen tavalliset H4 valot..
|
|
|
||||
|
||||
|
Ainakin vanhemmissa Vetteissä unohtakaa ne sealed beamit. Valokuvio on toivoton pallo ja käytännössä samaan tulokseen pääsee kahdella myrskylyhdyllä. Minulla oli ´64:ssa ns. lisäpitkät nämä sealed beamit ja uloimmat ajovalot H4:t. Aivan käsittämätön ero ja valon värissä oli myös eroa. H4:ssä jotakuinkin se tuttu hiukan kellervä/kirkas valo ja SB:ssä sitten lähes oranssia lähentelevä hämärä tuikku.
Jos etsit kuperalasista H4:ää, niin ainakin Valeolla oli oikein mukava umpiopari vuosia sitten. Ne näytti kerranssaan alkuperäisiltä ja tuottivat silti hyvän valotehon.
|
||||
|
||||
|
Saturnus:ksella on myös kuperalasisia H4:sia, oon pyöritelly niitä käsissäni.. mutku nuo ns. alkuperäiset "polttelevat" hyllyssä
Kaupungissahan ei oikeestaan tartte valotehoa |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | Search this Thread |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|