|
|
||||
|
||||
|
Vakuutusmaksut
Ihmetyttää, mihin vanhojen autojen vakuutusten hinnat perustuvat. Museokatsastuksen jälkeen autoni täyskasko pompsahti nimeltä mainitsemattomassa vakuutusyhtiössä muutamasta kympistä (=2 kk vakuutuksissa) peräti 515 euroon (=maks. 30 päivää ajoa)! Tuskin museokatsastus niin paljon auton arvoa nosti, että auton täyskaskon hinnan piti yli 20-kertaistua!
No, yhtiötä vaihtamalla selviän nyt 220 eurolla, ja vakuutusarvokin on yli kymppitonnin vanhaa vakuutusyhtiötä korkeammalle asetettu. Vakuutusten vertailu kannattaa! Turvallisia ajoja! |
|
|
||||
|
||||
|
Kertoisitko uuden vakuutusyhtiösi? Tulee omalle kulkineelle myös museointi vastaan vielä tänä vuonna.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Omien kokemusteni ja kilpailuttamiseni perusteella uskallan aika varmaksi sanoa, että Tapiolan museoajoneuvon Kasko tulee halvimmaksi (Tapiolan nettisivuilta näkee hinnat suoraan eri hintaisiin autoihin). Tai jos ei tule, niin minuakin kiinnostaa halvemmat vaihtoehdot. On muuten melkoisen byrokratian takana saada oikeastaan mistään mestasta tarjoukset museoajoneuvon Kaskoon. Tuolla Tapiolassa taas ei muut vakuutukset pystyneet kilpailemaan yhtään ja eivät myönnä museokasko, jos ei ole muita vapaaehtoisia vakuutuksia -> otettiin emännälle 35 euron tapaturmavakuutus ja kun tuohon huomioitiin keskittämisalennukset, niin todellinen lisäys hintaan oli reilu pari kymppiä. Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kilpailuttaminen kannattaa aina. Mä kävin keväällä kilpailuttamassa kaikki vakuutusyhtiöt läpi ja se kyllä kannatti. Säästöä tuli jonkun verran, mutta mikä tärkeintä, sain C4 täyskaskon. Laitan nuo omat vertailulaskelmat tän topicin alle jossain vaiheessa kun saan ne siirrettyä koneelle. |
|
|
||||
|
||||
|
Vakuutukset on laksettu 0 -bonuksilla.
Veritaksella on halvain liikennevakuutus, jos uskaltaa ajaa ilman mitään lisäkaskoja. Tuossa on mukana Pohjola, josta sai sekä täyskaskon sekä osakaskon. Tietenkin auton vakuutukseen vaikuttavat tekijät ovat:
Eli tuo on vain suuntaa antava, mutta kilpailuttaminen kannattaa aina. Se nyt on vain tyhmää maksaa liikaa, vai miten se nyt meni ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Lisäisin vielä, että Tapiolasta saa kyllä ns harrastekaskon, joka kattaa myös omat töpit liikenteessä.. eli siinä auto vakuutetaan jostain tietystä summasta ja sen mukaan myös määräytyy tuo vakuutuksen hinta.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Onko todellakin niin, että koko vuoden täyskasko nolla-bonuksilla oli kolmen sadan euron kieppeillä? Kaikista vakuutusyhtiöistä, mistä olen kysynyt täyskaskoa, mihin tahansa autoon, on saanut suoraan vähintään 50 % bonukset ja käytännössä usein maksimit (esim. jos on liikenteessä bonuksia kertynyt). Näin ollen puolen vuoden kaskolle 50% bonuksilla tulisi hintaa luokkaa 70-80 euroa. Itse olen juuri kilpailuttamisia tehnyt muutamaan autoon (ja muihinkin vakuutuksiin) ja aihe kiinnostaa. Näissä kuvioissa kannatta huomioida mm., että museoajoneuvojen ja normaaliajoneuvojen vakuutuksissa on muutamia oleellisia eroja (korjatkaa jos olen saanut jostain väärää tietoa): -museoajoneuvoissa vakuutus on voimassa ympäri vuoden ja sitä ei voi keskeyttää (koskee ymmärtääkseni myös Kaskoa, mutta tästä en ole ollenkaan varma) -museoajoneuvojen vakuutukset eivät ole bonusoikeudellisia -normaalissa kevytkaskossa, joka on käytännössä se, mikä vanhoihin autoihin myönnetään, on maksimi korvaussumma (ainakin useissa, jos ei kaikissa yhtiöissä, se on 15k euroa), museovakuutuksissa se määritellään etukäteen ja vaikuttaa myös vakuutusmaksuun, joissakin yhtiöissä ei museoautossa anneta edes olla normaalia kaskoa Painotan, etteivät em. ole välttämättä mitään faktaa. Tuollaista tarinaa minulle on suollettu vakuutusyhtiöistä, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta, jos väärää tietoa saisin kyseisitä putkista. Itselläni muuten halvin normaali liikennevakuutus oli IF:ssä ilman bonuksia C3:een jossain 550 euron kieppeillä ja se oli muutamista yhtiöistä tiedustellessani halvin. Sellainen juttu muuten myös kannattaa ennen kaskovakuutuksen tekoa huomioida, että useilla vakuutusyhtiöillä on kampanjoita, joilla saa 50% alennuksen (yleensä vuoden) määräajaksi, jos tekee vakuutuksen netistä. Noista puuttuu kaikenmaailman alennuksia, joten käytännön alennus ei ole noin suuri, mutta selkeää säästöä noissa saa etenkin täyskaskoissa. Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Eivät vain ole mielestäni kovin edullisia. Tuossa on linkki hintoihin: http://www.tapiola.fi/NR/rdonlyres/C...oteseloste.pdf (toivottavasti ei ole mikään istuntokohtainen linkki, ainakin kahdella selaimella toimii) Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Asiaanhan sitten vaikuttaa lisäksi eri yhtiöiden myöntämät keskittämisalennukset yms. esim. Pohjola = Osuuspankki ja siitä hyvästä, että on hirveästi pankissa rahaa/lainaa saa jotain bonuksia joita voi käyttää vakuutuksen maksuun. Jos nyt saa vaikka 200 € bonuksia joilla voi maksaa autovakuutusta niin kyllähän se vaikuttaa. Toimii Jarmon linkki kolmannellakin selaimella Last edited by janiv : 13.06.2008 at 13:58. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
En mä sitä halvaksi kehunutkaan, mutta siihen sai heti suoraan sen 50%. Mutta silläkin firmalla on tällainen funktio olemassa. Kasko-osuus on kiinteä hinta joka ei katkea kun auto menee seisontaan, ainoastaan liikennevakuutuksen osuus katkeaa.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|