|
|
||||
|
||||
|
Jarrupääsylinterin ilmaamisesta
Siis huomasin lievää vuotoa aiemmin keväällä.
Kunnes vaihdan uuden, niin ajellaan nyt tuolla. Sen verran se talven aikana oli vuotanut että pääsi hörppäämään ilmaa sen verran että silloin tällöin pedaali painuu normaalia syvemmälle. Pääsylinterissä on 2 ilmausruuvia. Miten tuota voisi kokeilla ilmata jotta ei tarvitsisi heti tarvitse alkaa täysremonttiin. Siis onnistuuko ihan siten että avaa ruuvit, painaa pedaalia ja laskee nestettä ulos reilusti ja vetää ruuvit kiinni? Muuten tekisin kaiken nyt kerralla uudella sylinterillä, mutta mun tuurilla järjestelmään jää johonkin ilmaa, ja sitten taistellaan 2 viikkoa jarrujen kanssa keskellä kesää. Ei yksinkertaisesti huvita. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Paras tapa on aine "penkki ilmata" uusi pääsylinteri. Taisi olla rikun projektikuvissa täysin oikeaoppinen tapa tehdä ko operaatio. |
|
|
||||
|
||||
|
No siellähän se :
Tossa on ideana se että saadaan kaikki ilma pois pääsylinterin männän ympäriltä. Kun putket kiertää takas säiliöön ei vastapainetta tule ja mäntän saa painettua aina pohjaan. Tolla systeemillä hölkkäät vartin niin ei ilmaa ole varmasti |
|
|
||||
|
||||
|
Thanks pappa. Toi oli hyvä idea.
Rikulla ei ole pääsylinterissä ilmausruuveja, mutta mulla on. Eli mä siis laitan muoviletkut ilmausruuveihin kiinni ja kierrätän ne takaisin säiliöön? Silloin ei tarvitse irroittaa jarruputkia eikä näinollen joudu ilmaamaan koko systeemiä? |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Jos haluat hifistellä niin ota ilmaruuvi irti ja pistä vähän vaseliinia kierteisiin niin ei ime ilmaa kierteiden kautta ilmatessa.Muutenkin niitä ruuveja ei tarvitse paljoa avata. Sitten vaan polkemaan . |
|
|
||||
|
||||
|
Jep. Toi vaseliini olikin neronleimaus. Olen nimittäin lukenut että ilmausruuvit tuppaavat imemään herkästi ilmaa takaisin järjestelmään, mutta tottavieköön, vaseliinillahan sen voi estää.
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|