FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C6 (vuosimallit 2005-2013)
User Name
Password

C6 (vuosimallit 2005-2013) Corvette C6 & Z06 & ZR1 tarinat

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29.06.2008, 02:18
karra's Avatar
karra karra is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Nov 2007
Location: Manse, east side
Posts: 95
karra on oikealla tiellä
Thumbs up Kenne Bellin ruuviahdin C6:een

Näyttääpi siltä, että Kenne Bell on viimein päivittämässä ahdinpakettiaan kutossukupolvelle.

Sivuilla

http://www.kennebell.net/supercharge...r-selector.htm

mainitaan jo LS2 ja LS7 platformit ja CF:llä huhutaan jo varmana myös LS3:n ja LS9:n tulemisesta. CARB-hyväksynnät uusimpaan mallivuoteen asti ovat kuulemma työn alla.

Tuossa vielä linkkiä CF:n threadiin.

http://forums.corvetteforum.com/show....php?t=2055494

Linkittivät tuollaista tulostetta LS2-käppyröistä päivityksen jälkeen.



Aika, etten jopa sanoisi, tömäköitä lukemia.

edit: Linkin fiksaus.
__________________
"In Finland this would be perfectly normal."

Last edited by karra : 29.06.2008 at 02:27.
Reply With Quote
  #2  
Old 29.06.2008, 02:41
Jorma Halonen's Avatar
Jorma Halonen Jorma Halonen is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 445
Jorma Halonen on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by karra
Näyttääpi siltä, että Kenne Bell on viimein päivittämässä ahdinpakettiaan kutossukupolvelle.

Sivuilla

http://www.kennebell.net/supercharge...r-selector.htm

mainitaan jo LS2 ja LS7 platformit ja CF:llä huhutaan jo varmana myös LS3:n ja LS9:n tulemisesta. CARB-hyväksynnät uusimpaan mallivuoteen asti ovat kuulemma työn alla.

Tuossa vielä linkkiä CF:n threadiin.

http://forums.corvetteforum.com/show....php?t=2055494

Linkittivät tuollaista tulostetta LS2-käppyröistä päivityksen jälkeen.



Aika, etten jopa sanoisi, tömäköitä lukemia.

edit: Linkin fiksaus.
Tota vääntökäppyrää en sitten ymmärrä pätkääkään.
Reply With Quote
  #3  
Old 29.06.2008, 07:29
Toxic Flame's Avatar
Toxic Flame Toxic Flame is offline
Oppositional defiant DO
 
Join Date: Sep 2007
Location: Vastaranta 1
Posts: 3,149
Toxic Flame on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Jorma Halonen
Tota vääntökäppyrää en sitten ymmärrä pätkääkään.

Eiks toi tarkoita sitä et motari menee rullalle kun hipasee kärjellä poljinta?
__________________
The eyes are useless when the mind is blind...
Reply With Quote
  #4  
Old 29.06.2008, 08:54
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,160
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by karra
Näyttääpi siltä, että Kenne Bell on viimein päivittämässä ahdinpakettiaan kutossukupolvelle.

Sivuilla

http://www.kennebell.net/supercharge...r-selector.htm

mainitaan jo LS2 ja LS7 platformit ja CF:llä huhutaan jo varmana myös LS3:n ja LS9:n tulemisesta. CARB-hyväksynnät uusimpaan mallivuoteen asti ovat kuulemma työn alla.

Linkittivät tuollaista tulostetta LS2-käppyröistä päivityksen jälkeen.

Joo toi Jeffin Vette on ollut CorvetteFeverissäkin. Ja moottorihan ei tosiaankaan ole vakio LS2, vaan ihan jotain muuta. Mutta so what, koska vääntökäyrä on juuri tuon muotoinen, oli sitten vakio tai muuten viritetty LS2. Ainakin nyt meille kuolevaisille riittävällä tarkkuudella...

Aiemmin Magnacharger* oli tarjolla vain pienempänä versiona, vaan kyllä sillä pienemmälläkin pärjäsi ihan hyvin. Nyt lienee lopulta tarjolla isompaa, josta ei viritysvara lopu ihan heti.

CARB-lappujen saaminen on yleensä kestäny piiiiiiiiitkään Kenne Bellillä, joten kannattaa olla tarkkana.

edit: *kele taas mä sotkin nää maggiet ja Kennebellit keskenään.
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***

Last edited by Pekka Berkeles : 29.06.2008 at 09:11.
Reply With Quote
  #5  
Old 29.06.2008, 08:56
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,160
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by Jorma Halonen
Tota vääntökäppyrää en sitten ymmärrä pätkääkään.
Kerro noi jenkkilukemat 1.36:lla.... esimerkiksi 2000 kiekalla näyttäisi olevan 720 ft-lbs joka tekee 1.36:lla kerrottuna mukavat 979 nyyttonia. Takapyöriltä.
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #6  
Old 29.06.2008, 09:17
Jorma Halonen's Avatar
Jorma Halonen Jorma Halonen is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 445
Jorma Halonen on oikealla tiellä
Yksiköt oleet hallinnassa jo vuosikymmeniä.Lähinnä ihmetyttää vääntökäppyrän muoto ja väännön löytyminen jo melkein tyhjäkäynnillä.Silloinhan siellä on oltava jo ahdot päällä eli ruuvi pyörii kuin poranterä.Entäs sitte kun kone pyörii +5000 rpm?BOV vislaa?
Reply With Quote
  #7  
Old 29.06.2008, 09:55
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,423
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kennebellin ahdin on käsittääkseni ruotsalaista autorotor alkuperää. Hyötysuhde parempi kuin eaton / magnassa.

Mulle on aina visuaalinen puoli lähes puoliruokaa ja siinä mielestäni toi KB jää toiseksi kun läppärunko on siirretty sivuun. Eihän se muualle tolla tilavuudella edes mahtuisi tosin.
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #8  
Old 29.06.2008, 10:37
heimo huima's Avatar
heimo huima heimo huima is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2004
Location: Lahti
Posts: 2,672
heimo huima on oikealla tiellä
Ruuviahdin on kyllä ahdinten kuningas.
Reply With Quote
  #9  
Old 29.06.2008, 15:39
karra's Avatar
karra karra is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Nov 2007
Location: Manse, east side
Posts: 95
karra on oikealla tiellä
Roots vs. ruuvi

Kieltämättä se vääntökäyrä näyttää alkupäästä vähän turhankin tömäkältä ja 800 hv vakioalakerralla, noh juu. Kuten PB mainitsi, saattaa taustalla olla muitakin modauksia.

Lysholm-tyyppisen ruuviahtimen (Kenne Bell, Whipple) merkittävin ero roots-tyyppiseen ahtimeen (Magna, Eaton), on siinä, että ruuvi myös kompressoi kun roots lähinnä työntää. Näin ahtopainetta pitäisi olla paremmin jo alkukierroksilla ja hyötysuhteen pitäisi myös olla parempi.

Tuossa tarinaa Lysholm-ruuvista

http://en.wikipedia.org/wiki/Twin-sc...e_supercharger

ja tuolla rootsista

http://en.wikipedia.org/wiki/Roots_type_supercharger

Eatonin TVS-evoluutioon (mm. LS9) on otettu ideoita Lysholm-ruuvista ja ilmeisesti tehty myös yhteistyötä ruotsalaisten kanssa.

http://www.eaton.com/EatonCom/Produc.../TVS/index.htm

Käytännön kokemustahan näistä ei taaskaan ole, pelkkää kirjaviisautta. Toisaalta jos omaansa tuollaisen tälläisi, niin sillähän saisi.

edit: Typotukset pois.
__________________
"In Finland this would be perfectly normal."

Last edited by karra : 29.06.2008 at 23:20.
Reply With Quote
  #10  
Old 29.06.2008, 15:46
Jani's Avatar
Jani Jani is offline
Aktivisti
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oulu
Posts: 655
Jani on oikealla tiellä
Mitä muuta tuohon on teippailtu jos vääntöjäkin irtoo vaan 980 nyyttonia 2000 kiekalla,ja vielä pyöriltä? Ai niin tuohan pitää penkittää etelän dynoissa jolloin oikea lukema lienee puolet tuosta.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:29.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.