#1
|
||||
|
||||
Kenne Bellin ruuviahdin C6:een
Näyttääpi siltä, että Kenne Bell on viimein päivittämässä ahdinpakettiaan kutossukupolvelle.
Sivuilla http://www.kennebell.net/supercharge...r-selector.htm mainitaan jo LS2 ja LS7 platformit ja CF:llä huhutaan jo varmana myös LS3:n ja LS9:n tulemisesta. CARB-hyväksynnät uusimpaan mallivuoteen asti ovat kuulemma työn alla. Tuossa vielä linkkiä CF:n threadiin. http://forums.corvetteforum.com/show....php?t=2055494 Linkittivät tuollaista tulostetta LS2-käppyröistä päivityksen jälkeen. Aika, etten jopa sanoisi, tömäköitä lukemia. edit: Linkin fiksaus.
__________________
"In Finland this would be perfectly normal." Last edited by karra : 29.06.2008 at 02:27. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Eiks toi tarkoita sitä et motari menee rullalle kun hipasee kärjellä poljinta?
__________________
The eyes are useless when the mind is blind... |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Aiemmin Magnacharger* oli tarjolla vain pienempänä versiona, vaan kyllä sillä pienemmälläkin pärjäsi ihan hyvin. Nyt lienee lopulta tarjolla isompaa, josta ei viritysvara lopu ihan heti. CARB-lappujen saaminen on yleensä kestäny piiiiiiiiitkään Kenne Bellillä, joten kannattaa olla tarkkana. edit: *kele taas mä sotkin nää maggiet ja Kennebellit keskenään.
__________________
***
GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille Soita 0400 358 238 www.autokorjaamovirta.fi *** Last edited by Pekka Berkeles : 29.06.2008 at 09:11. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***
GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille Soita 0400 358 238 www.autokorjaamovirta.fi *** |
#6
|
||||
|
||||
Yksiköt oleet hallinnassa jo vuosikymmeniä.Lähinnä ihmetyttää vääntökäppyrän muoto ja väännön löytyminen jo melkein tyhjäkäynnillä.Silloinhan siellä on oltava jo ahdot päällä eli ruuvi pyörii kuin poranterä.Entäs sitte kun kone pyörii +5000 rpm?BOV vislaa?
|
#7
|
||||
|
||||
Kennebellin ahdin on käsittääkseni ruotsalaista autorotor alkuperää. Hyötysuhde parempi kuin eaton / magnassa.
Mulle on aina visuaalinen puoli lähes puoliruokaa ja siinä mielestäni toi KB jää toiseksi kun läppärunko on siirretty sivuun. Eihän se muualle tolla tilavuudella edes mahtuisi tosin. |
#8
|
||||
|
||||
Ruuviahdin on kyllä ahdinten kuningas.
|
#9
|
||||
|
||||
Roots vs. ruuvi
Kieltämättä se vääntökäyrä näyttää alkupäästä vähän turhankin tömäkältä ja 800 hv vakioalakerralla, noh juu. Kuten PB mainitsi, saattaa taustalla olla muitakin modauksia.
Lysholm-tyyppisen ruuviahtimen (Kenne Bell, Whipple) merkittävin ero roots-tyyppiseen ahtimeen (Magna, Eaton), on siinä, että ruuvi myös kompressoi kun roots lähinnä työntää. Näin ahtopainetta pitäisi olla paremmin jo alkukierroksilla ja hyötysuhteen pitäisi myös olla parempi. Tuossa tarinaa Lysholm-ruuvista http://en.wikipedia.org/wiki/Twin-sc...e_supercharger ja tuolla rootsista http://en.wikipedia.org/wiki/Roots_type_supercharger Eatonin TVS-evoluutioon (mm. LS9) on otettu ideoita Lysholm-ruuvista ja ilmeisesti tehty myös yhteistyötä ruotsalaisten kanssa. http://www.eaton.com/EatonCom/Produc.../TVS/index.htm Käytännön kokemustahan näistä ei taaskaan ole, pelkkää kirjaviisautta. Toisaalta jos omaansa tuollaisen tälläisi, niin sillähän saisi. edit: Typotukset pois.
__________________
"In Finland this would be perfectly normal." Last edited by karra : 29.06.2008 at 23:20. |
#10
|
||||
|
||||
Mitä muuta tuohon on teippailtu jos vääntöjäkin irtoo vaan 980 nyyttonia 2000 kiekalla,ja vielä pyöriltä? Ai niin tuohan pitää penkittää etelän dynoissa jolloin oikea lukema lienee puolet tuosta.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|