|
|
||||
|
||||
|
Nokan jne osien kiillottaminen?
Kuinka tarkkoja olette yleensä olleet nokan tai kampuran kiillotuksen laadusta? Suoraan lootasta koneeseen vai oletteko kiillottaneet/kiillotuttaneet?
Mulle tuli uusi nokka mutta en ole ihan 100 tyytyväinen. Laakeripinnat ovat about virheettömät mutta lobeissa ja niiden välissä on pikkusen ruostetta siellä-täällä
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 Last edited by ToniH : 29.06.2008 at 20:11. |
|
|
||||
|
||||
|
Kukaan ei tätä ole miettinyt?
![]()
|
||||
|
||||
|
Onks se rullanokka?
|
||||
|
||||
|
Onks se se hot cammi vai?
|
|
|
||||
|
||||
|
On rullanokka.
|
||||
|
||||
|
Noissahan on yleensä kova pinta, karkaisu/fosfatointi jne..
Silloin voi jo olla huolissaan, jos pieniä pistesyöpymiä ois. Eipä kai tuosta kiillotuksesta mitään haittaa tai hyötyäkään ole? Äkkiähän tollainen matsku pienestäkin kosteudesta ottaa itseensä. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Aiheesta: oletko tarpeeksi siliä? Tossa mun nokassa oli tosi hintsusti varastorasvaa. Pesin loputkin pois ja öljysin sen mutta jäi kyllä kaivelemaan noi ruosteet. Aika karu työstöjälki muutenkin kaulalla (by GM). En nyt tietty ainoa ole jolla nokassa on pintaruostetta. Maailmalla suositeltiin öljyä + emery clothilla pyyhkimistä. Tohon "emery cloth:iin" törmää vähän väliä, mikä mahtaa olla vastaava tuote Suomessa?
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 Last edited by ToniH : 30.06.2008 at 02:41. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mä luulen että sillä ei ole paljoa merkitystä, pääasia että saat ulkonevat ruosteröpöt pois. Jos tosi pientä hapettumaa niin kynnellä rapsuttamalla lähtee ja jos vähän suurempia niin 2000 hiomapaperilla liikoja ja sit voi kiilloittaa vaikka autosolin tahnalla. Oisko muuten kuvaa niistä hapettumista? edit: Tsekkasin ton emery clothin, se on kuten hiekkapaperi mutta kankaalle tehty. Eli periaatteessa samanlaista kuin vaikkapa nauhahiomakoneissa nauhat.
|
||||
|
||||
|
'Karhunkieli' on vastaavaa ja hyvää tavaraa tuollaiseen pintaruosteen poistoon. Myydään rautakaupassa a5 -arkin kokoisina lappuina, paria kolmea eri karkeutta saatavailla.
|
||||
|
||||
|
Tommosta. Ei meinaa tuntua sormella mutta kynnellä tuntuu. Kuvassa mahdollisesti näkyvät metallinväriset "epätasaisuudet" ovat öljyä.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|