#1
|
||||
|
||||
Rungon numero (vin)
Onko tietoa missä kaikkialla sijaitsee vin koodi kojetaulun päällisen lisäksi. Ideana olisi että säästyisin meistämiseltä kun tuo rekisteröintikatsastus lähenee.
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#2
|
||||
|
||||
Moottoritilan runkopalkissa kuskinpuolella löytyy stanssattu VIN.
-90 konepellin kaasujousen alakiinnituspisteen takana (muistakseni).. |
#3
|
||||
|
||||
Taitaa olla tuo runkopalkin VIN jälkiasennus juttuja, itseltäni en tuota löytänyt. Aikasemmassa vetessä minulla se oli ja kaverinkin vetestä löyty tuosta paikasta.
Service manuaalia (1993) selatessani löysin tekstin "A VIN identification is stamped on the left front or right of the roof panel frame." Tuoltakaan en sitä löytänyt... Tosin löysin Saksalaisen maahantuojan (uutena tuotu Saksaan) lätkän moottoritilan oikeasta etukulmasta muoviin kiinnitettynä jossa oli tuo VIN. Eli yhteenvetona todettava että stanssit käteen ja kilkuttelemaan tuo VIN siihen etupalkkiin. Idea kysellä tätä oli se että ystäväni on purkanut useita muita GM tuotteita -90 luvun alusta ja sieltä täältä kuulemma löytyy tuo VIN.
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#4
|
||||
|
||||
Vaativatko rekisteröinti katsastuksessa tuon stanssauksen? Mulla on tallissa työn alla vähän keulasta kolhittu -89 coupe, ja tarkoitus olis saada ens kesänä peli liikkeelle, eli rek.katsastus on edessä piakkoin...
Olisko jotain muuta oleellista mitä pitäis tehdä näiden normaali valo juttujen lisäksi? Auto on tuotu Espanjasta. -Petsku-
__________________
Ford ei ole auto eikä piika ihminen, mutta hyvät kyydit ne kumpikin antaa... |
#5
|
||||
|
||||
Taitavat vaatia stanssauksen valmistenrosta runkoon. Äkkiseltään en AKEn sivuilta löytänyt faktaa. Valojen hässäkän lisäksihän ei juuri muuta tarvitse tehdä kun lyödä varotuskolmio kyytiin ja paperit kenkälaatikkoon ja leimalle. Itse just tänään vetelin parkit ajovalojen yhteyteen, virittelin takasumarin toimimaan, poistin punasista "äärivaloista" polttimot. Ojavalot ja takasivupakkivalot saa olla, pitäähän inssille jotain rutistavaa jättää. Muuten se keksii jotain vakavempaa
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#6
|
||||
|
||||
Onko ollut puhetta tarviiko vaatimustenmukaisuus todistusta EU.n sisältä tuotuihin autoihin?
Itse meinasin laittaa parkit sinne alas vilkkujen kans samaan, mutta poraan oman paikan toiselle hehkulle vilkun viereen jotta saan siihen kirkkaan hehkun,mun autossa kun ei noi luukut aukea vielä parkeilla ja en viitsis alkaa kytkentöjä muuttamaan. Oli muuten Sallan tullilla hyvä palvelu, kävivät ihan koto tallissa tullaamassa auton ja homma meni tosi mukavasti, ei tarvinut alkaa trailereita vuokrailemaan. No katotaan sitten ku lasku saapuu onko vielä hymy herkässä... -Petsku-
__________________
Ford ei ole auto eikä piika ihminen, mutta hyvät kyydit ne kumpikin antaa... |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Lainaus: Vaatimuksenmukaisuustodistus vaaditaan 1.7.1987 tai sen jälkeen käyttöön otettujen tai Suomessa tyyppihyväksymättömien ajoneuvojen katsastuksen yhteydessä todisteeksi pakokaasupäästö- ja melunormien täyttymisestä. Saksalaisen, ruotsalaisen, norjalaisen ja sveisiläisen rekisteriotteen merkintä päästönormien täyttymisestä riittää henkilöautoille 31.12.1994 asti, eikä vaatimuksenmukaisuustodistusta silloin tarvita. Eli jos vettesi oli Espanjasta tuotu ja siellä rekisteröity niin käsittääkseni tarvitset. Minulla myös (niinkuin vissin kaikissa C4 veteissä alunperin) toimii niin että lamput kääntyy vasta valoilla mutta takaisinpäin (kiinni) kytkettäessä parkit, jäävät parkkivalot nyt näkyviin. Itse en meinannut autoa tulliin asti edes kiikuttaa, eiköhän niille täällä etelämpänä (Lahti) riitä pelkät paprut kun auto on tuotu EY alueelta. Ainakaan aikaisemmin ole tarvinnut. Jenkeistä tulleet ne ovat halunneet vilkasta...
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#8
|
||||
|
||||
Olisko tietoa mistä tuo todistus olis viisainta hankkia?
-Petsku-
__________________
Ford ei ole auto eikä piika ihminen, mutta hyvät kyydit ne kumpikin antaa... |
#9
|
||||
|
||||
Ihan saa esim A-Katsastuksesta, hinta oli jotain 122e ja toimitusaika muutamia päiviä viiva viikon. Tai jos kielitaitoa riittää niin suoraan TUV:ilta Saksasta, 60 ekee.
TUV:n (Hannover) puh nro: (0511)986-0 Fax nro: (0511)986-1237 email: info@tuev-nord.de
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#10
|
||||
|
||||
Veropäätöstä täälläkin odotellaan Toivottavasti tulee harastajaystävällinen päätös Tullimies kävi tallissa toissa viikolla auton kunnon toteamassa
Runkonumeroiden meistäminen on täälläkin edessä |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|