#1
|
||||
|
||||
L98:n takafillariteho
"I too have often wondered about the HP rating on the early C-4s. Last March i took the tour of the Corvette plant and I asked the BIG question to the tour guide. He seemed to know what he was talking about. The story is that back in the early eighties Corvette was advertising the low HP numbers to make EPA happy. But in reality they where putting out more than advertised. He said that from '85 on up, the L98 to should around 300HP at the flywheel. That would come close to the seat of the pants guess."
Asiaa ihmetellään ja on ihmetelty, onko kukaan vienyt vakio L98:ia penkkiin? |
#2
|
||||
|
||||
Se on jossain 190hp takapyörästä. Riippuu onko manuaali vai tomaatti.
|
#3
|
||||
|
||||
...ja Guestin tieto löytyy mistäpäin? Onko arvaus, dynotettu tieto tahi muualta saatava tieto?
|
#4
|
||||
|
||||
ST-Motors on mitannut vakio TPI 350 Camaron -88 tehon jossa on tehtaan ilmoituksen mukaan 230 hp. Pyöräteho oli 193 hp. Siispä esim. -85 Vetten teho ei kauas tästä heitä. T. Timppa
|
#5
|
||||
|
||||
Mittautin mun 1990 suht vakiona pari kesää sitten.
Muutokset olivat: K&N putsari, avattu ilmanputsari kansi, ilman lämpötilan anturi siirretty ilm puts koteloon, läppärungon air foil, säädettävä polttoaine regulaattori, vedenkierto poistettu läppärungolta ja ilmapumppu poistettu. Eli ei kovia muutoksia. Takapyöriltä 231Hv 4112rpm, ja vääntöä takapyöriltä löytyi yllätävän paljon 463Nm 2891rpm. Tossa toi käppyräkin skannattuna:
__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää. |
#6
|
||||
|
||||
Tästä aiheesta riittää varmasti jauhamista taas pitkäks aikaa, ja tehtaan mittaus tapaa on spekuloitu monesti(esim. 240hp mitattu laatikon jälkeen )
Mutta meikäläisen maalais järkeen ei sovi että tuolla n.190hp:n takapyörätehoilla päästäis vetten suoritusarvoihin... Toi Rokan arvo vois olla mun mielestä aika lähellä totuutta(kuten käyrä näyttää...)
__________________
1985 Corvette |
#7
|
||||
|
||||
Miten euroautoissa on yleensä nuo tehot ja niiden mittaus kohta. Eli kuinka voisi karkeasti verrata jos euroautossa on tuo ilmoitettu 250hp niin onko se koneelta vai pyöriltä? Eli olisiko vetten tehot eurotyylissesti paljon korkeemmat?
Pakko kysellä tyhmii kun ei oo mitenkään mun erikoisalaa.
__________________
-1990 Bright Red Coupe |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
No en ymmärrä mäkään sen kummemmin, mut eikös se yleensä ole "vauhtipyöräteho" apulaitteisen kanssa Tästä aiheesta löytyis varmasti monta vanhaakin aihetta
__________________
1985 Corvette |
#9
|
||||
|
||||
Yleisimmin teho mitataan kampiakselin päästä. GM halusi Vettelle alemmat vakuutusmaksut ja ilmoitti tehot vaihdelaatikon jälkeen mitattuna. Toinen mikä kannattaa muistaa on se, että 60-luvulla ja ehkä
70-luvun alussa ilmoitetut moottoritehot olivat "bruttotehoja" ilman hihnaa käyttäviä ilmastointi ym heebeleitä, jotka vievät osansa. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Näinhän se oli kaikilla muillakin valmistajilla Jostain luin että esim. HEMI Challengerin vakuutus maksut oli ´71 vuonna muistaakseni jotain 800$/vuosi joka oli iso osa auton hinnasta(ja oletettavasti se 425hp oli reilusti alakanttiin ilmoitettu vrt.ZL-1 vetten tehot)
__________________
1985 Corvette |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|