FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19.01.2005, 14:01
Vet's Avatar
Vet Vet is offline
Hot Rod
 
Join Date: Nov 2004
Location: Hiilijalanjälki
Posts: 1,218
Vet on oikealla tiellä
L98:n takafillariteho

"I too have often wondered about the HP rating on the early C-4s. Last March i took the tour of the Corvette plant and I asked the BIG question to the tour guide. He seemed to know what he was talking about. The story is that back in the early eighties Corvette was advertising the low HP numbers to make EPA happy. But in reality they where putting out more than advertised. He said that from '85 on up, the L98 to should around 300HP at the flywheel. That would come close to the seat of the pants guess."

Asiaa ihmetellään ja on ihmetelty, onko kukaan vienyt vakio L98:ia penkkiin?
Reply With Quote
  #2  
Old 19.01.2005, 14:31
Anonymous's Avatar
Anonymous
 
Posts: n/a
Se on jossain 190hp takapyörästä. Riippuu onko manuaali vai tomaatti.
Reply With Quote
  #3  
Old 19.01.2005, 16:35
akema's Avatar
akema akema is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Ii / Oulu
Posts: 361
akema on oikealla tiellä
...ja Guestin tieto löytyy mistäpäin? Onko arvaus, dynotettu tieto tahi muualta saatava tieto?
Reply With Quote
  #4  
Old 19.01.2005, 20:10
Anonymous's Avatar
Anonymous
 
Posts: n/a
ST-Motors on mitannut vakio TPI 350 Camaron -88 tehon jossa on tehtaan ilmoituksen mukaan 230 hp. Pyöräteho oli 193 hp. Siispä esim. -85 Vetten teho ei kauas tästä heitä. T. Timppa
Reply With Quote
  #5  
Old 19.01.2005, 22:02
Rokka's Avatar
Rokka Rokka is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Hyvinkää
Posts: 544
Rokka on oikealla tiellä
Mittautin mun 1990 suht vakiona pari kesää sitten.

Muutokset olivat: K&N putsari, avattu ilmanputsari kansi, ilman lämpötilan anturi siirretty ilm puts koteloon, läppärungon air foil, säädettävä polttoaine regulaattori, vedenkierto poistettu läppärungolta ja ilmapumppu poistettu. Eli ei kovia muutoksia.


Takapyöriltä 231Hv 4112rpm, ja vääntöä takapyöriltä
löytyi yllätävän paljon 463Nm 2891rpm.

Tossa toi käppyräkin skannattuna:
__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää.
Reply With Quote
  #6  
Old 19.01.2005, 22:39
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,503
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Tästä aiheesta riittää varmasti jauhamista taas pitkäks aikaa, ja tehtaan mittaus tapaa on spekuloitu monesti(esim. 240hp mitattu laatikon jälkeen )
Mutta meikäläisen maalais järkeen ei sovi että tuolla n.190hp:n takapyörätehoilla päästäis vetten suoritusarvoihin...
Toi Rokan arvo vois olla mun mielestä aika lähellä totuutta(kuten käyrä näyttää...)
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #7  
Old 19.01.2005, 23:40
MIC4-90's Avatar
MIC4-90 MIC4-90 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2004
Location: Finland
Posts: 465
MIC4-90 on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MIC4-90
Miten euroautoissa on yleensä nuo tehot ja niiden mittaus kohta. Eli kuinka voisi karkeasti verrata jos euroautossa on tuo ilmoitettu 250hp niin onko se koneelta vai pyöriltä? Eli olisiko vetten tehot eurotyylissesti paljon korkeemmat?

Pakko kysellä tyhmii kun ei oo mitenkään mun erikoisalaa.
__________________
-1990 Bright Red Coupe
Reply With Quote
  #8  
Old 20.01.2005, 08:43
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,503
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by MIC4-90
Miten euroautoissa on yleensä nuo tehot ja niiden mittaus kohta. Eli kuinka voisi karkeasti verrata jos euroautossa on tuo ilmoitettu 250hp niin onko se koneelta vai pyöriltä? Eli olisiko vetten tehot eurotyylissesti paljon korkeemmat?
Pakko kysellä tyhmii kun ei oo mitenkään mun erikoisalaa.

No en ymmärrä mäkään sen kummemmin, mut eikös se yleensä ole "vauhtipyöräteho" apulaitteisen kanssa

Tästä aiheesta löytyis varmasti monta vanhaakin aihetta
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #9  
Old 20.01.2005, 09:54
Vet's Avatar
Vet Vet is offline
Hot Rod
 
Join Date: Nov 2004
Location: Hiilijalanjälki
Posts: 1,218
Vet on oikealla tiellä
Yleisimmin teho mitataan kampiakselin päästä. GM halusi Vettelle alemmat vakuutusmaksut ja ilmoitti tehot vaihdelaatikon jälkeen mitattuna. Toinen mikä kannattaa muistaa on se, että 60-luvulla ja ehkä
70-luvun alussa ilmoitetut moottoritehot olivat "bruttotehoja" ilman hihnaa käyttäviä ilmastointi ym heebeleitä, jotka vievät osansa.
Reply With Quote
  #10  
Old 20.01.2005, 10:03
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,503
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by Vet
GM halusi Vettelle alemmat vakuutusmaksut ja ilmoitti tehot vaihdelaatikon jälkeen mitattuna.

Näinhän se oli kaikilla muillakin valmistajilla
Jostain luin että esim. HEMI Challengerin vakuutus maksut oli ´71 vuonna muistaakseni jotain 800$/vuosi joka oli iso osa auton hinnasta(ja oletettavasti se 425hp oli reilusti alakanttiin ilmoitettu vrt.ZL-1 vetten tehot)
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:43.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.