|
|
||||
|
||||
|
Pakoputkisto SB 1970:een?
Auto kyllä tarkoitus pitää täysin nykyisessä upeassa alkuperäiskuosissaan, mutta voihan sitä aina varmuudeksi hankkia vähän rähinäputkeakin erityistilanteita varten, kun taalankin kurssi on suotuisa
Tekniikka #matching man 350/350 hv V8 vakiosisuskaluilla, pukinsarvipakosarjoilla ja 2" alkup.putkilla (2 kpl, tulee siis perälautaan asti erillisinä). Haetaan ilmeisesti käyttöVeten SLP-pörinän sokaisemana räyhäkämpää äänimaailmaa, ei kuitenkaan mitään ihan 100% sikaa (ehkä mielumminkin kierrosten kasvaessa saisi äänikin kasvaa suhteessa suuremmassa potenssissa, sellainen classic sports car-meininki kuitenkin, autoa myös siis käytetään työmatka-ajossakin kauniina kesäpäivinä). Huomionarvoista ehkä se, että kone on tehty tehtaalla alunperinkin kiertämään hieman perus350:stä enemmän vaikkei sitä nyt kipurajoille huudatellakaan. Mitä raati ehdottaa lääkkeeksi, pakosarjat Hookerilta vai mistä.? Onko omakohtaisia kokemuksia C3-saralta eri merkkisistä kombinaatioista ylipäänsä? Mistä kannattaa röörit tilata (että onkohan tuon kokoisten palikoiden postikulut jo sitä luokkaa että saattaisi tulla kyseeseen myös kotimaan tarjonta)? 2,5 tuumaiset taitaa riittää kun ei muuten ole tarkoitus räpeltää autoa yhtään? Mahtuuko tuon kokoiset putket suosiolla sieltä rungon pyöreistä pakoputkien läpivienneistä (2 kpl,sijaitsevat aika keskellä autoa).? En haluaisi särkeä autoa yhtään..Tosin ulostulopäät ainakin täytyy vähän sorvailla kun ovat tehty tuolle vakioputkistolle (mulla on kaksi sarjaa noita kulmikkaita ulostulopäitä, eli en tuhoa mitään alkuperäistä tässä pikkuprojektissani vaan käyttäisin isompiin putkiin nuo hankkimani toiset kappaleet). Ja niin, nämä nyt on vaan tällästä kartoitusta, vielä viime viikolla olisin voinut vannoa että mutteriakaan ei autosta vaihdeta muuhun kuin 100% alkup. tehtaalta tulleeseen osaan, mutta toisaalta funtsailin notta saahan sen alkup.putkistonkin sinne jumpattua yhdessä illassa sitten jos/kun siltä tuntuu..
"The Legend lives" Last edited by LS1 : 02.08.2008 at 16:38. |
|
|
||||
|
||||
|
350/350 mosan soundi on hieno ja sitä ei pidä mennä sotkemaan peltisatseilla tai aftermarket putkistolla.
Mulla on Camarossa sama nokka-akseli & koneessa samat puristukset sekä orkkis valusarjat + alkuperäinen putkisto by Martelius. Toki olen miettinyt vaimentajan vaihtamista GM:n omaan tuning osaan eli vanhaan "chamberred exhaust" vaimentajaan. |
|
|
||||
|
||||
|
Chambered exhaust on sitten KOVAÄÄNINEN! Mulla on C2:ssa MidAmerican toimittamat chambered exhaust systemit ja mekkala on aikamoinen, kun kaasupedaalia painaa tosissaan. Samoin moottorijarrutuksessa putkista kuuluu aikamoista pauketta. Vanhuus taitaa iskeä, kun pakoputket tuntuvat liian äänekkäiltä...
CorvetteForumilla oli juttua, että N-41 Offroad exhaust -optio on viimeinkin saanut kunnon valmistajan. Aiemmat reprot ovat olleet tosi surkeita. http://forums.corvetteforum.com/show...ffroad+exhaust Mietin, että talven aikana chambered exhaust -putket lentää tallin nurkkaan ja N-41 optio on tosiasia
|
||||
|
||||
|
Quote:
Joo, aivan samaa äänimaailmaa oon omaan pörröttimeen 350 -73 haaveillu mistä LS1 kirjoitteli Ens talaven aikana olis tarkootus putket ja änkkärit vaihtaa. Nyt alla on sieltä-täältä litistetyt 2" pillit ja äänet on tyhjäkäynnillä aika sopivat mutta kierrosten noustessa ääni jää aika vaisuksi. Eroaako -72:n ja -73:n putkistot jotenkin toisistaan? Ihmettelin kun Corvette Central Exhaustin sivuilla ei ollut valikoimaa MagnaFlow rööreissä kuin -68-72 ja -74-79 malleihin! Eikös putkien ulostulokolot takapuskurin alla ole samanlaiset -72-73 malleissa ![]() Mitäs raati sanoos lääkkeeksi? Last edited by Helavyö : 29.08.2008 at 18:44. |
|
|
||||
|
||||
|
Niin jos kerta ihan vakio mjyllyllä pöristelee niin pitäis sinänsä noi valusarjat ja 2" röörit riittää ihan hyvin ja pelkän äänimaailman rajuntamiseen riittää pelkät äänenveimentimet.
2,5" menee laatikko palkin rei-istä ihan helposti läpi. Hookerit on ne sarjat jos niitä uusii ellei halua ihan jotain über Sthall hedderssejä hommata Quote:
![]()
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mitäs änkkäreitä raati suositteloo? |
|
|
||||
|
||||
|
itse diggaan Dynomaxeja, toiset vannoo Flowmasterin nimeen
|
||||
|
||||
|
Mulla on Flowmasterit ja pitemmällä matkalla pitää kyllä olla korvatulpat. Varsinkin kun rätti ylhäällä.....
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
No kolot helmassa on samat mutta itse putket ei. Ulospäin ne näyttää ihan samoilta mutta putki tulee -73:ssa erikohtaan sitä suorakaiteen muotoista putkenpäätä. Muistaakseni 73:ssa putki tulee keskelle ja 70-72 malleissa ulkoreunaan. Tietysti jos vaihtaa noi putkenpäätkin samalla niin luulis 70-72 putkienkin sopivan.
|
||||
|
||||
|
Challengerissa on Apple Racingin pöntöt ja ainakin kauppatorilla kuulee monesti että "siinä on äänet kohdallaan".....
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|