FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28.01.2005, 16:53
Danne's Avatar
Danne Danne is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Törky
Posts: 184
Danne on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Danne
Pyöräkulmat

Mitähän mahtaa etu ja -takapyörien kulmaarvot vm -90
Reply With Quote
  #2  
Old 28.01.2005, 17:16
pirre's Avatar
pirre pirre is offline
Ajettasko kilpaa?
 
Join Date: Aug 2004
Location: Lahti
Posts: 6,773
pirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääpirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Send a message via MSN to pirre
http://www.vbandp.com/instructions/h...ruct/align.htm
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid
Corvette C3 FIA racer 454cid


Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa


Reply With Quote
  #3  
Old 28.01.2005, 17:49
Danne's Avatar
Danne Danne is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Törky
Posts: 184
Danne on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Danne
Kitooosss
Reply With Quote
  #4  
Old 28.08.2006, 16:05
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,205
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Nostetaanpa ylös, kun omassa pulkassa näyttäisi syövän selvästi takarenkaiden sisälaitoja. Sisäreuna sakolla, ulkoreunalla vielä reilusti pintaa. Camber vissiin pahasti päin ihtiään?

Mites, eikös se vaikuta aikalailla perän pito-ominaisuuksiin? 0-kulmalla ei ole niin hyvä pito lähdössä?
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams


Last edited by Yorcci : 28.08.2006 at 16:14.
Reply With Quote
  #5  
Old 28.08.2006, 17:51
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Lähdössä paras pito 0-kulmalla mutta mutkissa renkaan joustaessa negatiivinen camber auttaa pitämään ko. 0-kulman.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #6  
Old 28.08.2006, 18:38
Teemu's Avatar
Teemu Teemu is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2004
Location: Vantaa
Posts: 1,408
Teemu on oikealla tiellä
Ihan mielenkiinnosta, onko C4 takatuenta toteutettu niin, että sisäänjoustossa (esim. painonsiirto kiihdytyksessä) camberi ei muutu?
__________________
Vantaanlaakson Racing ja Remonttikerho
* '75 L-82 *
Reply With Quote
  #7  
Old 28.08.2006, 18:44
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Muuttuu mutta aika vähän. Viriosilla tilannetta voi vielä parantaa mutta pystyykö tuloksia mittaamaan millään kellolla on eri asia.
Reply With Quote
  #8  
Old 28.08.2006, 18:57
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,205
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by ToniH
Lähdössä paras pito 0-kulmalla

Oho.

Olin pitänyt Bemareita hyvinä lähtijöinä (eivät paljoa suttaa, perä painuu alas ja auto lähtee sen mitä lähtee) ja niissä on yleensä lähtökiihdytyksessä takarenkaat vähän lintassa. Yhden Nissan 200:n omistajan kanssa juttelin ja kuulemma 200:ssa negatiivinen camber auttaa tuomaan lisäpitoa.

Mutta näin sitä oppii.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #9  
Old 28.08.2006, 20:00
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
No en mä nyt mikään raamattu ole mutta IMHO paras pitohan kiihdytyksessä on kun kulutuspinta on koko leveydeltä asfaltissa. Mutkissa negatiivinen camber auttaa ulkopuolella taas pitämään mahdollisimman paljon k-pintaa asfaltissa.

Ehkä nizukassa pyöränkulmat menee rankasti plussalle kun takapää niiaa ja siksi siinä vaatii suoraa kiihdyttäessäkin valmiiksi negatiivista?
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #10  
Old 28.08.2006, 20:07
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,205
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Niin, vaikuttaahan siihen pitoon vähän muutkin asiat perässä kuin pelkät pyörien kulmat...
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:09.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.