#1
|
||||
|
||||
Pyöräkulmat
Mitähän mahtaa etu ja -takapyörien kulmaarvot vm -90
|
#2
|
||||
|
||||
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#3
|
||||
|
||||
Kitooosss
|
#4
|
||||
|
||||
Nostetaanpa ylös, kun omassa pulkassa näyttäisi syövän selvästi takarenkaiden sisälaitoja. Sisäreuna sakolla, ulkoreunalla vielä reilusti pintaa. Camber vissiin pahasti päin ihtiään?
Mites, eikös se vaikuta aikalailla perän pito-ominaisuuksiin? 0-kulmalla ei ole niin hyvä pito lähdössä?
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
Last edited by Yorcci : 28.08.2006 at 16:14. |
#5
|
||||
|
||||
Lähdössä paras pito 0-kulmalla mutta mutkissa renkaan joustaessa negatiivinen camber auttaa pitämään ko. 0-kulman.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#6
|
||||
|
||||
Ihan mielenkiinnosta, onko C4 takatuenta toteutettu niin, että sisäänjoustossa (esim. painonsiirto kiihdytyksessä) camberi ei muutu?
__________________
Vantaanlaakson Racing ja Remonttikerho
* '75 L-82 * |
#7
|
||||
|
||||
Muuttuu mutta aika vähän. Viriosilla tilannetta voi vielä parantaa mutta pystyykö tuloksia mittaamaan millään kellolla on eri asia.
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Oho. Olin pitänyt Bemareita hyvinä lähtijöinä (eivät paljoa suttaa, perä painuu alas ja auto lähtee sen mitä lähtee) ja niissä on yleensä lähtökiihdytyksessä takarenkaat vähän lintassa. Yhden Nissan 200:n omistajan kanssa juttelin ja kuulemma 200:ssa negatiivinen camber auttaa tuomaan lisäpitoa. Mutta näin sitä oppii.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
#9
|
||||
|
||||
No en mä nyt mikään raamattu ole mutta IMHO paras pitohan kiihdytyksessä on kun kulutuspinta on koko leveydeltä asfaltissa. Mutkissa negatiivinen camber auttaa ulkopuolella taas pitämään mahdollisimman paljon k-pintaa asfaltissa.
Ehkä nizukassa pyöränkulmat menee rankasti plussalle kun takapää niiaa ja siksi siinä vaatii suoraa kiihdyttäessäkin valmiiksi negatiivista?
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#10
|
||||
|
||||
Niin, vaikuttaahan siihen pitoon vähän muutkin asiat perässä kuin pelkät pyörien kulmat...
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|