|
|
||||
|
||||
|
C4 ja minä
Aikoinaan 80-luvulla kun olin nuori, otin viinaa ja katselin kun jotkut ajoivat isukin Corvetteilla, ajattelin että siinä on niin upea auto että jos joskus olisi sellaiseen varaa... Mutta nyt minulla on sellainen ja on se edelleenkin vaan niin kaunis. Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että C4 on kaikkien aikojen kaunein auto ja se amerikkalaisen V8:n käyntiääni tekee siitä vielä loistavamman. Ferrari ja Porsche ovat rumia ja kaiken lisäksi kalliita ja kaiken lisäksi Ferrari kuulostaa tyhjäkäynnillä ihan Toyotalta (ihan paska ja ylihintainen) Italian desingn sucks. THERE IS NO SUBSTITUTE FOR CUBIC INCHES!!! (tv. fanaattinen C4 fani since 1985)
Last edited by repsa : 31.08.2008 at 07:43. |
|
|
||||
|
||||
|
Pikkasen samoilla linjoilla ollaan täälläkin.
Muistan hyvin, siis muistaakseni myös -80 luvulla piti asiasta oikein kevereidenkin kanssa kinata. Sopivassa nousu jurvakkeessa tyyliin, että jos/kun meikä lotossa voittaa, niin Vette on alla, se on varma juttu se. Aina sai vängätä että miksei sitten Verraria tai Possua, kun useimpien mielestä se Vette ei ollut yhtikäs mitään noiden Euroopan härveleiden rinnalla. No lotossa ei oo voittoa näkyny, mutta edelleenkin on vain se Vette #1. Toki sen -80 luvun jälkeenkin on GM.n tuotteilla ajeltu (ei opelilla), vaan esim -55 210 tolpalla ym. Kerran jo oli Kalihvorniassakin (1989) yksi Splitti odottamassa roudausta tänne jääkarhujen maahan, mutta ei uskaltanut silloin lyödä muutaman vuoden liksaa siihen kiinni. Se kun olis ollut ns. museoyksilö about 20K miles on it. Hinta oli silloin 67K MARKKAA. No näin jälkeen päin pikkasen harmittanut, mutta so not. No nyt alkais oleen sen Vetten aika jo pikkuhiljaa käsillä ja melkoisen pohdinnan jälkeen kuppi kääntyis C4:kun puolelle. Ai miksi, who knows, näin se vaan on Mielummin late, koska aikoinaan, kun Wredelle tuli se GM-1 ZR:rrä, niin jotenkin ne laten takavalot vain paloivat kiinni mun verkkokalvoille. Ei sen puoleen etteikö muistakin generaatioista hienoja ja hienompiakin versioita löytyisi, mutta.. |
|
|
||||
|
||||
|
c4:han se omassakin nuoruudessa oli se peli mitä kuolas. No totuus ei ollutkaan ihan samaa kuin haaveissa, mutta pikkuhiljaa rakennellaan sellaiseksi millainen c4 piti olla kuvitelmissa.
|
|
|
||||
|
||||
|
C4, NAM. Vette sen olla pitää vaikka joku tyrkyttelikin ihan jotain porssee tai muuta mersukamaa. Ostinpa semmosen haavekuvan ja kiva on cruisailla!
(Oppeli on kyllä jo toinen menossa joten se siitä "GM":stä. Toimii kummiskin.) Nyt pitäis tietää mistä saa ECM-numeron kun on läppäri ostettu johtoineen että pääsis kattomaan numeroita... (Menee pellin alle kattelemaan |
|
|
||||
|
||||
|
Porschella ja Ferrarilla on kummallakin pitkät perinteet autoilussa. Hienoja autoja varmasti molemmat. Ferrari on kuitenkin näistä kahdesta (Corvette/Porsche) se kovin ja himotuin, koska Ferrareja ei ihan joka kaupungissa liiku, ja vain harvoilla on sellaiseen varaa. Hinta on se suurin ero. Ferrarien hinnat sen kun nousee, kun taas Corvette C4:n saa vuoden päästä halvimmilla ehkä jo 6000 eurolla!! Ja tällä hetkelläkin nettiauto on täynnä myymättömiä Corvetteja. Ehkä 20 vuoden päästä tilanne on toinen, mutta mitään pikaratkaisua en hinnoissa näe.
Ferrarin ainoa huono puoli on se, että sen V8, V10 ja V12 moottorien viritysaste on niin korkea, että se saa moottorit kuulostamaan hammaslääkärin poralta! Ja kuka täysjärkinen ihminen haluaa ajella hammaslääkärin poralla ?Ja Porsche on 6 koneinen. Mielestäni 6 sylinterinen ei tee autosta vielä urheiluautoa. Mutta mielipiteitä tähän maailmaan mahtuu |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
HIP!
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||