|
|
||||
|
||||
|
Corveten hankinta ?
Tervehdys kaikille , rekisteröidyin juuri palstalle vaikken vielä olekkaan corveten omistaja , sensijaan tallissa lepäilee talviseisonnassa joskus Corveten pikkuveljeksi mainittu Chevyn tuote eli Camaro joka olisi tarkoitus vaihtaa nyt tämän vuoden aikana Corvetteen.
Olen jo tutkinutkin muutamia mahdollisia vaihtoehtoja ja lähinnä vuosimalleista 85-87, budjettiin sopivina, mutta apuja tarvittaisiin ostopäätökseen . Eli kiikarissa on nyt 1986 mallin Corvette josta pitäisi nyt sitten saada ajopeli ensikesää varten , mutta kun malli on minulle outo niin kysyisin vähän neuovoja . Mitä näissä malleissa kannatta tutkia ja tietää autoa ostamaan lähtiessä, mahdollist tyyppiviat ym ..... ? Eri foorumeilla on ollut tietoa , mutta käyttökokemuksia kyseisen mallin omistajilta kaipaisin ostopäätöstä tukemaan . hintataso ilmeisesti pyörii tuon 15-20000 euron välillä kunnosta riippuen ? Kiitoksia.
|
||||
|
||||
|
käyttökokemuksia..
tarkista ensin ns. kulutusosat ja niiden hinta
esim. 255/50-16 renkaat Michelin 350 €/kpl takaäänenvaimentajat, pyöränlaakerit koska koko napa pitää vaihtaa mittaristo, koska sen korjaus ongelmallista maalipinta, -86 ollut ongelmia koeajolle vasta aivan viimeisenä, koska sen jälkeen olet "mennyttä miestä" tai ainakin minä olin! |
|
|
||||
|
||||
|
Tästä aiheesta on kirjoitettu paljon, joten kannattaa ruuvata edellisiä sivuja esille. Itse sanoisin, että tarkista kaikki mitä muutenkin autoa ostettaessa. Nuo tyyppiviat, jos niitä nyt on, on kuitenkin hoidettavissa siinä missä F-bodyssäkin.
|
|
|
||||
|
||||
|
Download osiossa on Corvette Buyer's handbook (Excel -lomake), jossa on hyviä vinkkejä mm: C4 RPO list, production details, buyer's checklist, user car inspection checklist jne jne...
|
|
|
||||
|
||||
|
Kiitosia.
kiitoksia vastauksista ja neuvoista , huomasin että tältä palstalta löytyy paljoinkin tietoa kun vain viitsii etsiä , olin ehkä ensin hieman hätäinen mutta sitä se autokuume teettää.
|
||||
|
||||
|
Joo, ostohommissa ei kannata hätäillä. Kannattaa seurailla useampiakin myynnissä olevia, ja mahdollisesti ottaa joku vetten omistaja mukaan katsomaan autoa.
EX: - 99 Corvette Convertible, white/black
EX: - 88 Corvette Coupe, black/black
|
|
|
||||
|
||||
|
Yks asia mikä on fakta on että tuosta ikäluokasta on tosi monet esim. sisustan osalta kunnostamattomat yksilöt järkyttävässä kunnossa, hyviäkin on joukossa ja ei kannata ajatella sellasta ruoskaa kattoessa että "kai nää on kaikki tälläsiä tähän hintaan". Kandee katella etupuskurin ja konepellin rakoa että onko symmetrinen ja ettei oo liian pieni rako, myös konepeiton ja ovien rako-kohdasta näkee vähän jos on huonosti oiottu mällin jäljiltä, tällänen tuli mieleen.
|
|
|
||||
|
||||
|
Tosiaan yksi parhaista vinkeistä on että ottaa jonkun kaverin/tutun jolla on corvette tai joka asiasta jotain ymmärtää!! Muutoin pätee ihan tavalliset auton ostossa koskevat seikat..
Joo nii ja tervetuloa vaan porukkaan.. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ei muuten nää. Ainakin mulla noi on säädettävissä, millasen raon niihin haluaa. Tietenkin kohtuurajoissa. Jouduin noi kaikki säätämään uudelleen kun oli auto muutama vuosi sitten purettuna maalausta varten. Timo Moisio.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|