| Sekalaiset ilmoitukset Autotallien tai muiden tilojen vuokra-asiat tai muut asiat jotka eivät sovi muille palstoille. (Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tänne viestejä.) |
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
||||
|
||||
|
Alustava koemyynti "Made in USA" autonostureille alkamassa
Alustava koemyynti "Made in USA" autonostureille alkamassa
- kiinnostaako ? -------------------------------------------------------------- Tämä on pitkä tarina, kiitos jos jaksat lukea loppuun.... Olen pitkän linjan (lue: vanha) autoharrastaja ja minua lähellä oleva yritys harkitsee aloitteestani USA:ssa tehtyjen ja Saksan kautta Suomeen tulevien autonostureiden maahantuonnin aloittamista. Itselläni on seuraava kalustokokoelma: 1) 1975 C3 Corvette, ollut perheessä jo 13 vuotta, ei enää kovin projekti 2) 1994 vuosimallin 320i BMW Cabrio, asiallisessa kunnossa 3) 1966 VW Kupla, uusi tämän talven entisöintiprojekti Käyttöautona vanhahko 940 Volvo. Kaikkien näiden korjaamiseen olen pitkään haaveillut autonosturia. Yksityishenkilölle sopivaan hintatasoon olen yleensä löytänyt vain esim. Kiinassa tai Italiassa tehtyjä nostureita. Mitenkään loukkaamatta noiden nostureiden jälleenmyyjiä tai edustajia, niin totean vain henkilökohtaisena mielipiteenäni, että noiden nostureiden hinta/laatusuhde ei oikein minua tyydytä. Tästä sitten lähti liikkeelle ideani ja tuo mainitsemani suomalainen yritys on nyt neuvotellut sopimuksen USA:ssa olevan BendPakin (www.bendpak.com) ja sen Saksan edustusyhtiön kanssa (www.bendpak.de) kanssa BendPakin valmistamien autonostureiden saamiseksi Suomeen tavoiteltavissa olevaan hintatasoon. Alustavasti tarkoituksena olisi tuoda maahan koe-erä nosturia, jonka tyyppimerkintä on MD-6XP. Pääominaisuudet ovat seuraavat: 1) Puolikorkea hydraulinen saksinosturi erillisellä pumppuyksiköllä 2) Nostokyky 2724kg 3) Nostokorkeus 1219 mm, ei siis seisomakorkeutta, mutta tarkoitettu normaalikorkuisiin talleihin , korkeus ala-asennossa 121mm, matalille autoille voidaan tehdä sivurampit 4) Toimii eurooppalaisella sähköllä 5) Siirrettävä, paino 387kg, pumppuyksikkö on samalla vetokärry 6) Asennettavissa itse. Suunnilleen näin: ' a) pura pakkaus b) kaada sisään hydrauliöljyt (7l, ei sisälly, maksaa n. 20eur) c) aja laite ylös ja alas pari kertaa d) valmis 7) 18kk takuu, Made in USA, tehdas Kaliforniassa Tutustu valmistajaan ja katso yksityiskohdat seuraavasta webbilinkistä: http://www.bendpak.com/products/auto...fts/md-6xp.php Mukana tulee asennusohjeet ja kaikki mitä tarvitaan, paitsi tuo öljy. Voidaan asentaa joko lattiasyvennykseen tai suoraan lattialle. Jos kovin matalia autoja niin laitteen sivulle voi tehdä esim puusta korokerampit, kts. tuo yllämainittu nettisivu, jossa tästä esimerkki Corvetelle. 5kpl tilauserissä hinnaksi muodostuisi 2110eur (sis. alv22%) Helsinkiin toimitettuna. Tämä hinta tarkoittaisi, että loppukäyttäjä noutaisi laitteen Helsingistä ja tekisi tuon yksinkertaisen asennuksen itse. Jos haluaa tehdä hintavertailua USA:n hyvin mukavilta tuntuviin hintoihin niin kannattaa ottaa huomioon rahti ja ALV 22% (USAssa ei ole arvonlisäveroa). Hinnassa hyvin marginaalinen kate maahantuonnista, varastoinnista ja homman organisoinnista. Asialliset kommentit olisivat tervetulleita, esim seuraavanlaisista asioista: 1) Mitä mieltä ko tuotteesta, BendPakillä paljon muunkinlaisia nostureita ? 2) Miltä hintataso kuulostaa, löytyisikö tällä hintatasolla kiinnostuneita ? 3) Onko tarjolla muita nostureita paremmalla laatu/hintasuhteella ? Laitan tämän saman tarinan ainakin sellaisille Corvette-, BMW-, VW- ja Volvo-forumeille, jotka hyväksyvät kaupallisluontoiset ehdotukset. Iiro Hietanen iiro.hietanen@gmail.com 0400 424 879 |
|
|
||||
|
||||
|
Mikäs tässä/tän hinnassa sit on vikana? Näyttää aika samanlaiselta.http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=111
|
|
|
||||
|
||||
|
Terve. Kiitos kommentista.
Ei tuossa Puuilon myymässä välttämättä mitään vikaa ole. Ja hintakin tietysti alempi=sinänsä parempi kuin tuossa BendPakin laitteessa Usein vain alempi hinta voi olla merkki jostain, esim huonommasta työnlaadusta tai huonommista osista. En oikeasti tiedä miten asia tässä tapauksessa on eli ovatko laitteet olennaisesti ihan samanveroisia. Sen haluaisin itsekin tietää. Tässä pätee varmaan sama kuin kaikessa muussakin, esim. työkalujen ostamisessa eli tapauskohtaisesti pitää aina miettiä onko halvin myös paras ostos. Olen saanut nyt muutamia muitakin hyviä kommentteja ja näyttää siltä, että lähes kaikki alle 2500eur hintaluokan nostureista on tehty Kiinassa valmistetuista osista, osa myös koottu siellä. Jenkkiläisillä keskustelupalstoilla valtavaa kädenvääntöä siitä mikä oikeasti laadukas nosturi ja mikä ei. Jenkeissä nähtävästi valtava kilpailu juuri tälläisissä harrastajakäyttäjien nostureissa, kommentit siellä osittain ala-arvoisia eikä oikein tiedä kenen kommentteja uskoa, varsinkin kun palstoilla myös valmistajien edustajat.... Olisi hienoa jos jollakulla olisi käytännön kokemusta esim tuosta Puuilon myymästä laitteesta tai toisesta, Nettikoneessa myytävästä laitteesta. Alla vielä linkit molempiin, osaako kukaan kertoa käyttökokemuksia näistä ? http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=111 http://www.nettikone.com/viewMachine...machine=638017 |
|
|
||||
|
||||
|
Mä olen aina nauranut ajatukselle hankkia minkään laista nosturia kun hyvällä hallitunkilla ja tukevillä pukeillakin pärjää hienosti...
Mutta viimeaikoina on alkanut vähän nyppimään tunkkaaminen ja lattialla kyykkimenen. Mun mielestä tollainen siro saksinosturi on aika hieno. Mulle on aina visuaalinen puoli melkoisen tärkeä ja toi ei pahemmin pistäisi tallissa silmään. Harmi kun on lattialämmitykset valettu lattiaan. Toi upotettuna ois aika makee!!! Itse en ko härveliä ostaisi mistään hongkongpuusilmämotonetistä ikinä. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Itse ei vois kuvitellatunkkijumppaa nykyään. Pilarinosturilla auton saa aina sekunneissa turvallisesti oikeaan tyoskentely korkeuteen. Tollainen saksinosturi olis himatallissa kyllä iso bonus. Kyllä tollaisen saa ankkuroitua lammitettavaan lattiaankin, kun vaan merkkaa kohdat mihin rupeaa proppaamaan... |
|
|
||||
|
||||
|
Papi: "Itse en ko härveliä ostaisi mistään hongkongpuusilmämotonetistä ikinä."
Tuollainen laite pitää todellakin olla viimeisenpäälle tehty, turvallinen ja varustettu idiootinvarmalla turvalukolla. Mä en tajuu miten jotkut uskaltaa ryömiä pelkän tunkin varassa keikkuvan auton alle. |
|
|
||||
|
||||
|
Eipa tulis mieleenkaan tehda enaa mitaan auton vahausta kummempaa remppaa ilman nosturia.
Itse olen hankkimassa nyt syksylla uuteen talliin 2-pilarinosturia. Nosturi on harrastekaytossa pitkaikainen laite ja sen takia varaosien/huollon saaminen tulevaisuudessakin kiinnostaa. Sen takia oma valintani taitaa kallistua johonkin sellaiseen nosturiin, jolla on suomalainen jalleenmyyja ja mahd. huolto-organisaatio. Merkki on viela hakusessa. Mulla oli itsellani entisessa tallissa Ruotsista ostettu italialainen Eurolift, toimi kaytannossa ongelmitta sen 4 vuotta, jonka ehdin sita kayttaa. OD:lla on jonkunverran ollut nosturikeskusteluja, asiakaskuntaa voisi topicin aloittajalle loytya myos sielta. Puuilon nosturit ovat muistaakseni kiinalaisia. Last edited by mhj : 31.10.2008 at 10:53. |
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
Jep. Ja sen jälkeen siivotaan bensat ja öljyt. kun auto on taas oikeinpäin.....
|
|
|
||||
|
||||
|
Onkos toi Bendpak oikeesti "made in usa" ? Ihme kyllä , mutta en löytänyt sitä mistään tuolta sivuilta...
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|