FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12.12.2008, 13:33
Vonsaku's Avatar
Vonsaku Vonsaku is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Bronx city
Posts: 718
Vonsaku on oikealla tiellä
Pienten kysymysten kerho (C3)

Ei jaksais joka nippelille aloittaa aina uutta aihetta niin pistetääns tämmöinen pystyyn.
Voisin juhlallisesti avata tämän kysymällä vaihdelaatikon kiinnityspulttien kierrettä pikkulohkoon, pitäis saada moottori pukille.
Reply With Quote
  #2  
Old 12.12.2008, 13:50
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,481
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Jos leikkisästi on kyse kehäpulteista niin kierre on klassikkomoottoreissa 3/8" UNC ja nykyihanuuksissa M10
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #3  
Old 12.12.2008, 14:15
Vonsaku's Avatar
Vonsaku Vonsaku is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Bronx city
Posts: 718
Vonsaku on oikealla tiellä
Kiitos
Pien kysymys mutta säästi 40 kilometriä tiisseliä.
Reply With Quote
  #4  
Old 12.12.2008, 15:00
V-P's Avatar
V-P V-P is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,448
V-P on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Jos leikkisästi on kyse kehäpulteista niin kierre on klassikkomoottoreissa 3/8" UNC ja nykyihanuuksissa M10
Niin, manuaalithan on kiinni kytkinkopassa 4:llä "isommalla" pultilla.
__________________
Nobody is perfect, except captain.
Reply With Quote
  #5  
Old 17.12.2008, 22:38
Pantse's Avatar
Pantse Pantse is offline
Amatööri
 
Join Date: Oct 2006
Location: Kotka
Posts: 1,226
Pantse on oikealla tiellä
Voiko kiekkamittarin vaijerin irroittaa mittariston takaosasta -76:ssa ilman että tarvitsee kiinnitettäessä tehdä jotain säätöjä?
__________________
-76 projekti
Reply With Quote
  #6  
Old 17.12.2008, 23:03
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Harrastelija
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 5,864
janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Onks toi kompa -74:sta uudemmissahan on elektroninen kiekkamittari. Siinä on sitten kaapeli eikä vaijeri. No voikai sitä sähköjohtoa vaijeriksikin kutsua.

Last edited by janiv : 18.12.2008 at 03:40.
Reply With Quote
  #7  
Old 17.12.2008, 23:06
Pantse's Avatar
Pantse Pantse is offline
Amatööri
 
Join Date: Oct 2006
Location: Kotka
Posts: 1,226
Pantse on oikealla tiellä
Ei ole kompa ja tiedossa oli että on elektroninen eli tuon voi vetää irti huoletta ilmeisesti?
__________________
-76 projekti
Reply With Quote
  #8  
Old 18.12.2008, 00:13
Haukkis's Avatar
Haukkis Haukkis is offline
4x4
 
Join Date: Aug 2008
Location: Mualiman napa
Posts: 1,057
Haukkis on oikealla tiellä
Välikysymys:

Vanteiden kiinnityksessä käytettävistä muttereista:
- Mikä kierre niissä on?
- Minkä mallinen mutteri käy alkuperäisvanteille?
(http://www.ecklers.com/product.asp?p...2&dept_id=1523)
- Mistä ne kannattaa ostaa? (ilmeisesti poppamiehen kautta/nippelit.org)

Tosiaan kun omista vanteista puuttuu 1 mutteri / vanne. Ilmeisesti edellisellä omistajalla on ollu lukittavat mutterit vanteissa kiinni.
__________________
Corvette C3 Coupe 1980
Reply With Quote
  #9  
Old 18.12.2008, 11:01
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Harrastelija
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 5,864
janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Ajattelisin tuon mittarinjohto asian näin. Virta-avaimesta kun kääntää virrat pois tai ottaa akun irti, niin mittarille ei mene sähköä laisinkaan. Periaatteessahan mittari ei sillon edes tiedä onko siinä sähköjohto kiinni vai ei. Joten jos katkaisee virrat, ottaa johdon irti, laittaa johdon takaisin ja kytkee virrat, niin ei se mittari mistään tiedä onko piuha ollu välillä irti vai ei.

99,99% varmuudella sanoisin siis, että sen johdon voi ihan huoletta ottaa irti. Tämä sama ei sitten välttämättä koskekaan ECM:llä varustettuja uudempia autoja.

Joissain ZIPin uustuotantopiirilevyssä pitää neula ottaa irti ja laittaa olikohan se nyt 3000 RPM:ään.

Last edited by janiv : 18.12.2008 at 13:47.
Reply With Quote
  #10  
Old 18.12.2008, 11:46
Vonsaku's Avatar
Vonsaku Vonsaku is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Bronx city
Posts: 718
Vonsaku on oikealla tiellä
Pyörän muttereita saa poppikselta mutta myös tavallisista rengasliikkeistä, kannattaa varmuudeksi ottaa yksi mutteri mukaan malliksi että tulee mutterin kartiokulma oikein.
Vääräkulmaiset mutterit (alumiinivanteiden) tulee kesässä läpi vanteista, ai mistäkö tiedän...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 07:11.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2016 FinnShark.com. All rights reserved.