|
|
||||
|
||||
|
Vanteiden puhdistus
On nuo vanteet aika rupiset. Aluvanteen pesuaineella oppilaat koulussa niitä pesi. En tiedä kuinka tunnollisesti he sen teki, mutta jotain pitäisi vielä tehdä.
Porakoneeseen saa kaikennäköistä karhunkieltä sun muuta hiomalaikkaa, mutta kun sillä ei joka paikkaan pääse, niin mitä litkua tuonne keskiön pesuun? Vinkkejä nyt kemikaaliosasto! |
|
|
||||
|
||||
|
Jopas on pilkuttuneet.
Kannattaa olla varovainen noiden porakoneiden kanssa sitten, etteivät naarmuta pinnoitetta rikki. Musta tuntuu vähän, että toi jarrupölyjäämä on ruostuttanut noi niin pahoiks, etteivät taida lähteä ihan suosiolla pois? Normaalisti oisin tälläisen reseptin antanut, mutta kuvasta kun on paha sanoa, että minkälainen tapaus on.. Luultavasti jos ei liuottimilla tuon kummosemmaks mee, niin ei taida tää perusohjekkaan toimia (liian mieto.) 0. Vanteet irti 1. Huuhtelu painepesurilla 2. Meguiar's APC, anna vaikuttaa 3. APC:n vaikutuksen jälkeen harjaus karkealla vanneharjalla 4. Huuhtelu 4. APC, anna hetki vaikuttaa 5. Harjaus 6. Huuhtelu 7. Kuivaus 8. Agressiivininen claybar+liukaste 9. Pintaan esim. Poorboys Wheel Sealeri/kiinteä vaha 10. Renkaille Megun HD sopivasti laimennettuna tai sitten Endurance
|
||||
|
||||
|
Millainen pinnoite vanteissa on? En tosiaan tästäkään mitään tiedä
Aattelin että veisin vanteen suosiolla peittaukseen. Se pitäisi olla myös mahdollista alumiinille. Onkohan tästä kokemusta? Kaikki vanteet on irti autosta, painepesurilla pesty ja pojat pistin aluvanteiden pesuaineella sitten hinkkaamaan vanteita. Ei tuon parempaa tullut. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Joskus varmaan käyttikseen on tullut kylkiin pieniä ruostepillkuja, jotka lähtevät raaputtamalla pois? Ne tulevat jarruista.. Toi on vähän niinkun sama, mutta jos niitä ei raaputa heti pois, niin tarttuvat hemmetin kovasti kiinni ja "palavat" pinnoitteen läpi valmistaakseen pikkuhiljaa vaikeampaa ruostespottia. Jep, täähän on varmaan joku alumiini vanne, mutta kuitenkin. Samalla tavalla toimii. Ton takia onkin siis hyvä pestä käyttöautotkin hyvin ja vahailla säännöllisesti.. ![]()
|
||||
|
||||
|
Quote:
Pintapuolella on lakka,mut ei sisäpuolella mitään pinnoitetta ole,itse lähtisin hiomaan vesihionnalla.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Näin se homma etenee! Voi olla ekassa reissussa vähän raa'empikin lappu. |
|
|
||||
|
||||
|
Lasikuula puhallus ja pulveri maalaus....
Entisöin -71:n osia edellämainitulla systeemillä, esim. laturin tuulettimesta, tuli aivan he***tin hienon näköinen.
|
||||
|
||||
|
Vesihionta ja kiilloitus
|
||||
|
||||
|
Itse olen käyttänyt Rapeksol nimistä pesuainetta. Kannattanee ehkä kokeilla suositeltuja laimennus-suhteitakin, mutta parhaaseen tulokseen erittäin vaikeissa kohteissa olen päässyt pelkkää pesuainetta käyttämällä.
Ensin liemi pintaan annetaan vaikuttaa jonkin aikaa ja karkealla harjalla jyystämistä. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tuommoista lopputulosta kun lähtee tavoittelemaan, niin voi sit jatkoa varten alkaa varautumaan siihen, et joka reissun jälkeen saa vanteiden puhdistukseen varata sen muutaman tunnin ![]() Eipä sillä... Omassa koslassa yhdestä vanteesta on vaha/lakkakerros kuoriutunu pois ja sit alumiinipinta päässy hapettumaan aika pahasti. Kolme muuta vannetta on ihan jees kunnossa. Olen miettiny et josko sitä sit sen lakkaamisen/vahaamisen sijasta kiillottais kaikki vanteet peilipinnalle... Saa nyt nähdä...
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|