|
|
||||
|
||||
|
Vanteet
Tiedäkö joku jos 9,5-17 5*4,75 ja ET 48 jos ne sopiisi -88 corvette?
|
|
|
||||
|
||||
|
Oikee koko on 17" x 9.5" +56mm, 7.4" backspace. 5x120.65mm.
Eli toi ET heittää joten ei auta kuin kokeilla.
|
||||
|
||||
|
Vähän eri mieltä. Minä ja nimimerkki "vette 69" haeskeltiin 87 vetteen uusia vanteita ja päädyttiin tietoihin 17´9,5´+38mm et jako kylläkin sama aina 4,75 ja jos käyttää takana 10,5´leveää vannetta muuttuu et +36mm. Toivottavasti löytämämme tiedot ovat paikkansa pitäviä koska minä tilasin uudet vanteet näiden tietojen perusteella.
|
|
|
||||
|
||||
|
Jepjep... kysytään 1988 Vetteen vanteita. Eli eka ottaa selvää ja vasta sitten väittää vastaan.
Niihin ei mene samat vanteet: 1984-1987 17*9.5 +38mm 1988-1996 17*9.5 +56mm Eli olet tilannut ihan ok vanteet itsellesi mutta ne eivät istu Kjellille.
|
||||
|
||||
|
Kato peijooni..muutos osu just tohon kohtaan
|
|
|
||||
|
||||
|
-87 ja vanhemmat vaativat tosin spacerit 17 tuuman vanteelle, joten ei ihan heittämällä kolahda paikalle. En ole kokeillut, mutta näin olen ymmärtänyt.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Miten muuten noista spacereista, kun kats.mieheltä kyselin niin väitti ettei minkäänlaisia sais käyttää ja kaveri oli jostain lukenut että "hyväksyttyjä" sais käyttää Mäkin oon joskus haaveillu uudemmista vanteista
|
||||
|
||||
|
Minäkin olen kuullut, että spacerit eivät ole laillisia. Mutta, saa olla aika epeli, että se sieltä vanteen ja jarrulevyn välistä huomaa. Tietty Murphyn laki voi tulla tässä kyseeseen
Edit: turhaa spekulointia poistettu
|
||||
|
||||
|
Tässä pari juttua katsastajat.com -sivuilta, selvästi "sovituspala" ja "levikepala" ovat lain silmissä eri asia:
Kysymys: Siis saako käyttää "levikepaloja" jotka toisivat renkaita hieman ulospäin... Vast: Levikepaloja voi käyttää, jos vanteen valmistaja edellyttää niitä käytettävän => todistus! Ja toinen kohta: Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta 23.10.1998/779: 10 § Vanteiden ja renkaiden muutokset : 1. Autoon asennettavat vanteet eivät saa merkittävästi lisätä pyöränlaakereihin tai ohjauslaitteisiin kohdistuvia rasituksia verrattuina auton alkuperäisiin vanteisiin. Vanteiden vaihdon seurauksena auton kunkin akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm alkuperäiseen verrattuna, ellei auton valmistaja muuta ilmoita. Vanteiden on asennusmitoiltaan oltava pyörännapaan sopivat. Vanteita, joissa on soikeat, eri jakoympyröille sopivat pultinreiät, ei saa käyttää. Vanteiden tulee olla auton akselimassoille ja teholle sopivat. 2. ja 3. poistettu tästä koska ei liity asiaan 4. Auton pyörännavan ja vanteen väliin ei saa asentaa sovituskappaleita.
|
||||
|
||||
|
vanteet
Taidan sittenkin kiilloittaa omat vanteeni, saa katsoa miten niiden käy, olen juuri laittanut maalinpoistoaineen päälle. Alumiiniseos pitäisi olla hyvä, kun on Enkein tekemät vanteet. Pitäisikö vielä laittaa lakka päälle, kiilloituksen jälkeen vai ei ?.
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|