FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16.03.2005, 19:25
Vette's Avatar
Vette Vette is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 84
Vette on oikealla tiellä
-91 veten suorituskyky?

Niin, olisin tosi kiitollinen jos jollain olisi tarkkaa ja todenmukaista tietoa -91 veten, L98 suorituskyvystä (kiihtyvyys, huiput, teho). Olen joutunut corvettekärpäsen puremaksi, eikä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin veten laitto. Kiitos tiedoista jo etukäteen!
Reply With Quote
  #2  
Old 16.03.2005, 19:39
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Jotain tämmöstä:

0-100kmh: 5.7s
0-400m: 14.7s
Huiput: 250kmh

Teho: 250hp
Vääntö: 470NM

Vähän noi kiihtyvyysarvot heittelee riippuen lähteestä, perävalinnasta jne. mutta saanet kuvan.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #3  
Old 17.03.2005, 10:10
Vette's Avatar
Vette Vette is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 84
Vette on oikealla tiellä
ToniH:lle Kiitokset tiedoista, noista saa hyvän kuvan missä mennään.
Reply With Quote
  #4  
Old 17.03.2005, 10:53
Mäddi's Avatar
Mäddi Mäddi is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Vantaa
Posts: 153
Mäddi on oikealla tiellä
Niin siis ammattikuski optimaalisissa olosuhteissa, lämmitetyillä kisarenkailla jne.

On kokeiltu kiihtyvyysmittarilla ja todellinen 6,5s vaatii jo aikas nappiin mennyttä kiihdytystä 300HV LT-1:lläkin. Kiihtyvyysmittari on armoton. Välillä kun tuntui että nythän lähti niin ihan mummoaikoja 7-8s

Luistonesto täytyy tietysti ottaa pois päältä sillä sillä häviää sekuntin. Parhaan ajan sain pienellä alkussutimisella. Jotta kun 10 kertaa kokeilee niin yksi saattaa onnistua

Noi tehtaan arvot on kyllä aina aika optimistisia...vaan mitäs sillä on väliä jos haluaa suhteessa verrata autojen nopeutta toisiinsa. Luvattu 5s auto on kuitenkin nopeampi kuin luvattu 7s. (ja hullu kuski voittaa monta kuutiotuumaa)
__________________
Proper business will be taken care of, otherwise we'll be like Ellu's chicken.
Reply With Quote
  #5  
Old 17.03.2005, 11:26
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by Mäddi
(ja hullu kuski voittaa monta kuutiotuumaa)

Tuo on kyllä täysin totta! Kovin moni ei kuitenkaan siitä liikennevaloista lähtiessä rutista kaikkea irti siitä vehkeestään vaan hiukan säästelee...
Reply With Quote
  #6  
Old 17.03.2005, 13:54
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
> Niin siis ammattikuski optimaalisissa olosuhteissa, lämmitetyillä kisarenkailla jne

Ja jottei totuus jää yksipuoliseksi niin muistettakoon, että tämä pätee kaikkiin automerkkeihin ja valmistajien ilmoittamiin arvoihin. Varsinkin etuvetoset joita tulee kadulle kokoajan tiukemmilla koneilla harvoin pääsevät lähellekään ilmoitettuja lukemia.

Suurin ongelma Vetten kiihdyttelyn kanssa on se, että useimmat pihtailevat renkaiden kanssa, ajavat samoilla vuosikausia ja pitopuoli on vähän niin ja näin Toki kaikkien autojen kanssa kuski on ratkaisevassa asemassa, kautta aikojen on hitaammilla autoilla jätetty kovia rasseja kun toinen kuski mokaa lähdön.

Mutta, jos kaikki menee nappiin niin mitatuissa olosuhteissa (drag stripeillä) porukka näyttää C4:lla ajavan noihin aikoihin ja joskus allekin. Esimerkkinä elävästä elämästä: sikaliukkaalla Hyvinkään radalla päästiin kesällä alle 15 sekan aikoihin hurjasta sutimisesta huolimatta useammallakin autolla jossa vakio tai lähes vakio kone. Jopa kävi niinkin hurjasti, että allekirjoittaneen >170th ajettu -91 oli L98 Vettejen nopein viime kerralla ja tarvittiin 600 heppanen C3:n pudottamaan meikäläinen kärkikolmikosta (tosin 100m marginaalilla)
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #7  
Old 17.03.2005, 15:18
Vette's Avatar
Vette Vette is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 84
Vette on oikealla tiellä
Mitä mieltä olette yleensäkin -91 mallista? Kannattaisko vielä metsästää jostain seuraavan vuoden mallia (LT-1)? Onkohan suuria eroja suorituskyvyn suhteen?
Reply With Quote
  #8  
Old 17.03.2005, 15:23
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
No, köhköh...1991 malli on paras L98-auto.

0-100kmh menee about tasoihin mutta 100kmh jälkeen LT-1 jättää kevyesti ja kelaa huippuja 270kmh.

Muuta huomioitavaa: viriosia saatavilla L98 koneeseen 1000x enemmän kuin LT-1:een.
Reply With Quote
  #9  
Old 17.03.2005, 17:56
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,753
LT-1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Mäddi
Niin siis ammattikuski optimaalisissa olosuhteissa, lämmitetyillä kisarenkailla jne.

On kokeiltu kiihtyvyysmittarilla ja todellinen 6,5s vaatii jo aikas nappiin mennyttä kiihdytystä 300HV LT-1:lläkin. Kiihtyvyysmittari on armoton. Välillä kun tuntui että nythän lähti niin ihan mummoaikoja 7-8s

Luistonesto täytyy tietysti ottaa pois päältä sillä sillä häviää sekuntin. Parhaan ajan sain pienellä alkussutimisella. Jotta kun 10 kertaa kokeilee niin yksi saattaa onnistua

Noi tehtaan arvot on kyllä aina aika optimistisia...vaan mitäs sillä on väliä jos haluaa suhteessa verrata autojen nopeutta toisiinsa. Luvattu 5s auto on kuitenkin nopeampi kuin luvattu 7s. (ja hullu kuski voittaa monta kuutiotuumaa)
Ilmeisesti Jenkit ON ammattikuskeja: Car and Driver testasi joulukuussa 1991 LT-1:sen. 0-30 mph 1,9 s , 0-60 mph 5,0 s , 1/4 maili 13,6 / 104 mph ja huiput 157 mph. Vastaavasti LT-4:n ajat 0-60 mph 4,9 s , 1/4 maili 13,3 / 107,6 mph (Motor Trend May 1996)
__________________
Camaro Z28 IROC-Z 1986, 350 TPI+TH700 ex
Corvette 1995, 350 LT4 supercharged+ZF S6-40 ex
Camaro Z28 1998, 346 LS1+Tremec T-56 ex
Camaro SS 2010, 376 LS3+Tremec TR-6060
Pontiac Trans Am 1973, 440 BBC+Tremec TKO-600
Kawasaki Ninja 2000, ZX12R
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:53.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.