#1
|
||||
|
||||
-91 veten suorituskyky?
Niin, olisin tosi kiitollinen jos jollain olisi tarkkaa ja todenmukaista tietoa -91 veten, L98 suorituskyvystä (kiihtyvyys, huiput, teho). Olen joutunut corvettekärpäsen puremaksi, eikä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin veten laitto. Kiitos tiedoista jo etukäteen!
|
#2
|
||||
|
||||
Jotain tämmöstä:
0-100kmh: 5.7s 0-400m: 14.7s Huiput: 250kmh Teho: 250hp Vääntö: 470NM Vähän noi kiihtyvyysarvot heittelee riippuen lähteestä, perävalinnasta jne. mutta saanet kuvan.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#3
|
||||
|
||||
ToniH:lle Kiitokset tiedoista, noista saa hyvän kuvan missä mennään.
|
#4
|
||||
|
||||
Niin siis ammattikuski optimaalisissa olosuhteissa, lämmitetyillä kisarenkailla jne.
On kokeiltu kiihtyvyysmittarilla ja todellinen 6,5s vaatii jo aikas nappiin mennyttä kiihdytystä 300HV LT-1:lläkin. Kiihtyvyysmittari on armoton. Välillä kun tuntui että nythän lähti niin ihan mummoaikoja 7-8s Luistonesto täytyy tietysti ottaa pois päältä sillä sillä häviää sekuntin. Parhaan ajan sain pienellä alkussutimisella. Jotta kun 10 kertaa kokeilee niin yksi saattaa onnistua Noi tehtaan arvot on kyllä aina aika optimistisia...vaan mitäs sillä on väliä jos haluaa suhteessa verrata autojen nopeutta toisiinsa. Luvattu 5s auto on kuitenkin nopeampi kuin luvattu 7s. (ja hullu kuski voittaa monta kuutiotuumaa)
__________________
Proper business will be taken care of, otherwise we'll be like Ellu's chicken. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Tuo on kyllä täysin totta! Kovin moni ei kuitenkaan siitä liikennevaloista lähtiessä rutista kaikkea irti siitä vehkeestään vaan hiukan säästelee... |
#6
|
||||
|
||||
> Niin siis ammattikuski optimaalisissa olosuhteissa, lämmitetyillä kisarenkailla jne
Ja jottei totuus jää yksipuoliseksi niin muistettakoon, että tämä pätee kaikkiin automerkkeihin ja valmistajien ilmoittamiin arvoihin. Varsinkin etuvetoset joita tulee kadulle kokoajan tiukemmilla koneilla harvoin pääsevät lähellekään ilmoitettuja lukemia. Suurin ongelma Vetten kiihdyttelyn kanssa on se, että useimmat pihtailevat renkaiden kanssa, ajavat samoilla vuosikausia ja pitopuoli on vähän niin ja näin Toki kaikkien autojen kanssa kuski on ratkaisevassa asemassa, kautta aikojen on hitaammilla autoilla jätetty kovia rasseja kun toinen kuski mokaa lähdön. Mutta, jos kaikki menee nappiin niin mitatuissa olosuhteissa (drag stripeillä) porukka näyttää C4:lla ajavan noihin aikoihin ja joskus allekin. Esimerkkinä elävästä elämästä: sikaliukkaalla Hyvinkään radalla päästiin kesällä alle 15 sekan aikoihin hurjasta sutimisesta huolimatta useammallakin autolla jossa vakio tai lähes vakio kone. Jopa kävi niinkin hurjasti, että allekirjoittaneen >170th ajettu -91 oli L98 Vettejen nopein viime kerralla ja tarvittiin 600 heppanen C3:n pudottamaan meikäläinen kärkikolmikosta (tosin 100m marginaalilla)
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#7
|
||||
|
||||
Mitä mieltä olette yleensäkin -91 mallista? Kannattaisko vielä metsästää jostain seuraavan vuoden mallia (LT-1)? Onkohan suuria eroja suorituskyvyn suhteen?
|
#8
|
||||
|
||||
No, köhköh...1991 malli on paras L98-auto.
0-100kmh menee about tasoihin mutta 100kmh jälkeen LT-1 jättää kevyesti ja kelaa huippuja 270kmh. Muuta huomioitavaa: viriosia saatavilla L98 koneeseen 1000x enemmän kuin LT-1:een. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Camaro Z28 IROC-Z 1986, 350 TPI+TH700 ex Corvette 1995, 350 LT4 supercharged+ZF S6-40 ex Camaro Z28 1998, 346 LS1+Tremec T-56 ex Camaro SS 2010, 376 LS3+Tremec TR-6060 Pontiac Trans Am 1973, 440 BBC+Tremec TKO-600 Kawasaki Ninja 2000, ZX12R |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|